Hei, kun itsellä tuntuu olevan aika vaikea valita, miten minä päivittäsin tota konetta tuolla rahalla, niin ajattelinpa rekisteröityä ja kysyä teiltä viisaammilta miten se homma kannattaisi tehdä . Tarkoitus olisi joskus kesällä päivitellä konetta kun se alkaa kesällä olla pari vuotta vanha. Koneen tietoja: Emolevy: MSI K9N Neo Prosessori: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ Muistit: Jotain Corsairin 512MB DDR2-SDRAM muistikampoja x2 Näytönohjain: Nvidia GeForce 7800GTX Kotelo: Nexus Breeze 400W (En ole varma oikeasta kopan nimestä, mutta suunnilleen tuohon suuntaan ) Muita ei luulis tarviivan, koska haluan ihan parannuksen koneen tehoihin. Itse mielummin pysyisin ehkä Athlonissa, koska jos vaihtaisin Intelin C2D:n, koko emo pitäisi vaihtaa uuteen. Sitten jos prossun vaihtaisi esimerkiksi johonkin X2 6000-6400+ prosessoriin, niin tuleeko sitten näyttis pullonkaulaksi tai loppuuko powerista tehot, ettei jaksa enää sitten pyöritellä. Tosin kyllähän toi prossun ytimet aika kuumana käy joskus, että en hirveän iloinen ole sen suhteen.. Muisteista ajattelin sellaista, että ottais 2GB lisää, kun 32-bittinen Windowshan tukee vähän yli 3GB muistia (?) Kun sitä muistiakin saa niin halvalla nykypäivinä . Kiitän hyvistä vinkeistä EDIT: Elikkäs muutokset tulevat olemaan seuraavat: (Otettu Multitronicin sivuilta) Näytönohjain: GeForce 7800 GTX -> Palit GeForce 8800GT Prosessori: Athlon X2 3800+ -> Athlon X2 5200+ Ja muistia tulee 2GB lisää (Corsairin DDR2) Nyt kun kuulin noin huonon asian tuosta minun nykyisestä kotelosta (Nexus Breeze) niin vaihdan sen tuollaiseen halpaan koteloon, varmaan tälläiseen Yhteishinta tuolta otettuna olisi ~310€ + postikulut. Mutta kiitokset avusta, luulis tällä pärjäävän
Jos pelaamista on tarkoitus harrastaa niin näytönohjain 8800GT. prosessori x2 5600+, tuohon emolevyyn tais olla valmistajan puolelta ns. kielto laittaa 125w prosessoreita. 6000 ja 6400 ovat juuri niitä. 6000 on myös 89w versiona mutta ei taida löytyä mistään. Ja vielä 1-2 gigaa lisää muistia niin eiköhän siitä hyvä tule. edit. Ja näillä osilla jäädään just alle 300 euroon.
MSI:n sivuilla lukee,että tuo emo tukee prosessoreja vain 5200+ X2 saakka joten tässä minun ehdotukseni: Muistin voit hyvin vaihtaa halvempaan, mutta kannattaa ottaa 800Mhz:istä. Tai hintaseurannan vaihtoehto (joudut valitsemaan muistit itse suosittelisin G.Skill tai corsair muisteja): http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=48880,40419,69257
Kyllä siihen emoon MSI:n sivujenkin mukaan sopii 5600+. BIOSin korkeintaan joutuu päivittämään. Kyseessä siis 89w malli eikä 72 vai oliko 76w malli jonka kohdalla lukee under testing msi:n sivuilla. Ja tuo 89w malli on ihan yleisesti saatavissa suomesta. Tuota toista mallia ei itselle ole vastaan edes tullut.
Koneeni on tarkoitettu pelkästään pelien pelaamiseen. Kiva tietenkin olisi tietää, tuleeko minun toi 400W poweri riittämään noihin uusiin osiin. Hyvältä paketilta ainakin näyttää btw
Siinä tapauksessa nuo ylläolevat ehdotukset ovat sopivia. Edit: Kerro minkä merkkinen ja mallinen poweri sinulla on?
Kyllä 400W Nexuksen pitäisi riittää. Tosin tuo kotelo on melkoinen kiuas että melkein suosittelisin sen vaihtoa esim. Compucasen 30€ halppiskoteloon.
Mitenkäs ton jos vähän suurentais tota budjettia 30€ ja ottais tollasen toisen kotelon? Mutta käykö sitten tuo vanha poweri (voiko sitä edes ottaa pois siitä?) tuohon compucasen koteloihin?
Eli päivitin aloitusviestiä sen verran, että siellä lukee nyt mitkä osat tulen ottamaan. Kiitän vielä kaikkia todella nopeista vastauksista. Jos jotain parempaa, samanhintaista koteloa on mielessä niin tottakai kertokaa. En ainakaan itse parempaa tuosta ole löytänyt. Vielä sen verran, että tuleeko noitten koteloitten mukana mitään tuulettimia? (Sori, kaikki varmaan ihmettelevät, että miksi minä näin tyhmä olen, etten tiedä mistään mitään -.-')
Sekotetaas vähän lisää. Ota ennemmin sitten 2x1Gb muistia kuin 1x2GB. Eli siis kaksi 1gb:n kampaa. Ja noista prosessoreista vielä niin hintaeroa 5200+ ja 5600+ välillä on 17 euroa että jos sen summan kestää niin laita se 5600 vaan. Aivan varmasti sopii tuohon emolevyyn. Tuossa yksi vaihtoehto 321,90 euroa + 11,10 postikuluja OCZ:n muisteilla ja Compucasen kotelolla. Prosessori 5600 ja näytönohjain Leadtekin 8800GT 512Mb.
Jeps, meinasinkin ottaa 2x1gb muistit, mutta tota prossuhommaa vaan vahvasti epäilen. Vaikka se olisikin 17 euroa kalliimpi niin silti mielummin 5200+, koska ainakin tuo toimii siinä. Ja en hirveesti haluais ton budjetin yli laittaa