En ole mikään tietokone asian tuntija mutta asensin äskettäin uuden näytönohjaimen, radeon 9800 Xt ja sen jälkeen pelit ei kertakaikkiaan suostu toimimaan kunnolla, Pelit toimii ehkä noin 10 min tai 5 ja sit ne joko kaatuu tai väri vaihtuu ihan kummalliseks? mistä se johtuu? kun avaan windowssin (XP) uudestaan, se ilmoittaa että loki on muodostanut virheen ja sitten valittaa jotain device driverista? onko tämä syy siihen?
Catalystit on siis ajuripaketti Atin korteille (vrt. nVidian Detonator/ForceWare, jos sattuu olemaan tutummat). Eli hopi hopi imuttaan tuoreimmat Catalystit Atin sivuilta (4.3). http://www.ati.com/support/driver.html. Muutenkin kannattaa tuolle kortille nuo uusimmat asentaa. Muista poistaa edelliset ajurit lisää/poista -toiminnon kautta (Ati display driver tai jotain sinne päin saattaa olla merkintä).
[[Catalystit on radeonin ajurit. Uusimmat 4.3 saa vaikka täältä: http://www.ati.com/support/driver.html ]] Jahas joku oli nopeempi :] Sitten koitappa sellaista, että menet näytönohjaimen säätöihin (esim. työpöydällä klikkaan oikee hiiren nappia, ja valitset ominaisuudet, sitten asetukset välilehti ja sieltä lisäasetukset nappia). Sitten sieltä smartgard välilehti ja ota fast-kirjoitus (fast-write) pois käytöstä. Sitten kai muistit poistaa vanhan näyttiksen ajurit ennen uuden näyttiksen asentamista.
Mulla sama ongelma kun Nahnella.Näyttis radeon 9600 XT ajurit on uusimat Catalystit 4,3.Colin mcrae 3 jymähtää näytölle ennemmin tai myöhemmin,ei auta kun pultti, myös win dvd jymähtänyt joskus.
Mulla sama ongelma kun Nahnella.Näyttis radeon 9600 XT ajurit on uusimat Catalystit 4,3.Colin mcrae 3 jymähtää näytölle ennemmin tai myöhemmin,ei auta kun pultti, myös win dvd jymähtänyt joskus.
Vika voi myös olla ilmankierrsossa eli jos lämmöt näytönohjaimessa nousee liikaa niin pelit saattaa alkaa jumitaa. Kannattaa kokeilla esimerkiksi jotakin pci väylään asennettavaa tuuletinta.
Niin tai laita tohon cd asema paikalle sisäänpuhaltava tuuletin ja taakse poispuhaltava tulee hyvä virtaus pysyy viileenä kone... Kannattaa myös päivitellä noita emon agp ajureita riippuen emosta...
Tassa ois linkki tollasee cd asema tuulettimeen: http://www.polarpanda.com/catalog/product_info.php?cPath=31_39&products_id=206. Kannattaa myös katsoa verkkokaupasta, tuulettimet löytyy kun valitsee: tarvikkeet ->asennus ja siinä löytyy melko monia tuuletin ala otsikoita, kannattaa katsoa etenkin kotelotuulettimet ja tuulettimet muut kohdat. EDIT: Linkkiä en voinut laittaa kun verkkokaupan sivuilla ei näkynyt osoite rivillä sivun urlia.
Jep,nyt on ajettu catalyst jo omega ajureilla,myös koppa auki 80mm tuuletin suunnattuna suoraan näytönohjaimeen ja päällä ollut pakasterasiassa jäitä.Ei auta.Onko kokoonpanossa vikaa,laite seuraava.Asus AI7, pena 2,4, kingston kvr400 2/512, clup 3d raedon 9600xl.Emon ajurit myös viimiset mitä löytyy.Ai niin käyttis on XP pro,aatellu pitäiskö koittaa Win ME.
Kokeile topias auttaako jos teet näin: - Start -> Run -> kirjoita [bold]dxdiag[/bold] - Valitse 'Sound' -välilehti - Väännä 'Hardware Sound Acceleration' nollaan - Pelaile peliä Huom: Tuon kokeilun aikana äänet ei varmaankaan pelissä toimi.
En tiä miten mahollista, itellä radeon9600pro... ja jouduin aiemmat nvidian detot poistaa, sitte asentaa catalystit ja sit toimi... detot ku eka jätin muistii.. ei radeoni toiminu mitenkää päi
Pitääkö ne vanhat ajurit muka poistaa? Itsellä radeon 9700 PRO, ja olen kaksi kertaa käynyt tuon catalyst paketin hakemassa ja asentanut ilman mitään vanhojen poistoa. uusi ajuri on toiminut ihan moitteettomasti, eli onko siitä jotain haittaa ettei niitä vanhoja poista? Eikös se catalyst huolehdi siitä että vanhat lähtee... vai olenks mä vaan niin juniori etten mä tajuu ?
radeoneissa on aika usen kuva ongelmia palauta näyttis ja koita toista ja muista päivittää ajurit mut kannattaa ostaa gf no luotettavampia mutta hintavampia