Olisi aika kasata uusi kone ja olenkin saanut monia ehdotuksia ystäviltäni, mutta koska en ole niinkään tietokone expertti, lähdin etsimään neuvoja myös internetistä ja tämä sivusto näytti mukavan ilmapiirin omaavan. Eli, olen muuteman vuoden vanhan hp valmiskoneen "onnellinen" omistaja. Käytän konetta videoiden ja musiikin pyörittämiseen, netissä seikkailuun ja pelaamiseen, joista viimeisintä harrastusta pakettikoneeni vastustaa. Joten tämä kone olisi aika siirtää seuraavalle sukupolvelle ja rakentaa itse oma joka ei takkuilisi. Ystäväni ehdoitti seuraavaa kokoonpanoa: Emolevy, Prosessori, Muisti, Näytönohjain, Kotelo, Kiintolevy, DVD-asema, Näyttö, Näppäimistö, Hiiri. Tämä paketti tekee mojovat 1400e laskun, ilman käyttöjärjestelmää, johon palaan myöhemmin. Riittääkö koneessa potkua vai täytyykö sitä seuraavien pelien tullessa jo päivitellä jos haluaa karkkia silmilleen? Otan mielelläni ehdotuksia kokoonpano muutoksista vastaan. Ja sitten aiheeseen, joka näilläkin foorumeilla on kovin keskustelua herättää. Että kannattaako tämän luokan koneeseen enää alkaa xp:tä asentelemaan, vai menisikö siinä liikaa koneen tehoja hukkaan? xp on kuitenkin tuttu ja turvallinen minulle ja huhut vanhojen pelien kiukuttelusta vistan kanssa huolestuttaa. Tai jos muotoilen kysymyksen toisella tavalla, niin kauanko uskotte pelejä käännettävän vista JA xp-versioiksi?
Vilkaiseppas noita: http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-PG-X2?classid=11 http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-PRO-GA-GX-R1.1?classid=11 Joop itsekkin olen uutta konetta ostamassa se menee kyllä kevyempään hintaluokkaan, mutta aion ottaa Vista home basicin sillä en usko XP:n enää olevan peliystävällinen kauaa DirectX 10:n takia. Pelotti myös aluksi Vista koska huhutaan ettei se tue pelejä, mutta kaverini osti n. kk sitten koneen vistalla ja on siinä ongelmia ollut, mutta saanut kyllä kaikki pelit toimimaan. Opetteluahan sen käyttö vaatii, mutta XP hankkiminen voi myöhemmin harmittaa. P.s. Vista basic vain siksi, että se vie vähemmän koneelta tehoja.