1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips DVP630

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi wertyqa 27.07.2004.

  1. wertyqa

    wertyqa Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ajattelin aloittaa uuden topicin vain ja ainoastaan tälle Philipsin mallille - DVP630.

    Eli syy miksi oma topic:
    Ongelmia xvidin kanssa. Sammuminen kesken kaiken ym.

    Mutta ensin se tärkeämpi: xvid toisto
    Käytin gspot nimistä ohjelmaa ja sain luultavasti selville millä ohjelmalla/codecilla videopätkät oli "koodattu" (auttakaa jos tiedätte paremmin).
    Ensimmäinen - VirtualDubMod - toimii
    Toinen - NanDub - ei toimi

    Haluaisinkin että te jotka omistatte kyseisen laitteen kokeilisitte xvid pätkiä (miksei myös divx) ja raportoisitte tänne, niin voin laatia kattavan kirjelmän Philipsille teknisistä ongelmista. Josko vaikka saataisiin päivityksiä tiuhemmin. Luulisin tämän myös palvelevan tulevien soitinten kehitystä.

    Ja sitten se koneen sammuminen. Luulen sen johtuvan juuri tästä codec ongelmasta. Laite hakee ja hakee, lukee ja lukee, kuumenee ja tilttaa. Minulla soitin on sen verran ahtaassa välissä että minun tapauksessa se on mitä luultavammin molempien yhteinen vaikutus. Tai sitten vain pelkästään tilttaa kun ei onnistu. Onko muilla ilmennyt?

    Kaikista juuri DVP630:n teknisistä kikoista, ongelmista, ym. olisi tosi hyvä kuulla.

    Kiitos jo etukäteen.
     
  2.  
  3. mxt

    mxt Member

    Liittynyt:
    03.08.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun koneella on sellainen vika että tietyt uudemmat avit ei näy kunnolla. Kuva on rakeinen ( isot pikselit) kaikki muuten toimii ok. Kyseessä on vain jotkut elokuvat. Onkohan kys. samasta ongelmasta?
     
  4. wertyqa

    wertyqa Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kyllä se on firmware ongelma. kaikkia codeceja ei tämä soitin valitettavasti tunnista - xvid tuntuu tuottavan erityisesti ongelmia.

    kuinka suotavaa/paheksuntaa herättävää on puhua esim tv sarjojen julkaisuista ja niiden julkaisija ryhmistä?

    tämä topic tuntuu olevan jokseenkin "epäsopiva" kun kerran kyseisestä laitteesta puhutaan jo toisaalla. mutta yritetään nyt vielä.
     
  5. lunix

    lunix Regular member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    773
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli tuossa pari kolme xvid pätkää jotka näkyi sellaisena värikkäänä pikseli mössönä, kuva muuttuu katselu kelpoiseksi kun toistettaessa painaa SYSTEM(MENU) ja palaa siitä elokuvaan.
     
  6. Ryssä

    Ryssä Member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kukaan koittanut toimiiko tässä Verbatimin tai Memorexin DVD+R levyt? Ja onko kenelläkään ollut noita kyseisiä levyjä? Jos on niin miten ne ovat toimineet? Onko niille poltto onnistunut hyvin?
     
  7. wertyqa

    wertyqa Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    itsellä toimii verbatimin levyt (DVD+R ja DVD+RW) ja toimii vieläpä multisession poltolla. ne xvidit mitkä ei toimi niin lcd-näytössä sekunnit hyppii about 45s kerrallaan eteenpäin sekunnissa. mitää kuvaa tai ääntä ei näy. jollekin kodakin todella vanhalle cd-rw levylle poltin kokeeksi pätkän ja hienosti toimii (divx5). olen saanut kerättyä aika hyvän listan niistä pätkistä mitkä toimii ja mitkä ei toimi ja ajattelin laittaa niistä tähän topiciin listan. gspotilla olen katsonut millä softalla encode on tehty ja mitä ajuria pc käyttää sitä toistettaessa. pistän listaa tulemaan kunhan ensin lomasta selviän :)
     
  8. Ryssä

    Ryssä Member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mites soittimessa toimii Platinium DVD+R 8x Speed levyt? Entä millaisia nuo levyt muuten ovat, jotain halpaa p*skaa?
     
  9. TiluCrew

    TiluCrew Member

    Liittynyt:
    27.07.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nandub ei tosiaan toimi,mössönä näkyi minulla...myöskin tuohon tekstitykseen voisi uuden firmwaren mukana tulla parannuksia (fontti isommaksi,manuaalinen position?,mustat reunukset). nämä kun saan niin olen NIIN tyytyväine ku ihimine voi olla ;)

    EDIT: Onko kukaan onnistunut mitenkään parantamaan tekstitystä?
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2004
  10. TiluCrew

    TiluCrew Member

    Liittynyt:
    27.07.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    pelaakohan nuo samsunging dvdr + disut tuosa soittimesa?onko kokemuksia?Entäs philipsin omat? nierlestä kattelin nuita levyjä tuossa äsken
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2004
  11. sunnju

    sunnju Member

    Liittynyt:
    14.06.2004
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    -------------------------------------
    Ensimmäinen - VirtualDubMod - toimii
    Toinen - NanDub - ei toimi
    ------------------------------------

    Minulla tuo sääntö ei päde. Oikeastaan kaikki avit ovat näkyneet. Parissa elokuvassa mennyt pixelimössöksi. Ongelmaa en ole saanut gspotilla selvitettyä. Koneella katseltu n. 20 kelokuvaa.

    Onko kellää tietoa mistään muusta ohjelmasta kuin gspot, jolla avin ominaisuuksista saisi enemmän tietoa?
     
  12. tijuhe

    tijuhe Guest

    Ostin tänään tuon DVP630:n DVD737:n hajottua takuuaikana ja Anttilan palautettua rahat siitä (eivät ilmeisesti korjaa Philipsin DVD-soittimia ollenkaan eikä enää löytynyt uutta antaa tilalle).

    Nyt olisi sellainen ongelma, että en saa kuvasuhde-asetusta toimimaan kunnolla. Päivitin firmwarenkin versioon 0531, vanha oli 04jotain, ei auttanut. Ongelma ilmenee seuraavasti:

    Jos laitan siihen 16:9, näyttää laite kaikkien kokeiltujen DVD-levyjen kaiken sisällön leveänä, siis esim. Star Wars-levy (kuvasuhde Anaamorfinen laajakangaskuva 2.35:1) toimii oikein, mutta Nalle Puh (kuvasuhde 4:3, 1.33:1) näkyy levitettynä.

    Jos taas laitan 4:3 Pan Scan tai 4:3 Letterbox, näkyy Nalle Puh oikein, mutta Star Warsin laite näyttää 4:3 letterboxina, minkä tv (Philipsin sekin) suurentaa automaattisesti 16:9-tilaan, jolloin se on kyllä oikean kokoinen mutta suurentamisesta johtuen raidallinen.

    Tähän saakka voisi ehkä ajatella, että sen asetuksen voisi vaihtaa aina tarvittaessa (Miksi pitäisi, kun se on ennenkin toiminut automaattisesti?), mutta entäs sitten kun laitan koneeseen levyn, jossa on elokuvan kuvasuhde 16:9, 1.66:1 ja joka sisältää materiaalia myös kuvasuhteella 4:3 (esim. aika moni Disneyn DVD-levyistä)? Ei oikein viitsi kesken levyn montaa kertaa muuttaa kuvasuhdetta.
     
  13. Ponco

    Ponco Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko kellään ongelmia DVP630 digitaalisen äänen kanssa? Minulla Divx leffojen ac3 ääni menee digilähdön kautta epäsynkkaan melkein kaikissa leffoissa. Oikeat DVD leffat toimii moitteetta. Jos koneesta laitta digilähdön arvoksi vai pcm, niin ääni pysyy tahdissa. Samoin jos kuuntelee ääntä telkkarin kautta johon ääni tulee scartin kautta. Ääni on kuitenkin samaan aikaan digilähdön kautta epätahdissa. Eli ääni tulee kahta kautta mutta eri tahtiin.
     
  14. TiluCrew

    TiluCrew Member

    Liittynyt:
    27.07.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm...mulla oli kans yhen ac3 leffan kans ongelmia äänen kanssa...edellä tai jäljessä tulivat niin pirusti...mutta kun elokuvaa katto minuutin ni äänet meni synkkaan :O outo ongelma...sen jälkeen ennoo ac3 äänillä höystettyjä kokeillukkaan. mahtoko tämä topikin pitäjä kuolla joka näitä vikoja meinas pilipsille laittaa?
     
  15. Gixxxer

    Gixxxer Member

    Liittynyt:
    19.08.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tyhmä kysymys mutta päivitin uusimman firmwaren ja kysyisin neuvoa miten saan elokuvaan nuo tekstitykset käyttöön. Levyllä on itse elokuva ja .sub tiedosto.
     
  16. wertyqa

    wertyqa Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    eli siis...
    1. painat kaukkarin "disc menu" nappulaa.
    2. valitset nuolinäppäimillä levyllä olevan joko .sub tai .srt tiedoston.
    3. painat "subtitle" namiskaa. ruudulle tulee teksti "divx subtitle selected" (tai jotain sen suuntaista).
    4. siirrät nuolinäppäimillä leffan kohdalle
    5. ja pistät leffan pyörimään painamalla ok.

    nyt pitäisi näkyä leffa teksteillä. kun leffa pyörii voit "subtitle" napilla valita eri fontteja (ei tarkoita ulkoasua vaan sitä onko mukana å, ä ja ö - suomi subit toimii valinnalla "Latin1"). voit myös valita tekstityksen pois.

    toivottavasti saat toimimaan.
     
  17. down

    down Member

    Liittynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hain kyseisen soittimen eilen, asensin uuden firmiksen ja tekstit toimii hyvin. Divx-puoli on siis kunnossa. Mutta... Laite ei tunnista ollenkaan Lotr:Sormuksen ritarit-levyä. Levy toimii hyvin vanhassa soittimessani (JVC xv-d723). Levyä lukiessaan soitin pitää ihmeellistä sirkutusta (kuin olisi kämppä täynnä heinäsirkkoja...) ja jämähtää sitten jumiin. Lisäksi soitin on huomattavasti hitaampi tunnistamaan levyn kuin 4 vuotta vanha JVC. Onko muilla ollut samanlaisia onkelmia?
     
  18. Joosua

    Joosua Member

    Liittynyt:
    22.08.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, mulla täsmälleen sama juttu yllä olevan kanssa. LOTR:FOTR ei toimi vaan hakee ja hakee eikä valmista tule. Todelle outo juttu. United taasen toistaa kyseisen leffan
     
  19. wertyqa

    wertyqa Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    katsoimme juuri muksun kanssa Toy Story 2 ja huomasin että soitin ei jättänyt päälle suomi puhetta vaikka alkuvalikosta olin suomen valinnut. puhe oli lontoota ja teksti myös. homma korjaantui kun menin disc menusta käsin vaihtamaan. pieni mutta inhottava ongelma. olohuoneessa olevan pioneerin kanssa ei ole ollut moista ongelmaa.
     
  20. patse

    patse Member

    Liittynyt:
    02.08.2004
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuli ostettua myös kyseinen kones. divxät ja tekstit toimii muuten hyvin paitsi että tekstit eivät näy valkoisella pohjalla kunnolla. Kellää ratkaisua tähän ? onko tulossa uutta firmwarea ?
     
  21. down

    down Member

    Liittynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimiiko muilla hakutoiminnot (siis "kuvakelaus eteen ja taakse) divx-levyillä? Ei toimi ainakaan täällä, lykkää vaan hanskaa ruutuun...
     

Jaa tämä sivu