Perusteita aloittelijalle

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Hanoi 27.01.2003.

1. Hanoi

Hanoi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen aivan aloittelija näissä asioissa, joten jotkut termitkin ovat minulle uusia.
    Haluaisin kuitenkin kysyä siitä miten voin polttaa koneellani olevia leffoja levylle niin, että ne pyörivät erillisessä DVD-soittimessa.
    Mikä olisi siis helpoin tapa tehdä tämä ja saako mahdollisesti tekstejä mukaan?
    Olen yrittänyt etsiä tältä palstalta vastauksia, mutta en ole löytänyt mitään mistä olisin saanut erityisen kattavasti irti.
    Eli miten voisin tehdä tämän polttamisen, millä ohjelmilla ja kauanko se kestää?

Kiitoksia jo valmiiksi vastauksistanne olen aivan aloittelija, kuten on varmaan jo käynytkin ilmi.

2.  
  3. dRD

dRD I hate titles Ylläpitäjä

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Jos soittimesi tukee SVCD:tä, pyöräytät leffat SVCD:ksi. Jos ei, pyöräytät leffat VCD:ksi, ohjeet sieltä tutusta ja turvallisesta aD:n artikkeliosiosta:

http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

4. Hanoi

Hanoi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tein kuten ohjeissa kerrottiin, mutta ei tekstejä vaan näkynyt. Missä mättää?
    Olen "käsitellyt" elokuvan kahdesta tiedostosta toisen, mutta haluaisin kysyä, että miten saan tämän ensimmäisen tiedoston poltettua levylle. Tilaa se vie yli 800 megaa. Toinen vie varmaan saman verran.

5. Bonehead

Bonehead Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuinka paljon yli 800 megaa? vcd:tä cd:lle nimittäin voi polttaa hieman yli 800mt.Polta se nerolla käytä vaikka wizardia sieltä voi valita video cd:n polttamisen ja siitä sitte

6. wilenius

wilenius Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Menin tuosta dRD: linkistä http://fin.afterdawn.com/artikkelit/ linkistä sivulle jossa oli ohjeita miten divx:sää sais katsottua DVD soittimella siis käännettyä valitsin sieltä onjeen "Convert DivX video to VideoCD format with VobSub subtitles" ja tein sitten ohjeen mukaan kunnes ohjeessa käskettiin lisäämään filtteri vobsub mutta filtteri valikossa ei ollut vobsubia. Osaisiko joku neuvoa minua olen kyllä ihan just vasta alkaja KIITOS! olen kyllä muuten ladannut ne 3-ohjelmaa jotka siinä oli koneelleni.

7. Bonehead

Bonehead Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asenna vobsub uudestaan ja ota full asennus silloin se asentaa myös sen filtterin.

8. wilenius

wilenius Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen asentanut vobsubin uudelleen, ja nyt olen lisäämässä ensin video/filters sieltä add niin ei heti löydy sitä vobsub 2.23 vaan pitää painaa load ja sitten vobsub ohjelmakansiosta hakea tiedosto vobsub_vd.vdf sen kun valitsee niin filtteri valikkoon tulee VobSub 2.23 Gabest muissa lukee internal, kun sen sitten valitsee niin avaa uuden ikkunan jossa vasemmalla yläreunassa Filter: VobSub mitä tästä pitää hakea kun ei voi kuitat ok:lla kun on harmaana, pitääkö hakea nyt se tekstitiedosto mitä muotoa ne tekstit pitää olla? vai mitä seuraavaksi tehdään?

Tosi kivaa kunon paljon kysymyksiä, tietääkö joku?

9. Bonehead

Bonehead Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sama juttu mulla. Kokeile ilman sitä filter hommaa vobsub vaa päällä nii kyl se ne tekstit siihen leffaan pistää.

10. Wire

Wire Guest

Tarkistakaa vobsub:n asennus vaiheessa että täppä virtualDub:lle on päällä. Epäilen tuota bonehead:n vihjettä että fullinstall ei asenna automaattisesti tukea VirtualDub:lle. Korjatkaa jos olen väärässä

11. Jarvis

Jarvis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yhdyn Boneheadin väitteeseen siinä kun hän sanoo että mpg:n pakkauksessa tekstien kanssa ei tarvitse mitään sähläystä VirtualDub:illa, paitsi jos haluaa katkaista leffan. Ihmettelen kyllä miksi suomenkielisessä ohjeessa käsketään käyttämään VirtualDubin VobSub filtteriä... Itse sain ainakin tekstit VCD:hen ilman noita Pseudo-avi juttuja... Ainiin, tästä samasta aiheesta, englannin kielisssä ohjeessa oli pitkät jutut ac3 äänistä, vaikka äänet sai kuulumaan VCD:ssä vain asentamalla kodekin ennen pakkausta...

12. Bonehead

Bonehead Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Wire: olet väärässä. Ei se kylläkään asenna sitä automaattisesti, mutta kyllä se kysyy mihin virtualdub on asennettu ja sit asentaa sinne sen filtterin.

13. wilenius

wilenius Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos kaikille jotka olitte vastailleet kysymyksiini, itse en olllut ehtinyt lukea viestejä kuin vasta nyt koitin tehdä ohjeiden mukaan, katsotaan nyt jätin sen lataileen, ikkunaan jonka yläreunassa lukee Frameserver mode - virtualDub ja sen alla seuraavasti.
    Frameserver name: filename.avi
    Non-A/V requests: 0
    Number of frames served: 0
    Audio segments delivered: 0

Frameclients intalled: AVIFile only

ja alhaalla nappi stop serving jota nyt ei ainakaan paineta.

Ohjeessa sanottiin että jättää sen siihen no jätän mutta näyttää kyllä että mitään ei tapahdu kun kaikki nuo lukemat on nyt pysyny nollassa about 10min. Vai kuuluuko se tässä vaiheessa olla noin?

14. dRD

dRD I hate titles Ylläpitäjä

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Se kuuluu tässä vaiheessa olla noin, ne luvut alkavat juoksemaan kun avaat sen pseudo-AVIn.

15. Bonehead

Bonehead Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä hyötyä tosta pseudo-AVI hommasta oikeen on?

16. lateh81

lateh81 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    öö.. jossain päin keskusteluja oli joskus jopa oikein hieno selityskin sille mutta ei enää hajuakaan missä. mutta noin suurin piirtein... eikös tuo pseudo avi ole sellainen "välittäjä" joka siis näyttää tavaraa ottavalle ohjelmalle avina mutta todellisuudessa ohjaa hakukäskyn suoraan vobiin jolloin ei tule turhia formaatti muunnoksia.

17. wilenius

wilenius Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä löydän tuon ohjelman pseudo AVI? mun koneella sitä ei kyllä ole.

Mitä mieltä viisaammat on kannattaako yleensä Divx muotoa yrittää kääntää DVD:lle näkyväksi joksikin muodoksi vai onko parempi hankkia piuha suoraan tietsikasta televisioon, kuinka paljon kuvan laatu kärsii tuosta uudelleen koodauksesta? olis ollu hyvä nähnä paljonko se muuttuu.

Onko Divx niinku pakattu muoto DVD:stä jos näin on niin alkuperäistä siitä ei enää kyllä saa vai saako?

Huomasin että tästä aiheesta on kirjoiteltu muissakin viestiketjuissa, yritän nyt vaan alkuvaiheessa selvittää että millä tavalla yleensä kannattaisi alkaa käsittelemään näitä elokuvia. Haluan siis toimia oikein.

18. lateh81

lateh81 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    luepas artikkeli alueelta dvd --> divx niin siinähän se pseudo avi selviää. divx:hän voi olla pakattu lähes mistä vain ja uudelleen pakkaus huonontaa kuvan laatua aina. parhaimpaan laatuun pääset katsomalla tietokeen avulla telkasta mutta tietysti on eri asia jos ei ole tv outtia tai menee katsomaan kaverille jolla ei ole edes konetta. se kuinka paljon kuvan laatu tippuu uudelleen pakkauksessa on kiinni lähdemateriaalista ja mihinkä formaattiin pakkaa/millä bitratella.

Jaa tämä sivu