Pikakuvakkeet ja käynnistyspalkki poissa

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi esapirjo 21.09.2008.

1. esapirjo

esapirjo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu elikkä olin vaihtamassa uutta teema ja asensin jonkin ohjelman millä se teema piti asentaa. No siinä sitten piti käynnistää kone uusiksi ja kun kirjauduin sisään, olivat käynnistyspalkki ja pikakuvakkeet poissa. Koitin windows + R mutta ei toimi... Eli mitä pitäisi tehdä ? Alt Gr + Ctrl + Delete kyllä toimii, sitä kautta sain netin päälle.

2.  
  3. PastoriX

PastoriX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuulostaaa tutulta yritin myös itse näitä vahdella jokunen aika sitten vistaani ja joudun palauttamaan vistani ohjelmaa ennen asentamaani tilaan, en kuitenkaan sano että se on ainut ratkaisu mutta tomi minulla.
    (jos käytössäsi on windows vista)

4. esapirjo

esapirjo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käytössäni on XP home edition

5. PastoriX

PastoriX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Valitettavasti minä en osaa auttaa enempää voin kumminkin antaa tipin että oman avun löysin googlettamalla, mitä niistä sitten uskaltaa kokeilla ja toimiiko se on hankala sanoa.

Itse en juurikaan tajua tietokoneista paljoakaan toivottavasti saat koneesi kuntoon.

6. m0zarel

m0zarel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  7. esapirjo

esapirjo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli taitaa tuo explorer.exe olla kaatunut, ei ainakaan tehtävienhallinnassa näy. Olen koittanut tehtävienhallinnasta "uusi tehtävä" ja laittanu siihe explorer.exe, mutta ei toimi. Joten miten voin saada tuon explorer.exen taas päälle ?

8. m0zarel

m0zarel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viitaten ensimmäiseen vastaajaan, kyseinen "system restore" -toiminto löytyy myös XP:stä.

Oletko koittanut käynnistää XP:n vikasietotilassa? Jos et, niin koitapa sitä kautta palauttaa järjestelmä ohjelman asentamista edeltävään tilaan.

9. esapirjo

esapirjo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen koittanut palauttaa järjestelmän, mutta ei auta. Ja ei sitä tarvitse palauttaa vikasietotilassa, tehtävienhallinnasta sain myös palautettua. :S

10. m0zarel

m0zarel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Entäs command promptissa "sfc /scannow" joka tarkastaa windows systeemi-tiedostot ja korvaa "vahingoittuneet". Päivitykset kyllä häippäsee, mutta äkkiäkös ne uudestaan hakee..

Entäs Windowsin korjaustoiminto cd:ltä?

Nämä siis tietenkin olettaen että sinulla on xp:n cd.

11. esapirjo

esapirjo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Scannow ei auttanut mitään ja levyllä ei edes ollu korjaus mahdollisuutta. Onnistuisiko jos kopioisin explorer.exen toiselta koneelta missä on XP ? Ja mihin kansioon se pitää laittaa?

12. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Joskus palautus ei onnistu, ellei palautusta käynnistetä vikasietotilassa. Usein on tullut vastaan tätä, niin XP:ssä kuin Vistassa. Siksi neuvo aloittaa palautus vikasietotilassa joskus kokeiltavan arvoinen.

Viimeksi muokattu: 27.09.2008
  13. esapirjo

esapirjo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei auttanut sekään... Mutta mites tuo explorerin kopsaaminen toiselta koneelta ?

14. m0zarel

m0zarel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo voisi kanssa olla kokeilemisen arvosta. Varmista vaan että on samat päivitykset koneessa josta sen kopiot. Tai varmaankin riittää kun service pack on sama. (?)

15. esapirjo

esapirjo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuossa toisessa koneessa on useampi explorer.exe tiedosto/kansio, ni mikä niistä pitää ottaa ? Jotkut vie resurssienhallintaan ja sit siel on myös pf- tiedosto. eli ?

Jaa tämä sivu