1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips DVP3040 DivX DVD-soitin ja ongelmat

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Reyde 31.03.2006.

  1. Reyde

    Reyde Member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos kellään kokemusta kyseisestä DVD-soittimesta? Itse ostin tuollaisen, ja muuten toimiva vehje, mutta yksi ongelma on. Kun yritän katsoa DivX-elokuvia (.avi) CD-R-levyiltä, niin kuva pätkii vähän väliä.

    Olen kuullut että päivityksillä ongelman saisi korjattua. Eli mistä tuollaisen päivityksen löytää ja miten se toimii? Ladataanko ne netistä ja poltetaan CD:lle, vai?
     
  2.  
  3. Kanuuna

    Kanuuna Member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on sama laite, ja ainakin Phillyn tuotetuesta ladattava firmware ei korjannut kys. ongelmaa. Eli onko näin että nuo määrätyllä tavalla pakatut Xvid- tiedostot tökkii... Minkälainen softa tuo firmware- tiedosto yleensä on? Philipsin sivuilta ladattava tiesdosto oli pakattu bin- tiedosto.
     
  4. Galactic

    Galactic Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aika monissa soittimissa ei toimi Packed Bitstream. Sen saa pois Mpeg4 Modifierilla, jonka saa osoitteesta http://www.moitah.net
     
  5. Kanuuna

    Kanuuna Member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli poltetaan levylle ja asennetaan DVD- soittimeen vai?
     
  6. Galactic

    Galactic Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei vaan tuolla ohjelmalla avataan ne tiedostot jotka nykivät ja puretaan Packed Bitstream, ja sitten videot levylle.
     
  7. Kanuuna

    Kanuuna Member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistätkö tarkempia ohjeita. Eli miten puran sen Bitstreamin? Avataan Modifier ja valitaan haluttu tiedosto. Sen jälkeen...?
     
  8. Galactic

    Galactic Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Avaa Modifier.
    2. Klikkaa Browse ja avaa haluamasi tiedosto. Odota että ohjelma lataa videon.
    3. Katso onko videossa Packed Bitstream. Jos Yes, laita ruksi ruutuun Unpack.
    [​IMG]
    4. Klikkaa Save. Kirjoita haluamasi tiedostonimi ja tallenna.
    5. Polta tallennettu video levylle.
     
    Viimeksi muokattu: 26.04.2006
  9. Kanuuna

    Kanuuna Member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miksi tuo Modifier ei lähde asentuun. Latasin ton, ja se purin sen Winrarilla. Painan exeä ja se ilmottaa sovellusvirheestä... Whazup?
     
  10. Galactic

    Galactic Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko sulla asennettuna .NET Framework 1.1 tai uudempi? Tarkistappa Windows Updatesta näkyykö sellaista päivitystä siellä.
     
  11. Kanuuna

    Kanuuna Member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä tuon Winkkarin Frameworksin saa? Mulla on SP2 asennettuna ja autoupdate kyl päällä. Paa linkki ni lataan ton!
     
  12. Reyde

    Reyde Member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jooh, tässä muutaman kokeilun jälkeen huomasin etteivät DivX-tyyppiset videot pätki, ainoastaan XviD tyyppiset. Pitänee kokeilla tuota modifieria.
     
  13. Kanuuna

    Kanuuna Member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos. Modifier auttoi!!!
     
  14. Kokeileva

    Kokeileva Member

    Liittynyt:
    22.12.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä ei nyt liity Divx:n, mutta kylläkin DVP3040:een. Kenelläkään tullut vastaavaa ongelmaa esiin:

    Olen nauhottanut Topparilla elokuvan neloselta ja muksaan sen normaalisti DVD:lle. Kun sitten katselen tuotosta tv:stä, niin kuva on seuraavanlainen:

    Ruutu jakautunut kahteen osaan (suht yhtäsuureen)-> Yläosassa elokuva litistettynä (+pikseliä) ja alaosassa valkoista kohinaa. Joskus vieläpä niin, että alaosassa on ollut viimeksi katsomani elokuvan pysäytyskuva (ja aktiivinen pyörii yläosassa).

    Samanlaista ei esiinny MTV3:n tai Ylen kanavilta talleltuissa ohjelmissa. Ainoastaan nelosen.

    Ajattelin, että jotenkin kone menee sekaisin 4:3 kuvasta ja käytin DVDPatcheria -> 16:9, lisäksi sorkin IFO-tiedostoja, mutta mikään ei auta. Naapurin LG soittaa leffan ihan normaalisti...

    TV:n ja DVD:n astuksia olen sorkinut moneen kertaan, mutta ei tulosta...Käytän RGB, joten komponentti ei käytössä.

    Herättääkö ajatuksia vai onko vain paska säkä ja unohda nelosen elokuvat (tällä soittimella).

    Kiitokset !
     
  15. 1024

    1024 Member

    Liittynyt:
    19.08.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kenelläkään ollut samaa ongelmaa?

    Laitan varmuuskopioidun DVD elokuvan sisään niin kone rupeaa pätkimään. Tai jos erehtyy toistamaan sitä niin joka toinen/kolmas teksti jää pois.

    Levystä en usko sen olevan kiinni, koska toistaa samanmerkkisiltä levyiltä DIVX pätkiä.

    Onko muuten kukaan löytänyt mitään toimivaa un-official firmistä tähän? Joka mahd. korjaisi tämänkin.
     
  16. cary

    cary Member

    Liittynyt:
    16.10.2001
    Viestejä:
    81
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jooo pitäs hankkia tässä visinkin taasen joku uus divx sekotin, kun tuo procaster-002 otti ja hajos,(tuli laakista sokee kun lepakosta, ei lue enää yhtikäs mitään levyjä, ...mut asiaan toimiix tässä häkkyrässä, textit divx/xvid leffoissa?, jos ja niin mitäs tiedostomuotoa tukevat .sub? .srt?
     
  17. 1024

    1024 Member

    Liittynyt:
    19.08.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    3040:ssa toimii mulla ainakin .sub.

    Tekstin taustalla on hieman hämärretty läpikuultava kenttä. Kun käynnistät DIVX:n se kysyy sulta seuraavaksi mikä External text ajetaan sen kanssa ja antaa listan sun .sub fileistä. Arvaa mitä, arvasit oikein! Jos filen nimi on liian pitkä niin et näe sitä loppua, jotta tietäisit mikä teksti menee mihin jaksoon. Tosin laskemalla pääsee pitkälle. Ja vaikuttaa ihan pätevältä DIVX:n soittoon.

    Huomaa laitteella on eroa onko se valmistettu Unkarissa vai Koreassa. Niissä on eri chipset. Siihen Korea versioon saa joitain häkki firmiksiä maailmalta, mutta tähän Unkarilaiseen mitä Suomessakin myydään 3040/12 (12 ilmaisee jotain myynti aluetta)

    Lisää aiheesta:
    http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=3474&st=0

    Ja DIVX soitinten testejä:
    http://www.divxtest.com/form/divxtest2_list.php?lang=en

    Mielestäni tuo on hyvä soitin jossei saa käsiinsä mistään Yamada 6600-6700 tai Procaster DVD-002. Mitään em. en löytänyt uutena Suomesta. Plussaa on DIVX 6 tuki Philipsissä.
     
  18. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Heti kärkeen mainittava, että tämä soitin on jo kolmas philips tänä vuonna, kaikki aiemmat ovat menneet rikki muutaman kuukauden jälkeen. Katotaas nyt miten tän kanssa käy.

    Minulla ainakin toimii kaikki packet bitsream filkat ongelmitta. Eli ei ole ollut tarpeen xvidejä muokata.

    Tosin laite ei toisinaan tykkää cd-r/rw levyistä. Eli poltan .avin cd:lle ja laite ilmottaa "väärä levynsisältö". Saman elokuvan polttaminen esim dvd+rw toimii moitteetta.

    p.s. Kuka tietää kuinka tällä 3040 vehkeellä kelataan mp3:sia ?
    Itse en tiennyt. otin yhteyttä philipsiin ja sieltä sanottiin.
    Ei pysty kelaamaan ollenkaan.

    Tutkin sitten laitetta itse tarkemmin ja löytyihän se kelaus toimintokin sieltä :D
    Eli ei philipsin asiakaspalvelu edes tiedä omien tuotteidensa ominaisuuksia.

    Mutta toisaalta jos laite maksaa 49€ niin eikai siltä voi huippu ominaisuuksia vaatiakaan.
     
  19. 1024

    1024 Member

    Liittynyt:
    19.08.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse kaipasin Eject nappulaa kaukosäädössä ja sitten löysin Softpedian foorumilta sen. Pysäytä ensin toistettava levy STOP napilla. Sen jälkeen pidä STOP nappia pohjassa niin se avaa kelkan.
     
  20. peutsi

    peutsi Member

    Liittynyt:
    12.04.2002
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Missähän on vika, kun DVD-R levyt pyörivät hyvin Pioneerin autosoittimessa, mutta DVP3040 raksuttelee eikä ala näyttämään niitä?

    Täytyykö tuolle Philipsille syöttää +R levyjä?
     
  21. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Kyllä ainakin tämä minun laite toistaa kaikki mahdolliset levyt paitsi dvd-ram.
    Eli siis dvd+r/rw, dvd-r/rw ja cd-r/rw
     

Jaa tämä sivu