Olis 500-600e ylimääräistä ja ajattelin päivittää hieman konettani, alla tämänhetkiset specksit: i7-920 @3,4ghz +noctua nh-u12p se2 asus rampage II extreme xfx geforce 8600gt 512mb (päivitykseen!!) 3x2gb g.skill ddr3-1600mhz cl9 1tb samsung spinpoint f1 corsair hx620 thermaltake element G Itse olen ajatellut joko radeon hd5970 ostamista, johon menisikin kaikki rahat, tai sitten hd5870 ja joku laadukas ssd-kovalevy. Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä kumpi olisi järkevämpi hankinta. Vai kannattaako odottaa että radeoneitten hinnat laskee järkeviin lukemiin?? tosin pitäs nyt aika äkkiä saada kunnon näyttis että pääsis pelaileen...mitä tekisin?
jos ostan ton hd5870, niin kannattaisko loput rahat sittenkin laittaa laadukkaaseen ssd kovoon? Mitkä olisi hyviä vaihtoehtoja?
IMO SSD:eissa hinta/gigabitti on vielä liian korkea että ostaminen olisi järkevää. Mitä teet koneella muuta kuin pelaat? Jos tarvitset oikeasti nopeaa kirjotusta kiintolevyltä vaativia taskeja niin sitten SSD saattaa olla perusteltua. Normi käytössä peruskiintolevylläkin kyllä pärjää.
Joo eipä sitä tule pelaamisen lisäksi kuin perus nettisurffausta ja leffojen katselua harrastettua, eli ssd levy voi olla turha harkinta! Voi olla että odotan vielä vähän aikaa ja katson minne hd5970 kortin hinta laskee, jos sellanen tulis sit ostettua, oma "yläraja" mitä ko. kortista maksan on 500e... Kiitos sulle Ransester!
5970 on hieman overkill, 5870 on kyllä sekin niin tehokas, että kyllä riittää. Ja SSD todellakin on liian kallis vielä, minun mielestä. Säästät loput rahat vaikka uuteen prossuun
Mihin uuteen prossuun kannattaa säästää? :O tarkoitatko 6-ytimisiä Gulftowneja? Oon käsittänyt että niistä on tulossa alussa vain extreme-versioita ja nehän maksaa about tonnin, vaikka olis kuinka paljon ylimäärästä rahaa niin en kyllä maksais prossusta noin paljon. Vain tarkoititko jotain muuta...?
Yksi vaihtoehto on nuo 10,000 RPM kiitolevyt: http://www.multitronic.fi/showprod.php?prod_id=WD1500HLFS&b=1 Eipä nuokaan ole edullisia, mutta kuitenkin.
No mutta eihän tuolla saa sellaista lisävauhtia pelaamiseen, kuin 5850 tai 5870:llä, Tällänen paketti, niin kyllä pyörii pelit
Laittaisinko siis ton ehdottamasi barracudan raid0:iin nykyisen spinpointin kanssa, vai kuinka? taitaa olla tollasen 10,000rpm kovon hankkiminen vähintäänkin yhtä turhaa kuin ssd:n ostaminen...
Taidan unohtaa ton ssd-levyn hankkimisen joksikin aikaa, ja odottelen kun hd5870 hinnat menee alle 320e tai kun hd5970 kortin hinta putoaa alle 500e, se kumpi kortti tekee ensin tämän vaatimani hinnanlaskun, niin sen otan. Kiitos teille kuintenkin hyvistä vinkeistä!
Tulikos tossa jokin kämmi? Kovo kun on ihan perus 7200 RPM:än Barracuda, eli ei tuo mitään hurjaa suorituskyky lisää Samsungin rinnalle, ellei sitten pistä tosiaan RAID0:aan noita levyjä, mikä sekään ei mitään älyttömiä suorituskyvylle silti tee. 500€ löysää, hmm.. itse ostaisin tämmösen setin: Mutta juu, kantsinee ootella ehkä vielä tovi. Tosin nykyinen näyttiksesi kyllä on aikas hidas jo nykyään, varsinkin muuhun rautaan verrattuna. Eli jos nyt himottaa uusi kortti, niin kait se tuo 5870 voisi olla järkevin. Tuo Raptori minkä tuohon heitin, on oikeasti nopea kovalevy, vaikkei ihan SSD levyjen nopeuksiin pääsekkään, mutta esim käyttis ja ohjelmat ainakin käynnistyvät nopeampaa kuin perus 7200 kierroksen kovolla. Tosin tallennus kapasiteetti ei kyllä ole mikään kovin kummoinen, mutta kyllä tonne Winukka ja muutama peli mahtuu vallan mainiosti.
IMO nuo Velociraptoritkin on hurjan kalliita suhteessa tilaan/nopeuteen. Peruslevyllä kyllä pärjää. Ja kyllä nuille P55:kin tullee uusia prossuja sillä ovat myyneet erittäin hyvin.