Pieni varoituksen sana on paikallaan.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi onkonäin? 29.06.2005.

  1. onkonäin?

    onkonäin? Regular member

    Liittynyt:
    16.07.2004
    Viestejä:
    134
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Terve!

    Haluan vaan informoida kaikkia pettymysten välttämiseksi.

    Eli asiani koskee Acerin Ferrari 3000 kannettavaa. Reilu vuosi sitten ostin kyseisen koneen 12 000 mummon markalla eli 2000 eurolla. Koneen piti olla Acerin parhain, kallein ja laadukkain malli siihen aikaan.

    Koneelle tuli onneton vuoden takuu, mutta luotin silti kalliin kannettavan laatuun ja toimintavarmuuteen. Toisin kuitenkin kävi.

    Kone oli ensimmäisten 9 kuukauden aikana kaksi kertaa takuuhuollossa. Ja kone oli huollossa molemmilla kerroilla ainakin 2 viikkoa eli yhteensä reilu kuukauden ajan.

    Työn teko luonnollisesti kärsi ja tein reklamaatiokirjeen Acerille tästä asiasta toisen vikatapauksen jälkeen ja pyysin ystävällisesti, jos saisin jotain korvausta tässä asiassa. Takuuajan lisäystä, uutta kannettavaa ym.

    Eivät tietenkään suostuneet tekemään asialle mitään ja vastaus reklamaatioonkin kesti pari viikkoa.

    Joten nyt on takuuaja ummessa ja kone taas paskana. Ei muuta kun ostamaan itse uusi kovalevy, joka luonnollisesti kannettaviin maksaa ja paljon.

    Ostin kuitenkin uuden eri merkkisen 1000 euron kannettavan, joka hakkasi vuoden vanhan ferrari-kannettavan lähes kaikissa PCMARK-testeissä.

    Ferrari 3000-kannettava on käynyt alusta asti niin kuumana, että ei meinaa pystyä sormin koskemaan, joten kuumuus on varmasti osasyyllinen komponenttien rikki menemiseen.

    Joka tapauksessa vatuttaa ja raskaasti 12 000 markkaa en ole ennen näin huonosti sijoittanutkaan. Ja minä kierrän ainakin ACERIN koneet jatkossakin kaukaa.

    EHKÄ ACERIT MUILLA TOIMII ONGELMITTA, MUTTA MINUN TAPAUKSESSANI EI OLISI HUONOMMIN VOINUT MENNÄ.

    Kuulostipa ruikutukselta tämä koko viesti, mutta tulipahan kirjotettua.
     
  2.  
  3. ResoNas

    ResoNas Guest

    Mikset valita kuluttajalautakuntaan? Moni ei tiedä sitä, että jopa takuuajan päätyttyä kuluttajalla on oikeus saada korvaus tuotteesta jos se hajoaa esim. yhden käyttökuukauden takuun umpenemisen jälkeen.
     
  4. vebo

    vebo Guest

    WOW ihan tosi?
     
  5. onkonäin?

    onkonäin? Regular member

    Liittynyt:
    16.07.2004
    Viestejä:
    134
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Totta joka sana!

    ResoNas -> maksaakohan vaivaa, kovan tappelun jälkeen saatan saada kiintolevyn vaihdettua vielä takuuhuoltona, mutta entä sitten kahden kuukauden päästä kun kone taas paskana.

    No ehkä tää koko homma oli jotenkin oma vika, olisi pitänyt tutustua paremmin tuotteeseen ennen ostamista. =(

    Mutta tulipahan todistettua kaikille, että suurella määrällä euroja ei saa aina laatua. Opiskelijalle tuo 2000 € kirpasi, kun jouduin vielä kaksi kuukautta tekemään kesätöitä saadaksen kyseisen laitteen. Onneksi jäi vielä yhden kuukauden palkka muihinkin asioihin.

    Mitään hyötyä tästä ruikutuksesta ei minulle ole, mutta ehkä tämä auttaa niitä ihmisiä, jotka ovat jo harkinneet Acerin hankkimista. Tiedä sitten.
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2005
  6. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Todennäköisesti saat uuden kovalevyn takuuhuoltona - sitten on 2 kannettavaa.

    Jos kone vielä hajoaa, ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kerro kuinka usein kone on ollut huollossa, uskaltaisin väittää, että kuluttaja-asiamies suosittelee kaupan purkua.

    Ja kun kuluttaja-asiamies jotain suosittaa, kauppiaat toteuttavat homman häntä koipien välissä.. ..jos ei niin sitten haetaan päätös jolla toteuttavat =)

    Saattaa kuullostaa paljolta vaivalta, mutta niin on myös 2k€ paljon rahaa..
     

Jaa tämä sivu