Nykyinen ~10€ Logitechin näppäimistö rupeaa pikkuhiljaa kuolemaan, joten on uuden näppiksen oston aika. Varsinaista budjettia ei ole, mutta mielellään mahdollisian halvalla haluaisin (En ole mikään Ruotsin miljonääriäiti xD). Näistä pelinäppiksistä ollaan vähän kahta mieltä. Osa sanoo, että ovat pelkkää rahastusta, toiset sanovat taas täysin toista. Itse olen ehkä siellä ''täysin toista'' puolella. Hiukan olen nuita revikoita katsellut, mutta antaa teidän sanoa sananne. Kiitos jo etukäteen1
Itse tässä olen suunnitellut samaa.. Kokemusta kunnon pelinäppäimistöistä ei itsellä ole. Logitechin G110 olis anttilassa edulliseen (?) 55 euron hintaan Samaten toi G19 on halvempi kuin muualla (90e), mutta meneekö jo liioittelun puolelle? Verkkiksellä olis taas Razerin Lycosa 74e Noista saattas joku olla ihan passeli näppäimistö. Näppäimistön valaistus olis itselläni yksi kriteeri, joka yllä olevissa täyttyy. Mites tällainen mekaaninen näppäimistö (Razer BlackWidow 81e) poikkeaa yllä luetelluista?
Razer arctosa on lähes samanlainen kuin lycosa, mutta ilman taustavalaistusta. Hintaakin vain noin 50e. Mekaaniset näppäimistöt on yleensä tosiaa nmuita kalliimpia ja niissä on myös omat etunsa (esim. kirjoittaminen sujuu nopeammin ja näppäinten äänet saattavat olla miellyttävämmät).
Ei se näppis pelaajaa paremmaksi tee, mutta ainakaan ei voi syyttää näppäimistöä. Ei minun mielestä hyvässä pelinäppäimistössä mitään vikaa ole, "jos tarvitsee" hakkaa 100-0 10€ näppiksen. (järkikäteen ei mitään yli 100€ vehkeitä tarvita Razer Arctosa on ihan hyvä)
Itselläni on käytössä Razer Lycosa joka maksoi sen 74e. Kerron tässä vähän plussia ja miinuksia niin saatte itse päätellä. Plussat + Todella nopea vasteaika + Näppäimet tuntuu mukavilta + Taustavalaistus + Kosketuskäyttöiset medianäppäimet + Rannetuki + Jokainen näppäin ohjelmoitavissa + Mukana tulee Razerin makro-ohjelma jolla voi tehdä erilaisia profiileja Miinukset - Taustavalon väriä ei voi muuttaa - Antighosting vain W,A,S,D alueella - Joidenkin näppäinten valo on vähän himmeämpi reunoista Todella hyvä näppis pelikäyttöön. Jos haluat säästää etkä tarvitse taustavalaistusta, osta Arctosa.