Pelikoneen hankinta

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Zein1 11.09.2012.

1. Zein1

Zein1 Guest

Hei. Olen tässä hankkimassa uutta pöytäkonetta pelikoneeksi ajatellen. Tehoja pitäisi löytyä mm. World of Warcraftin ja Diablo 3:n pyörittämiseen täysillä grafiikoilla. Hintaluokaksi olen ajatellut 800-1000€. Joustovaraakin löytyy hiukan tarvittaessa. Ajattelin tuolta verkkokauppa.com:sta tilaa osissa koneen ja näytön+näppäimistön vaikka gigantista halvemmalla. Voisiko joku suunnitella hintahaarukkaani sopivan paketin ja kertoa vähän perusteluja miksi juuri tällainen sopii hyväksi pelikoneeksi. Itse en ole niistä niin kovin perillä.

2.  
  3. Lurluck

Lurluck Active member

Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73

Tarviitko win7 käyttöjärjestelmää ja pitikö näppäimistön ja hiiren sisältyä budjettiin?
    Tuohon voisi ottaa viellä prossulle paremman jäähyn hiljentämään konetta

Viimeksi muokattu: 12.09.2012
  4. Zein1

Zein1 Guest

[/quote] Tarviitko win7 käyttöjärjestelmää ja pitikö näppäimistön ja hiiren sisältyä budjettiin?
    Tuohon voisi ottaa viellä prossulle paremman jäähyn hiljentämään konetta[/quote]

Käyttöjärjestelmästä en osaa sanoa. Tässä nykyisessä läppärissä on vista, jossa kyllä tuntuu olevan moitittavaa joissakin asioissa. Luulisin että win7 olisi siis parempi.

Näppäimistö ja näyttö siis, hiiri on ihan kelvollinen. Mielellään niin, että kaikki saataisiin siihen 1000 euron hintaan.

Tuulettimeen ja näytönohjaimeen kannattaa varmaan panostaa eniten pelejä ajatellen. Nykyisessä läppärissä on "overheat" ongelma, eli se lämpenee yllättävän nopeasti ja konee sammuu itsekseen. Puhdistuksessa käytetty, mutta eiköhän tuo vanhuuttaan jo muutenkin temppuile.

PS. Olisi myös kiva kuulla muidenkin ehdotuksia.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.09.2012
  5. Lurluck

Lurluck Active member

Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Kauppahan oli tosiaan Silent Rig.

Läppäreissä tuota "overheat" ongelmaa tulee hyvin usein.

Jos tuokin ylittää viellä budjetin, niin ota vain 1x4Gb muistikampa.
    Tuosta jos aletaan hintaa pudottaa niin seuraavaks lähtee SSD pois. SSD nopeuttaa sille asennettujen ohjelmien käynistymistä, lataus aikoja ja yleistä käyttömukavuutta.

Kovalevyksi valkkasin hieman halvemman 500Gb.

Kasaus palvelua et tarvitse siis, jos oikein olen ymmärtänyt?

Viimeksi muokattu: 12.09.2012
  6. HekaUp

HekaUp Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voin kasata tuossa tunnin päästä sinulle koneen. Bussissa kun olen menossa niin puhelimella vähän hankalaa. Tosiaan katson systemastoresta jonkillaisen paketin.

Jaa tämä sivu