Philips HTS-3357 kotiteatterin käyttökokemuksia yms...

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Henry1979 07.01.2008.

1. Henry1979

Henry1979 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Juu eli tarkotus ois hommata tommonen ihan perus kotiteatteri setti, eli ei mitään huippu vehettä, mut tärkeetä olis se että toimis divx ja xvid formaatit subeilla kunnolla ja erittäin hyvä ominaisuus olisi usb:n kautta toimiva divx videoiden toisto.

Tässä nyt paria pakettia katellu, mut jos jollain kokemuksia näistä niin kommatkaa ihmeessä ja erityisesti kiinnostaa noiden divx videoiden toimivuus ja usb portin käyttö mahdollisuus videoiden katseluun:

Samsungin paketti: Samsung HT-THX25R

Philipsin paketti: Philips HTS3357

2.  
  3. Henry1979

Henry1979 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    itse itselleni vastaan :D

Sampan manuskasta löyty sen verta infoa et USB:n kautta pystyy kattoa divx pätkiä, mut subit pitäs olla jossain ihme .smi muodossa.

Philin manuskasta löyty myös infoa et USB:n kautta onnistuu divx pätkien tsiigaus ja Phili tukee .sub ja .srt tekstien lisäks jotain muitakin subeja. Eli taitaa ostopäätös kallistua ton Philin puolelle enemmän.

Mutta edelleen saa kertoa kokemuksista noista vehkeistä tai jos tietää et joku homma kusee jommankumman kohalla ni infoo vaan.

4. Henry1979

Henry1979 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    No nyt on tilattu toi Philipsin setti itelle. Täytyy kirjotella tänne siitä sit vähän kommenttia ni ehkä jollekki ei hifisti kultakorvalle jotain hyötyä tästä topikista.

5. SirWH

SirWH Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin tässä olis taas yksi ei-hifisti-kultakorva joka odottaa käyttökokemuksia... :D Itse myös harkitsen kyiseisen setin ostamista. Tarkoituksena olisi käyttää myös tietokoneen äänilähteenä coaxial liitännän avulla. Harmi että optinen liitäntä puuttuu... kun tuki siihenkin löytyisi. Mahtaakohan olla toimiva yhdistelmä?

6. Henry1979

Henry1979 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Noni nyt on parin päivän käyttökokemukset kyseisestä vehkeestä.

Häkkyrän viritys sujui mallikkaasti ku ei oikein vahingossakaan saa johtoja tuikattua vääriin reikiin, mut taka kaiuttiimien kohalla hämmästelin kun ne ovat kahdessa palassa ja oli lapulla kuva että ruuvilla ruuvataan kiinni, mut eipä löytyny koko laatikosta niitä ruuveja. Kyllä ne kiinni pysyy kunhan ei nostele niitä pönttöjä liian ylhäältä.

Telkkarin äänet saa suoraan scartin kautta niinko ohjeissakin sanottiin. Divx leffoja oon testannu dvd r levylle poltettuna ja hyvin toimii ja subit on myös hyvät ja oikeassa paikassa. Tekstien taakse toivos sitä tummennettua varjoa ja välillä lauseen viimenen kirjain jostain syystä pomppaa omalle riville vieden turhaan yhden tekstitys rivin.

USB portin kautta testasin toistaa divx leffaa liittämällä siihen sonyn PSP:n ja kappas sehän toimii ku junan vessa :D Vielä pitäs saada testiin joku 120 giganen ulkonen kovo ni jos se toimii ni avot voi unohtaa sit levyille polton kokonaan.

Ääni puolesta voin kertoa et kyllä noista purkeista mun ei hifi kultakorville ja kerrostalo kämppään lähtee todella hyvät soundit ja tehotkin riittää aivan hyvin.

Kaikin puolin näin lyhyen kokemuksen jälkeen ei ketuta yhtään et tommosen setin hommas. Kyllä mun mielestä hinta/laatu suhde on ihan kohdillaan tossa setissä joka teki kerta heitolla mun kahdesta divx soittimesta työttömän ku pesee 100-0 tuon usb:n myötä tuoman helppouden takia ne :D

Nonii tulipahan tarinoitua. Mut kysele ihmeessä jos jotain haluut tietää. En kyllä kaikkeen osaa vastata ku en oo liittäny mitään muuta tohon ku telkkarin kiinni.

7. ppko

ppko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaatko sanoa, toistaako superaudio cd:t (SACD) ? Gigantti väittää sivuillaan, että toistaa, mutta edes Philips ei ilmoita missään SACD toistoa ?

8. Henry1979

Henry1979 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Ei lue ainakaan laitteen manuaalissa että tukis SACD formaattia. Kyllä varmasti olis mainostettu philipsin omilla sivuilla jos tukis nuita levyjä. Saishan siitä yhen formaatti logonki lisää laitteen kylkeen jos tukis.
    Taitaa kikantti pissiä linssiin....

9. Chosen4

Chosen4 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Se verran ajattelin kysellä kun tuli hommattua tuo "pikkuveli" tuosta sarjasta eli PHILIPS HTS3154. Ihan tyytväinen oon ollu sarjaan niin äänenlaadun ja käytettävyydenkin osalta mutta yksi asia meinaa ajaa hulluuden partaalle ja se on kaiuttimista kuuluva kohina! Jos vaikka katsot elokuvaa illalla hiljaisella niin jatkuvasti takakaiuttimista kuuluva ihan selvä kohina häiritsee.

Katsoin ohjekirjasta että signaalin/kohinan suhde olisi >60 db (A-painotettu), tuossa 3357 tais olla >65 db tuo arvo. Itse en oikeastaan osaa lukea tuota arvoa mitenkään mutta ilmeisesti tuon luulisi jotain kertovan sitä että miksi suhina kuuluu. Ai, niin ja telkkua katsottaessa kohina tuntuu vielä vahvistuvan. Ootko huomannu samaa piirrettä omassa setissä?

10. Henry1979

Henry1979 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    En kyllä minäkään ymmärrä tosta kohina arvosta mitään.

Mut joo siis ei tosta meikäläisen setistä kuulu mitään kohinoita vaikka hiljasella kattoski. Kyllä ois menny paketti vaihtoon jos ois ärsyttävää kohinaa kuulunu.

Yhen kettumaisen homman huomasin tossa omassa setissä ku siinä on kait samat signaalit ku telkkarin kaukosäätimessä ni välillä menee yhtäkkiä radio päälle ku vaihtaa telkkarista kanavaa XD Mut onneks tätä ilmenee suht harvoin.

11. Chosen4

Chosen4 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No piru... Voisko tuo sitten olla ihan ominaisuus ettei olisi vain oikea vika, kun kaverilla on samanlainen sarja kylläkin tornitakakaiuttimilla ja se oli kuulemma tehnyt saman huomion että suhina kuuluu ja selvästi. En ole aivan varma onko sama sarja mitä sulla kun siitä on joku 3-5 kuukautta kun se sen osti... Pitää varmaan melkein olla Philipsille yhteydessä ja hakea selvyyttä sieltä ääneen.

12. Henry1979

Henry1979 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Mitä tossa nyt tuli ennen ton oman paketin ostoa selattua netistä noita ihmisten kokemuksia eri seteistä ni pariin törmäsin jossa oli kuulemma ollu ihan häiritsevää kohinaa.

Ootko käyny asetuksista rustaa niitä volume tasoja niille taka pöntöille pienemmäks tai jotain säätöjä? Outo homma sinänsä et pelkästään ne taka pöntöt kohisee.

Nyt vois joku hifi korva kertoa mistä vois johtua XD

13. Chosen4

Chosen4 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Äh, siis kyllä se kohina kaikista kuuluu mutta takakaiuttimethan ne huomaa kun lähimpänä ovat, ja oon mä yrittäny säätää niitä tasoja mutta ei siitä mitään apua ole... ja muutenkin kyllä oon yrittäny säätää mut mut. No katotaan jos Philipsiiltä osaisivat valaista ja jos ei niin paketti kyllä kiertoon.

14. Korma

Korma Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuota kohinaa on tuskailtu täälläkin. Olen vain ollut käsityksessä, että kuuluu laitteen "ominaisuuksiin". Jos jollain on ratkaisu sen häivyttämiseksi, niin kiitollisuudella otetaan ideoita vastaan.

Virtajohtoa on käännelty ja siirrelty eri pistorasiaan ilman tuloksia. Kaiken näköistä häiriöitä tekeviä laitteitakin on kokeiltu löytää ilman vaikutusta. Kohisee edelleen.

Tuo divx videoiden subien leviämien on myös hyvin ärsyttävä ominaisuus. Siihenkään en ole löytänyt keinoa millä siltä voisi välttyä. Onkohan tekstien muodolla mitään merkitystä. En ainakaan ole itse havainnut että olisi, oli sitten käytössä .srt tai .sub tekstit.

15. Chosen4

Chosen4 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitoin Philipsin asiakaspalveluun seuraavan kyselyn...

Ja vastaus tuli parissa päivässä...

--------------------------
    Eli tästä päätellen laitteiston voisi palauttaa hyvillä mielin mutta jotenkin vaan tuntuu että tämä on ominaisuus eikä vika niin kuin tuossa mainitaan. Päätin pitää laitteiston mutta päivitin Firmwaren uusimpaan ja kohina tuntui ehkä hieman vaimentuneen, saatan kyllä kuvitella koko asian.

Jaa tämä sivu