1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips Dvp3010 divx dvd-soitin

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi ojamyyra 07.01.2006.

  1. ojamyyra

    ojamyyra Member

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko kellään kokemuksia tästä laitteesta? Itse sain laitteen joululahjaksi hintakin oli hyvin inhimillinen 69 e. Hyvin on kylla toistanut divx-elokuvia ellei sitten elokuvassa ole tätä packed bitstream juttua. Ja tekstitkin toimivat kunhan ovat samannimisia!

    Toivottavasti Philips julkaisisi jonkun firmwaren tuohon packed pitstream ongelmaan...
     
  2.  
  3. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Hinta/laatu suhteeltaan todella hyvä laite.
    Toistaa kaikki levyt ongelmitta, dvd+r(rw), dvd-r(rw), cd-r(rw).
    Mp3:sia toistaa kaikilta edellämainituilta levyiltä! Jotkut soittitmethan lukee mp3:sia vain cd levyiltä.
    Mainittakoon myös, että VBR enkoodatut biisit soivat myös ilman häiriöitä. Yli 256kbps CBR en ole vielä kokeillut, uskoisin että nekin kyllä soivat.

    Tiedostonselain näyttää vain sen vaatimattoman 11 ensimmäistä merkkiä, mutta mp3 toistossa kappaleen lisätiedot näkyvät kätevästi kokonaisuudessaan omassa ikkunassa, eli id3 tagien luku onnistuu myös.
    Muutenkin käyttöliittymä on hyvin selkeä ja ihan ok:n näköinen.

    Kaikki divx (3,4,5 joita olen kokeillut) on laite toistanut ilman mitään ongelmia. Samaten kaikki xvid leffat on toiminut paitsi Xvidit+packet bitstream jotka nykivät jonkun verran, kuitenkin aika häiritsevästi.

    Kaikki subit on myös toiminut hyvin paria poikkeusta lukuunottamatta, mutta pitää niiden syy selvittää lähipäivinä.

    Miinukset:
    -Subien säädöt hyvin ankeat ja vakiona fontti häiritsevän pieni sekä subien korkeus alalaidasta hieman liian korkealla ja subien tausta liian läpinäkyvä jolloin aina ei saa tekstistä selvää.
    -Liitännöillä ei juuri juhlita, esim optista ulostuloa ei ole.
    Kuvan ulostuloina joko rca tai scart + progresive scan liitännät.
    Äänen saa ulos joko rca:lla tai koaxiaali liitännällä, siinä kaikki.
    -Kaukosäätimen puutteet (esim äänenvoimakkuuden säätö).
    -hieman hidas käynnistymään ja lukemaan levyä, joissain tilanteissa tuntuu jopa käyntiääni melko kovalta.
    -Xvid+PB nykii.

    Plussat:
    -Ehdottomasti hinta yhditettynä yleiseen laatuun. Toistaa lähes mitä vain.
    -Hieman lisäherkkuja (tosin aika turhia sellaisia) löytyy äänivalikosta, eli tehosteita.
    -Laitteen koko on samalla plussa, että miinus. Nätti laite sopii paikkaan kuin paikkaan, kuitenkin samalla ollen epästandardin levyinen joka taas näyttää tyhmältä esim vahvistimen tai videoiden päällä.
    -Helppo käyttää.
    -Suomenkieliset valikot.

    eli kaikenkaikkiaan todellakin hintansa arvoinen laite (69€)

    Tollanen yhteenveto näin muutaman päivän tutustumisen jälkeen.
    Muokkaan postia jatkossa jos tulee lisää mieleen tai ongelmia ilmenee.

     
  4. sammy205

    sammy205 Member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitä formaattia pitää tekstitysten olla, riittääkö pelkkä subfile? Onkohan mahdollista saada näkymään txt muodossa olevat tekstit?
     
  5. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Näyttää suoraan .sub ja .srt päätteiset tekstitykset. Ja jos haluaa esim Englannin ja Suomenkieliset tekstit nimeää toisen .sub ja toisen .srt ja laittaa samaan kansioon leffan kanssa niin kaukosäätimen subtitle napilla voi vaihdella niiden välillä. Huom, tekstien pitää olla samannimisiä itse leffan kanssa. Ihan pelkkiä .txt muodossa olevia tekstejä ei näyttäisi ymmärtävän.
     
  6. munkero

    munkero Member

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mites tuo laite toistaa normi dvd:t?
    niitäkin kun nyt on päässyt kertymään tonne hyllyyn...
     
  7. ojamyyra

    ojamyyra Member

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllähän tuo soitin tuntuu toistavan "normaalit dvd:t" ihan hyvin... :)
     
  8. gerps

    gerps Member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  9. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Mulla on toi asennettuna.
    Tekee mitä lupaa, eli PB xvidit pelaa hyvin jne.
    Muutamia bugeja tosin on, mutta ei mitään järjettömän häiritseviä.
     
  10. gerps

    gerps Member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voltaren, muuttaako tuo firmware tektitysten paikkaa tai fonttikokoa niin, että ne on paremmin nähtävissä?

    Toiseksi minkälaisia nuo sinun mainisemat bugit ovat, missä ilmenevät jne.?

    Kolmanneksi onko taustakuva sen verran maltillinen, että se soveltuu yleiseen käyttöön?
     
  11. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Fontit on todella hyvät ja loistavasti ihan ruudun alareunassa.

    bugit lähinnä graafisia, eli tervetulotaustakuvasta siirryttäessä tiedostoselaimeen taustakuva "tilttaa", mutta iha hetkeksi vain.

    tiedostoselaimessa haamukirjaimia. Esim: jos tiedostot 1-4 sisältää 23 kirjainta tai enemmän ja seuraavat tiedostot 5-9 vähemmän, jää edellisten tiedostojen viimeiset kirjaimet näkyviin.

    Tiedostoselaimessa näkyy myös .sub yms tiedostot (turha ominaisuus joka vaan sotkee mun mielestä) ja jos valitsee esim .sub ja painaa play, kone tilttaa.

    Subien näyttö tilttaa muutamassa tapauksessa. Esim. katselet leffaa/leffan, pidät pikku tauon ja screen saver menee päälle, sen jälkeen laite pitää käynnistää uudellaan koska subit menee ihan sekaisin.

    Taustakuva on se philipsin alkuperäinen.

    Itse pitäisin edelleen sitä ensimmäistä modattua firmistä tuolta samalta modaajalta, mutta siinä kun se taustakuva ei ollut paras mahdollinen eikä PB tukea. Muuten se kyllä toimi paremmin ja vähemmän bugeja.

    LISÄYS:
    En tiedä johtuuko tosta firmiksestä (todennäköisesti), mutta huomasin juuri sellaisen ikävän seikan, että aina kun tekstitys loppuu ja vaikka leffaa olisikin vielä jäljellä, kuva jämähtää paikoilleen mutta ääni kuuluu.

     
    Viimeksi muokattu: 27.02.2006
  12. gerps

    gerps Member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voltaren, oletko koittanut tuota mondilta tullutta uusia firmiksiä (2)..
    Lainaan suoraan foorumilta, jossa mondi nämä julkasi. Ajattelin, jos vaikka tässä 3B tai 4 versiossa olisi korjattu jotain bugeja, jotka ovat versio 3 firmiksessä. Foorumin kieli on sitten mitä on, selvää siitä ei kyllä saa. Sen verran saa selville, että tuossa versio 4 firmiksessä taitaa olla tuki .ogg tiedostoille...


    Muuten onko sinun soittimesi malli 3010_02 vai 3010_00?

    "Am mai facut schimbari la ultima versiune de Philips dvp3010_02; ii voi spune vers.3 si aici.
    In browser raman 20 caractere, deoarece la 23 apareau "gunoaie".
    Am facut fonturi noi, care merg si la vers.4; aceasta are in plus si ogg vorbis.
    Mie personal imi place mai mult vers.3 decat vers.4 pt. ca mi se pare ca imaginea e mai buna si playerul se misca mai bine.
    Astept pareri.

    Sa fiti iubiti!


    Attached File(s)
    Attached File Philips_DVP3010_02_vers.3B.rar ( 968.77k ) Number of downloads: 6
    Attached File Philips_DVP3010_02_vers.4.rar ( 959.55k ) Number of downloads: 8

    Linkki foorumille, linkit tiedostoihin löytyvät sivun alhaalta http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=18222&st=1320&p=1270142&#entry1270142
     
  13. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    En ole vielä noita koittanut. Kun ei ole varmuutta tukeeko noi edes skandeja subeissa yms.
    Mulla on se 3010_02 malli. Tiedä sitten mitä se 02/00 tarkoittaa.. oisko joku revisio tai aluekoodi juttu, vaikee sanoa.

    LISÄYS:
    Joo hyvä ettei tullu kokeiltuu noita uusimpia.. Eivät tue skandeja.
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2006
  14. eknyman

    eknyman Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    81
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olisin hommaamassa tällästä Philips, Dvp3010 divx dvd-soitinta ni minkä päivityksen se tarvii et toimii hyvin ja miten sen teen ettei tapahdu vahinkoa. (aika pihalla näistä hommista)

    Kiitos etukäteen
     
  15. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Eipä tämä varsinaisesti mitään päivityksiä tarvitse.
    Ainoa syy miksi itse aloin kokeilemaan noita epävirallisia firmiksiä oli puute XVID+Packet Bitstreamille sekä vakiosubien fonttikoko ei miellyttänyt.

    Eli mars mars kaupasta hakemaan omasi :)

    Ja noi firmis päivityksthän ei kuulu takuun piiriin, eli pahimmassa tapauksessa soitin saattaa mennä käyttökelvottomaksi ja se siitä.

    Noi firmikset, joista gerps:än kanssa juteltiin on tosin asentunut ongelmitta ja toiminut melko hyvin [ja sisältävät ohjeet päivitykseen (löytyy myös philipsin sivuilta)].. Mut kerrataan vielä, se on sitä omalla vastuulla kikkailua.
     
  16. eknyman

    eknyman Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    81
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    JES!!! Kävinpäs hakemassa laitteen ja toimii tosi hyvin ja toistaa tosiaan kaikki. Mutta se mitä aikasemmin olit sanonu teksteistä et on vaaleet ja pienet ni sitä ne kyllä on. Mutta ei sillai häiritse. Onko tähän nyt joku päivitys systeemi olemassa vai oonko käsittäny väärin. Tai jos on ni miten se tehdään (OMA VASTUU) Sen tiedän et jos rupeen ite näitä hommia tekeen ni hyvästi takuu ja menköö laitekin samoin tein roskiin ;-)
     
  17. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    jeah, hyvä hankinta.. varsinkin jos sait tänpäivän markkinahintaan 64.90 ;)
    Anyway mulla on pari firmistä (linkkejä postailtu täs ketjus aiemmin), jotka on mulla (ja tiettävästi muillakin) toiminut todella hyvin, siis ainakin asennuksen osalta ja muutenkin.
    Se on vähä sekava se softopedian foorumi. Eli mä voisin vaik huomenis pistää sulle linkkii niihi firmiksiin, jos siis haluut ne subien fontit paremmiks.. Ja pistän vaik jonku "screenshotin" mukaan ni näet mitä odottaa.
     
  18. eknyman

    eknyman Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    81
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo toi olis tosi hyvä juttu. Tää dvd pelittää tosi hyvin ja oon tyytyväinen ja tosiaankin sain sen tolla hinnalla mitä ilmoitit. Mut jos viittit ja jaksat kertoo mulle ohjeet siihen miten sen teen oikein (VASTUU ON MULLA) ja laita vaan screenshotin mukaan Kiitokset :)
     
  19. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Mä pistän huomenis linkkii etc.. Mut kurkkaahan viel sinne soittimen takapaneeliin et sulla varmasti on se /02 versio.. muuten ei tule onnistumaan..
     
  20. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    No niin.
    Eli tässä olis eka firmis, jota itse koitin ja toimi hyvin.
    http://www.nic.fi/~tonili12/Philips_DVP3010_02.rar
    Perustuu philipsin v.23 versioon. Parantaa fontteja huomattavasti ja muuttaa aloituskuvan (sori ei ole screenshottia siitä).
    Eli aika minimaalisia muutoksia ja lähes bugiton (pari hassua kirjainta väärin valikoissa), mutta fontit on todella jees.

    Seuraavaksi firmis, joka itselläni käytössä tällähetkellä.
    http://www.nic.fi/~tonili12/Philips_DVP3010_02_1252_vers.3.rar
    aloituskuva taas muutettu siihen philipsin alkuperäiseen.
    Fontit todella hyvät.
    Tiedostoselaimen fonttia muutettu
    Tiedostoselain tukee nyt 23 kirjainta ja näyttää tiedostopäätteet.
    Tuki Packet Bitstreamille
    Tuki Nero Digital:ille
    Kaikenkaikkiaan hyvä firmis, mutta kuten aiemmissa posteissa kirjoitin, bugejakin ilmenee tässä firmiksessä.
    Ja saattaahan noita bugeja olla enemmänkin, mitä itse en ole vielä havainnut.

    Sivusto, josta noi firmikset olen ladannut ja muutenkin keskustelua aiheesta löytyy: http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=2806
    Ja onhan noista tullut jo useampiakin uusia firmis versioita, mutta en voi kommentoida koska en ole itse kokeillut.

    Loppuun vielä pari screenshottia (laatu ei kovin hyvää mut eiköhän noista idean saa)
    Subien näkyminen: http://www.nic.fi/~tonili12/miscpics/philips_subit.jpg
    ja subeissahan löytyy 3 eri säätöä, toi on vain yksi niistä.

    Tiedostoselain tässä version3 firmiksessä: http://www.nic.fi/~tonili12/miscpics/philips_f_browser.jpg

    P.S. Päivitysohjeet löytyy rarrien mukana (alkuperäinen ohje suoraan philipsin sivulta). Lue Tarkkaan ja polta hitaalla nopeudella yms..
     
  21. 1508605

    1508605 Member

    Liittynyt:
    18.09.2005
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    niin ei kellään ole tota ver.4 firmistä käytös. tuli sit itekki hankittuu toi vehje ja pitäs fw hakee/asentaa..
     

Jaa tämä sivu