Etsiskelen semi-HC pelikoneelle kunnon kokoonpanoa, jolla kehtaa pelata vielä muutaman vuoden päästäkin (tekemällä vain pikku rautapäivityksiä). Vaatimuksina olisi ainakin CrossFire-tuki, X48 -piirisarja, DDR3-tuki, maksimimuisti väh. 8GB ja neliytiminen prosessori. Budjetti on 1200 - 1800€. Näytön budjetti 500€. Kotelo: Antec P182 Emolevy: Gigabyte GA-X48T-DQ6 Prosessori: Intel Core 2 Quad Q9450 Muisti: 4GB 1333MHZ DDR3 DIMM KIT (valmistajalla tuskin väliä) Kovalevy: Western Digital 150 GB Raptor X (Pelkälle vintoosalle + ohjelmat) Virtalähde: BeQuiet 700W Straight-Serie (riittävä?) Näyttö: mikä? Näytönohjain: ATI Radeon HD 4870 X2 (vasta tulossa, mutta ehdoton) Äänikortti: SB X-FI Titanium - Fatal1ty Pro Jäähdytys: mikä? Itse ajattelin ilmajäähdytystä, kannattavaako? Tämä setti maksaisi keskimäärin noin 1200€ + näyttö + näytönohjain. Miltä kuulostaa? Lisään vielä että näppis, hiiri, DVD-ROM, extra-kovot, kuulokkeet ja kaiuttimet löytyy omasta takaa uutena.
Näytöksi esim. Lenovo 220x. Itse saan kyseisen näytön tän viikon lopussa tai ens viikolla ja voin sit antaa mielipidettä siitä. Mut se ainakin menis tohon 500€ budjettiin. Ja toi muffarin ehdottama jäähy on kyllä erittäin hyvä, joten samaa mieltä. Tarviitko erillistä äänikorttia? Jos oot tavallinen tallaaja, etkä mikään hifistelijä niin suosittelen jättämään sen pois. Ja muistathan sitten, että Ati antoi suosituksen kilowatin virtalähteestä jos pistää kaksi kappaletta HD 4870 X2 korttia CrossFireen. Ja enpä tiedä tuosta DDR3:sta... Ei taida olla mitään hyötyä niistä. Mitäs joku viisaampi sanoo? Itse ottaisin halvinta DDR2-muistia. Raptorin jättäisin kyllä pois, älyttömän kalliita.