Jos pelaan koneellani jotain pc-peliä niin useimmiten kuva repeilee niissä välillä. Esimerkiksi tämmösiä pelejä ovat grid, gears of war ja bioshock. Tätä tapahtuu käytännössä joka pelissä joskus. Aluksi ajattelin että tämä on jokaisen pelin yleinen ongelma, että on vain vaikea kehittää peliä ilman tämmöstä repeilyä, mutta en ole toisilla sitä kyllä huomannut esimerkiksi youtuben videoissa. Mistäköhän tämmönen voi johtua? Pelikuva vaan siis "repeää" välillä n. puoleksi sekunniksi eli siis se toinen puoli kuvasta tulee ikäänkuin jäljessä sitä toista. Vaikea selittää mutta syntyy semmosta aaltoilua. Tätä tapahtuu usein silloin kun liikuttelee kameraa paljon tai liikkuu hahmolla nopeaa. Tehot kyllä riittää aivan reilusti. Näyttö on näytönohjaimessa kiinni HDMI-kaapelilla ja toinen kaapeli on VGA joka menee emolevyyn. Näyttö on 60Hz virkistystaajuudella. Kiitoksia avuista jo etukäteen! EDIT: Mitä nyt netistä löysin niin on tuolla puhuttu ainakin tearingista jota kyllä on melkeinpä joka pelissä. Onkohan tuo sitten ihan normaali juttu mitä mulla on?
Tuo johtuu siitä, että pelin FPS nousee korkeammaksi kuin näytön Refresh rate eli virkistystaajuus (TFT-näytöillä yleensä 60hz, eli 60 kertaa sekunnissa). Peli siis alkaa piirtämään näytölle uutta kuvaa ennen kuin vanha on piirtynyt kokonaan. Onneksi korjaus on helppo, laita pelin asetuksista V-Sync päälle, vaihtoehtoisesti voit myös laittaa tuon V-syncin suoraan näytönohjaimen asetuksista, mikäli käytössäsi on suomenkielinen käyttis, asetus löytyy nimellä pystytahdistus.