Mikäköhän on ongelmana? Minulla mm. Spore ja Dead Space ei toimi ilman No-DVD crackia, vaikka olen ne ihan laillisesti ostanut kaupasta. Kun yritän käynnistää jomman kumman pelin normaalisti, tulee joko viesti "Dead Space.exe(tai Spore.exe) on lakannut vastaamasta" tai sitten sen jää vain pyörimään taustalle, mutta peli ei käynnisty. Onkohan SecuRomilla jotain tekemistä asian kanssa?
Löytyykö sulta koneesta Daemon tools tai joku vastaava ohjelma? Ne voivat aiheuttaa ongelmia Securomin kanssa.
Sitä juuri kyselin, että mistä johtuu. Olen ladannut crackit kyseisiin peleihin, ja niillä toimii hyvin. Mutta vituttaa kumminkin, kun pitää ladata crackit myös ostettuihin peleihin. (ja minähän en wareta...) Onko ongelmaan jotain ratkaisua, vai lataanko vaan niitä crackeja joka kerta. Mitäs sitten, jos johonkin uuteen peliin ei ole vielä tehty crackia...
Haiskahtaisi hiukan että kyseessä saattaisi olla CD/DVD-asemaan liittyvä ongelma. Onko sinulla mitään mahdollisuutta esim. lainata kaverilta toista asemaa ja kokeilla sen kanssa? Jos tämä ei auta, tai ei ole mahdollisuutta kokeilla, niin seuraavana kokeilisin koko koneen formatointia, on hyvinkin mahdollista, että koneelle on jossain vaiheessa asentunut joku ohjelma, jonka toiminnasta securom ei tykkää. Tosin itsellänikin on paria poikkeusta lukuunottamatta kaikissa peleissäni aina käytössä kräkki, kun ei millään jaksa olla koko ajan levyjä vaihtamassa.
Kulostaisi liittyvän juurikin tuohon Daemoniin ja pelien suojauksiin. Jotain Y.A.S.U.:a tai Anti-Securomia voisi tietysti kokeilla, vaikka Daemon olisi poistettukin. En tiedä mitä tuo Securom koneelta etsii, mutta rekisterin voisi tietysti hakea läpi regedit:llä, ettei sinne ole jäänyt jotain Daemoniin viittaavaa. Mutta valita nyt ihmeessä pelin myyjälle ja vaikka suoraan kehittäjälle, että ainakin joutuvat näkemään lisää vaivaa tukipuolella, ja ehkä jatkossa jättäisivät tuollaiset suojaukset pois. Todella törkeää vaatia, ettei koneella saisi olla mitään virtuaaliasemia käytössä.
Kyllä osa peleistä toimii ilman crackia, joten tuskin ongelma on siellä päässä. Lisäksi DVD-asema lukee levyn ihan hyvin, mutta se koneella oleva .exe ei suostu toimimaan. Pitää kokeilla. CCleanerilla puhdistin rekisteristä kaiken moskan, mutta kokeilen vielä manuaalisestikin. Yleensä ne pelit ovat EA:lta, eikä niitä kiinnosta paskaakaan jos jollakin ei peli toimi. Sen verran "hyvää" asiakaspalvelua on ollut. Käsittääkseni Fallout 3:sessa on SecuROM, mutta se toimii minulla ihan loistavasti ilman crackia. :S
Uusin Securom on aikas malware tyyppinen ohjelma, voi ruveta huonolla tuurilla syömään resursseja. Kun sen kerran asentaa siinä on aika työ postaa se, mokoma kun tekee rootkittejä ja pari kopiota itsestään. Ei anna asentaa pelejä enää uudelleen (niitä mitkä vaatii uusimman securomin) ennenkun on poistanut sen kokonaan. tälläistä olen lukenut. Muistuttaa starforcea. täyttä paskaa. Älkää tukeko tälläistä.