Eli ostin club3d GF 6600Gt:n ja pelit tokkii silleen jännästi aina välillä...siis silleen nykäsee en osaa sanoa ,mutta voiko vika olla muistissa?Mulla on Samsung 512 mb(2ranks,4ranks)DDR SDRAM, muistin nopeus PC2700(166MHz). P.S.Ei se tökkiminen oo niin suurta et ei vois pelaa...kyllä sitä pelailee täydet resot päällä samanlaisella tökkimisellä kuin pienimmillä! [bold]Edit:Korjasin 1/100:sta kirjoitusvirheestä.;D[/bold]
Jos pelaat oikein uusia pelejä, niinkuin todennäköisesti teet kun 6600GT kyseessä, niin saattaapi olla että RAM-muisti loppuukin nyt kesken. Itsellä oli juuri tuollaisia ongelmia ennen muistin lisäystä, Ctrl + Alt + Del ja sieltä Suorituskyky-välilehdeltä voit fyysisen muistin kohdalta katsoa kuinka paljon sulla nyt on käytettävissä, jos oikein paljon kaikkia virustentorjuntaohjelmia taustalla tai vaikka nettiselaimia auki on niin siinä voi loppua äkkiä muisti sitten peliltä jolloin joudutaan tallentamaan kovalevylle paljon. Jos nykimisen yhteydessä kovo raksuttaa paljon niin aika todennäkösesti syy on just tuo.
Juu onhan noita nortonin ghosteja ymm.Taitaa vaan olla pakko ostaa muitia lisää.Mutta eikö kannattaisi ostaa 1giga muistia tilalle kuin toinen 512mb:n kampa...eikö se nopeus rajaudukkin hitaamman kamman mukaan? P.S.Voiko se johtua myös siitä että mun muisti on niin hidas(166MHz)?
joo no melkeen kannattaa ostaa nopeempaa väylää.. jos on mahdollista.. vaikka 333mhz tai 400mhz väylästä muistii.. nopeentuu kone heti selvästi!
siis jutun alottajalla on nyt ddr333 muistia, joten se ei nopeuta yhtään että ostaa 333 muistia, kun on samaa. joskus toi vaan ilmotetaan 166MHz, mutta toi pc2700 kertoo sen että on ddr333 muistia! niin jos sun emos ei tue dual chanel tilaa niin ostaisin 2x512Mb kampoja lisää jolloin saatas 1,5Gb ddr333 muistia (uudet kammat voi olla ddr400, ei haittaa). noi maksas n. 90€. ja itse asiassa noi kaks uutta kampaa vois vissiin toimia dual chanelina jos emo sitä tukee, eli ois yks giga dualina ja 512 siihen vielä lisäks singlenä, siis niin kuin ollut tähänkin saakka. mikä emo sulla on?
Emoni on Gigabyte GA-7VASMFS.Niin ja sitten laitetaan tähän samaan tämmönen...eli kysyisin että onko näissä tiedoissa jotain outoa ku mulle tuli jotenkin sellanen olo ;D??? Grafiikkasuoritin näytönohjain.......nVIDIA GeForce 6600 GT AGP koodinimi........NV43GTAGP PCI-laite........10DE/00F1 transistoreja.........143 miljoonaa valmistustekniikka.........0.11u väylätyyppi.........AGP 8x @ 8x muistia.........128 MB koko..........150 mm2(en osaa laittaa 2ylös) suorittimen kellontaajuus.........100MHz RAMCAD-kellontaajuus.........400MHz pikseliliu`utus..........8 TMU/pikseliliu`utus..........1 sahalaitojen tasaus..........3 (v3.0) pikselitasaus..........1 (v3.0) DiractX-laitetuki..........DirectX v9.0c pixel fillrate..........800Mpikseliä/s texel fillrate..........[EVALUATION] Muistiväylä väylätyyppi..........GDDR3 väylän leveys..........128-bittinen todellinen kellontaajuus...........299MHz(DDR) tehollinen kellontaajuus...........598MHZ kaistaleveys..........[EVALUATION] P.S.Väänsin noi käsin ku everstistä ei voinu kopsaa et virheit voi olla...nii ja toi suorittimen kellontaajuus 100MHz jäi vaivaa mut emt miks.;D
WTF!Katoin uudelleen niitä näyttiksen tietoja ja ne oli muuttunut tällä tavalla: suorittimen kellontaajuus 100MHz<301 todellinen kellontaajuus 299MHz(ddr)<450MHz tehollinen kellontaajuus 598MHz<900MHz Niin mistä moinen vaihtelu johtuu?
Juu eiköhän toi oo ramista kiinni. Tee ninkuin rafsanta sanoi elikkä osta 2x515=1g +vanhat 512= 1,5g ja koska tuo vanha 512 on 333 niin eikös noi kaks uuttakin toimi 333mhz jos olen ymmärtäny oikein
riippuu paljon tilanteesta. joskus kun 1gb400 on nopeampi, niin ero on ~1%, kun 1,5gb333 on nopeampi ero on paljon suurempi, koska väylällä ei niin väliä, mut jos muisti "loppuu" niin hidastuu "paljon". ite ottasin 1,5gb333.