phpBB foorumin + tietokannan siirtäminen palvelimelta toiselle?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi McGordon 12.01.2006.

1. McGordon

McGordon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli olen tähän mennessä pyörittänyt tuota allekirjoituksessanikin esiintyvää PSP-Plaza.tk sivustoa omalla palvelimelleni, mutta en voi pitää sitä yötä päivää päällä ja kaista on lisäksi huono. Niimpä hain sivutilaa muualta, php tuella ja MySQL tietokannalla, mutta ongelma onkin miten phpBB foorumin siirto tietokantoineen tapahtuu toiselle palvelimelle? Varmasti siihenkin löytyy jokin ratkaisu.

( Huom. Olen myös vähän väsynyt tätä kirjoittaessani :) )

2.  
  3. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    olet varmaan oman foorumisi admin, joten meneppä admin paneeliin ja sieltä löytyy mahdollisuus varmuuskopioida koko tietokanta
    sitten asennat foorumin uuteen serveriin ja menet taas admin paneeliin ja nyt valitset palauta tietokanta.. foorumin asetukset, käyttäjät, salasanat jne. palautuvat vanhan foorumin juttuihin

..itse foorumin tiedostoja ei tarvitse kopioida. asennat sen vain uudestaan ja palautat tietokannan
    tietysti teemapaketit tms. kannattaa ottaa talteen.

4. McGordon

McGordon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta eihän se suostu palauttamaan sitä varmuuskopiota jos tietokannan nimi ei ole sama, vai? Ja kotisivutilani on Arkku.netissä jossa jokaisen tietokannan eteen tulee oma käyttäjänimi tyyliin nimi_tietokannannimi.

5. McGordon

McGordon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelma ratkesi. Sivuni ovat nyt uudella palvelimella. Lisään tästä ehkä joskus vielä oppaan, on toisaalta kyllä aika helppo operaatio.

Jaa tämä sivu