No Hei (kaikille ketkä tunnistaa: Mun päättötyö on loppusuoralla^^ jiihaa =D ) Joo, mutta asiani oli: Kun koulussa tekis miel tehdä pientä kostopilaa parille meidän luokkalaisille, mutta kun taidot eivät meinaa riittää. Eli kysymyksessä on sellainen juttu, millä saa lähetettyy ns. pikaviestit (Error taulukkomuodossa). Miten se on mahdollista? Olisi kivaa tietää.. Kiits
Tarkennappa vähän, että millä ohjelmalla haluat pikaviestejä lähettää ja mitä tarkoitat tolla "Error taulukkomuodolla"?? EDIT: fix
Juu eli kirjotat suorita kenttään (Käynnistä>suorita)Net send "ip" "viestisi" En kyllä muista kumpi tuli ensin ip vai viesti kokeile molempia... Ja jos haluat lähettää kaikille lähiverkon koneille pistä ip:n tilalle * (tähti) edit: typo
Kiituss <3 flabs Varmistus: Net send * Blaa,blaa Silloin se menee kaikille koneille..ok.. Mut entäs jos mä tiiän koneen "nimen" ja haluan vain sille koneelle..? Esim. Kone jolla olen on lita-atk145 ja vieressäni on kone lita-atk146..
Kokeilin juuri tänään töissä net send käskyä. Kävin katsomassa kaverin koneen "nimen" (tarra koneen kyljessä). Kirjoitin net send koneen nimi "viesti". Muista kuitenkin että vastaanottaja näkee koneesi nimen... Tuossa linkki juuri olleesen topicciin: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/285335 --- Helpoin tapa kokeilla on laitaa käskyn perään oman koneen "nimi"
Joo ja kannattaa sit varoo, jos pistää kaikille koneille... Kaveri pisti koulus ton kaikille koneille, ja 10 min myöhemmin opettajat ja rehtori rynnii sisää et se tosiaan, meni kaikille koneille
Hei Joo, kyl mä sain ton homman kotona toimimaan, ainakin melkein. Ei toimi <-> toimii vain ->, en saa toisest koneelle toiselle..hassua.. Mut kiitos vaivastanne, ja arvatkaa mitä. Koulussa on tietenkin kaikki kiva kielletty (yllätys). JA tietenkin sitä viestipalvelua voi laittaa vain järjestelmänvalvoja päälle. Oppilailla on pääsy sinne kielletty Voihan kukka! Kerrankin ku aattelin pitää hieman hauskaa, ni ei taaskaan onnistunu Onko muita keinoja?
tosta tuli mieleen joskus että joskus koulussa aattelin tolla kiusata mun kaveria. sit aikani siinä lähettelin viestejä ja huomasin ettei ne sitten mennytkään sille kaverille ne meni jollekkin muulle siinä luokassa ja se oli aika tuskaisen näkönen kyllä mä kävin pyytämässä kuitenki anteeks sitten siltä
siis mitä mitä. mäkin haluun oppii tommosii. eli suorita kohtaan kirjotan net send ("koneen nimi tai ip numero") "viesti" ja se lähettää sen vaikka erikaupungissa sijaitsevaan koneeseen vai? mistä tiedän et se on lähettäny sen ? ja onko mulla ihan oikeet heitto merkit? sanotaan et lähettäisin tolle dianah:ille nyt niin laittasin net send "lita-atk145" "hello laitoin sen sun puolesta" niin saako se sen vai ? olis todellakin kiva saada tietää lisää tommosii.
Jos tiedät kaverisi käyttäjätunnuksen (esim. tk1337) niin voit korvata koneen nimen sillä. Tällöin kaverisi saa viestisi vaikket tiedä millä koneella hän on. Eli: net send tk1337 Viestiä pukkaa.. Meidänkin koulussa ovat net sendin käytön jo estäneet, mutta koulun alkupuolella oli hauska säikäyttää kavereita, jotka pelasivat tunnilla jotain nettipeliä. Eräs luuli, että viestin lähettäjänä oli koulumme mikrotuki ja uskoi heidän seuranneen hänen pelaamistaan^^ Noh, eipä se kovin kaukana ollut, koska itse olen nyt työharjoittelussa kyseenomaisessa paikassa
Kyl se varmaa muuten onnistuis, mut ku mä en saa tälle koneelle vieläkään avattua ton viestipalvelun, joten ei onnistu. Mut ip:n kautta vois onnistuu, ku oon himas..
Joo siis kertokaa joku mulle SELKEESTI et miten voin lähettää ip:n välityksellä jollekkin viestin jos hänen ip:nsä olisi vaikka 111.111.111.111.Pakko päästä leikkiin tolla =)=)=)
Siihen tulee et viestitunnusta ei voida suorittaa verkosta tai jotain.Meinaaks et mul ei oo päällä sit toi homma?
joo samaa herjaa mulla ku yritettii kaverin kaa. ei se siitä johdu, koska mulla ja kaverilla oli kummallakin päällä