Moro, eli tarkotuksena olis hommata osamaksulla läppäri, jossa on suhteellisen hyvät tehot kaikenlaiseen pelaamiseen, musiikintekoon ja videoiden muokkaamiseen. Onko alla oleva läppäri hyvä? Vai löytyykö parempia samaan hintaan. https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Pavilion-G6-2311so-15-6/369599/92417/92365/92415? 3,2 GHz, mutta sama löytyy myös turbolla? Mitä se tarkottaa? Ois hyvä jos Battlefield 3, tai mahdollisesti BF 4 toimis läppärillä. Kiitos!
JOs meinaat pidempiä pelisessioita pelailla niin suosittelen oikeeta peliläppäriä. tuo turbo meinaa sitä että prosessori nostaa kelloja rasituksessa. http://www.jimms.fi/tuote/G75VX-T4106H-BUNDLE tuossa nopea haku vain että parempia / huonompia (halvempia) löytyy. http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-3-FHD-i7-4700HQ-GTX-770M-8GB-750GB-Windows-8 tuosta sais klarnalla osarilla. + 3v takuun ilmaiseksi.
Jos vakavasti olet peliläppäria hankkimassa, Asuksen/ Misin koneita ja muutama satanen butjettiin lisää.
En pääse ehdottamaasi konetta katsomaan Hobby Hallin sivujen takia, mutta en ostaisi ASUSta. Minulla oli kuukausi sitten ihan uusi Asus G75VW ja murheellinen konehan se oli. Valmistaja ei tarjoa mahdollisuutta polttaa palautuslevyjä, koska Asus on keksinyt, että niillä voi rahastaa. Edellinen Asukseni taas kierteli puoli vuotta huolloissa ja lopulta sain rahanri takaisin. Minulla ei ole siis hyvää sanottavaa kyseisestä valmistajasta, vaikka kollektiivinen käsitys Asuksesta on hyvä. Ostin sitten vanhan hyvin palvelleen MSI:ni tilalle MSI GT70 (i7, 675 MX) ja todellinen pelikonehan tämä on. Pyörittelee Crysis 3, Tomb Raider ja Far Cry 3 erinomaisesti. Suosittelen siis kyseistä valmistajaa oikeaksi pelikoneeksi ja huomioimaan, että näytönohjain oman kokemukseni mukaan ei saisi olla huonompi kuin 670M hyvän pelikokemuksen takaamiseksi. Tuossa on ihan asiallinen Haswell-kone http://www.jimms.fi/tuote/GE70-2OE-014NE
Kyllähän uuden koneen käyttöönoton ensimmäisenä tehtävänä on tehdä korjaus - ja palautuslevyt ja siihen Windows on taipunut jo kauan, ei siihen valmistajan levyjä tarvita. Itse mokasin viimeiseksi MSI GT70 + Win8 liian innokkaalla kokeilulla - koko roska aivan sekaisin ja mahdollisesti olisi voinut fiksata takuuhuollossa. Ei kiitos, ostin SSD:n ja Windows uusiksi. Onneksi lisenssi oli BIOSissa. Tällä kertaa muistin ensimmäisenä ottaa järjestelmän suojauksen käyttöön ja tein palautuspisteen.
Ehkä sinulle sitten osui maanantaikappale. Minulla on ollut vuosi sama ASUS G75VW käytössä, ja olen ollut tyytyväinen. Mitä tarkoitat ettei valmistaja tarjoa mahdollisuutta polttaa palautuslevyjä? Minun G75VW:ssä nimenomaan ohjeistettiin että ihan ensitöiksi pitää polttaa omat palautuslevyt, siltä varalta jos kiintolevyllä oleva erillinen palautusosio (jolta Windows normaalisti palautetaan vikatilanteissa) menee myös joskus rikki. Palautuslevyt sitten palauttavat tuon palautusosion, ja aloittavat Windowsin palautuksen siltä. Vaikea uskoa että ASUS olisi tässä vuoden aikana poistanut kyseisen mahdollisuuden? Ihan sama se on muillakin läppäreillä, esim. juuri yhdellä uudella HP Ultrabookilla, ensimmäiseksi piti tehdä omat palautusmediat joko DVD-R levyille tai isolle (yli 21Gt) USB-muistitikulle. Tosin jostain syystä tuossa HP:n tapauksessa palautusmedian sai tehdä vain kerran, mikä on minusta kovin outo rajoitus? Entä jos se palautusmedia katoaa tai rikkoutuu? Oli miten oli, ehdotan kuitenkin että unohtaa valmistajien omat palautusosio/mediahärdellisysteemit, ja käyttää Windowsin omia palautussysteemeitä. Varsinkin jos koneessa on Windows 8. Minä tein lopulta ASUS-koneeseeni palautusmediat juurikin Windowsin omilla recovery-työkaluilla, ja jätin ASUS-mediat sikseen. Tosin tähän vaikutti myös se että asensin koko Windowsin alusta alkaen uusiksi puhtaalta pöydältä Microsoftin sivuila ladatulla asennuslevyllä, jotta pääsin ASUksen joistakin turhista lisätauhkoista parhaiten eroon. Semminkin kun halusin myöhemmin asentaa sen päälle Win8Pro.
Windowsin palautussysteemi on ihan OK - mutta jos ei kelpaa niin löytyy ihan kunnollisia ilmaisohjelmiakin. Esim. EaseUs tekee oikein hyviä. Ja edellinen Asus G51 tarjosi kyllä alussa ensimmäiseksi palautusmedian tekoa; koko paketti taisi olla 1 CD + 3 DVD:tä niin että kyllä siinä roskaa riitti. Eikä koskaan onneksi tarvinnut (vielä).