Elikkä ostin jokin aika sitten jimsistä uuden itse kasatun koneen ja kun laitan näyttiksestä gtx 580 näyttöön v233h dvi-d single link piuhan menee esim crysiksen käynnistäessä ruutu pimeäksi ja tulee ''input not supported''.tällä hetkeellä minulla on näytössä vga piuha joka menee adapterilla näyttikseen sillä toimii muuten ihan hyvin paitsi crysis toimii sillä very high grafiikoilla todella kehnosti,lisäksi esim 3d markia ajaessa kuva ei ole koko ruudun kokoinen.eli onko vika näytössä piuhassa vai koneessa(eli meneekö jimmsin takuuseen).pikaisia vastauksia ja kiitän jo etukäteen.niin lisäksi jossain tapauksissa esim netissä selaillessani huomaan pienen poikittaisen väreen näytöllä ylös tai alas nettisivulla rullatessa rullatessa.
Voisko joku laittaa tänne jotai iha vastauksiakin oon kyllä koittanu googlee mut suomenkielellä ei öytyny kovinkaa paljoo ja enkkufoorumeitten lukeminen on vähän hankalaa ku oon 15 v ni en oo viel mikää mestari siin enkussa.
Ensimmäisenä tulis mieleen, että sulla on joko näyttiksen omista tai pelin asetuksista laitettu virkistystaajuuden (Hz) määrä liian isoks tai sitten vika on resoluutio asetuksissa. Ite lähtisin ekana asentaan näyttiksen ajureita uusiks. Eli eka poistat vanhat ja sillee. Vasta sitte lataa uusimmat ajurit nvidian sivuilta ja sit asentelet ne. Toki voi olla, että näyttis on valmiina hajalla.. Näyttöhän varmaan on ehjä?
Oon kyllä asentanu vähä aikaa sitte ajurit ja tein puhtaan asennuksen.En voi kokeilla onko vika näytössä kun ei ole toista näyttöä. pienempiä resoja oon jo kokeillu.Onko keinja millä voisi testata kummassa on vika ja mistä virkistystaajutta voi säätää(oliko se silleen et dvi-d single link voi toistaa vaa 60 MHz).nii ja johtuuko näytössä pien väreily/häiriö todennäköisemmin näyttiksestä vai näytöstä.
Ihan ekana kannatta opetella kärsivällisyyttä. Jos luulet että 5 tunnissa viestisi kirjoituksesta pitäisi olla läjä selostuksia, missä se vika on ja mitä tehdä. Niin voit 1200 euron koneelle hakea jonkun 24/7 puhelinpäivystyksen ja korjaajan tekemään mitä ongelmasi vaativat.
Kyllä sun jotai enkusta pitäis tietää =D Vai onko suomessa niin paska enkun opetus, että ette osaa mitää? Ite käyn kansainvälisessä koulussa.
Suomessa jos jossain ei ole paska enkun opetus, taitaa olla parasta tasoo maailmassa. Ja kyllä itekkin ihmettelin, että ei muka 15v pystyisi lukemaan foorumeita englanniks... Itsekin olen 15 ja ymmärrän lähestulkoon kaiken mitä englanniksi näen, ainakin riittävästi. E: Tais mennä vähän offtopiciks.
Kyllä ymmärrän Englantia mutta mielummin kysyn suomenkielisiä neuvoja jos sellaisia olisi saatavila anteeksi jos annoin ymmärtää itseni väärin.
HeQun linkin toka sivusto on suomalainen Murobbs, käy tsekkaamassa. Virkistystaajuutta voit vaihtaa ohjauspaneelin näyttö-osiosta. Kannattaa tutustua ja syventyä siihen itse koneeseen ja sen ominaisuuksiin ennen pelaamista!