Huomasin viime perjantaina pelatessani Call of Duty: World at Waria että minulla on epätavallisen korkea ping, varsinkin pelatessa zombie pelimuotoa. Kyseisessä pelimuodossa ping oli vähintään 100 ja se hyppelehti jopa johonkin 600 tienoille. Ongelma ilmenee lageina ja "teleporttailuina" tietyin välein. Sama asia tapahtuu myös muilla steamin kautta ostetuilla peleillä pelatessa. Muilla kuin steamin peleillä en ole asiaa testannut. Mistä siis tämä voi johtua ja miten kyseisen ongelman voi korjata? En pelatessa lataa/uppaa mitään ja nettiselainkaan ei ole päällä. Siskoni on wlanissani mutta näin on ollut ennen ongelman ilmenemistä eli tämä ei ole luultavimmin ongelman aiheuttaja. Ainoa asia minkä olen lähiaikoina tehnyt on että vaihdoin yhteyteni suojausasetuksia. Voiko tämä olla syynä? Kertokaa te minua viisaammat, tämä heikentää pelattavuutta selvästi. P.S. Yhteyteni nopeus on 2Mbit/s.
Jollakin "Bitti-nikkarilla" on nyt mahdollisuus taas loistaa. Kysynkin mikä on Pingtest.net? Tätä ei paljon näy tai mitata suomalaisilla nopeustesti sivuilla. Joku puhui sivuilla,että pingi loppui tai heitteli paljon, selvitä myös tätä? En pelaa mitään pelejä. Katselen netti-tv:ä, esim. maikkarin F1-formuloita Katsomo-netistä. Minulla on Soneran 2 Mbit/512 laajakaista. Nopeustestitulokset vaihtelee 1,65-1,75 Mbit/s---211-213 Mbit/s T.MK