Moro elikkäs olen uutta pelikonetta ostamassa Ja toi 1500e on ehdoton maksimi.Juu elikkä pienii vaatimuksia olis koneelle että quad coren prosessori, 2 näytönohjainta ja vesi jäähdytys. Hiiri,näppis ja näyttö mulla jo on, eli pelkkä kone! Vista on jo omasta takaa joten sitä ei tarvitse! Vaikka itse en tiedä koneista paljoakaan niin kasaan sen itse serkkuni kanssa joka töissä tällä alalla. Prosessori: CORE 2 QUAD Q9450 2.66GHz 274e Näyttönohjaimet: GeForce 9800GTX 512MB (PCI-E, DDR3, 2* DVI, HDCP 516e Emolevy: Virtalähde: Vesijäähdytys: Kotelo: Kiintolevy:500GB Spinpoint T166, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM 64e Keskusmuisti: 4GT DDR3 1333MHz+ (PC-10600), Extreme Edition Dual-kitt 234e CD/DVD-Asema: Samsung DVD+-RW Dual Layer SH-S203B/BEBN 20x8x48x 28€ Elikkä rahaa menny noihin 882e. jäljellä noin 600e ja risat. Ehdotelksaas enemmä emoo,virtalähdettä,koppaa ja noit jäähyjä. Toki saa ehdotella kaikkee mitä suosittelette!
Ite suosittelisin kahta Club 3D HD4870 512mt näyttistä ja jotain halvempia muisteja. Koteloksi Antec P182B.
Laitetaan ennen kuin joku toinen kerkeää tämän laittamaan: 2 kpl HD 4870, tai jos jaksat odottaa niin HD 4870 x2 (tarkka nimi ei muistu mieleen), vähäsen halvempi ja parempi kuin kyseinen näytönohjain. Koteloksi vaikkapa Antecin P182B edit: liian hidas :/.
Joo, näyttistä onkin jo ehdotettu ja oon täysin samaa mieltä, eli heivaat noi Nvidiat metsään. Emolevy joku X38/X48 sarjallinen sillä ainoana tukee täyttä 16x/16x tilaa Crossfiressä (Esim DFI Lan Party). Virtalähteeksi Enermaxin 525W tai 625W. Koteloksi tuo jo ehdotettu P182. Vesijäähdytys ratkaisu on mielestäni aika järjetön, mutta mikäs siinä jos aiot hirveesti vaikka kellotella. Ja tosiaan, jos aikaa on niin odota tota HD 4870x2 (taitaa olla nykyisin jollain toisella nimellä) mut se tulee vasta elokuussa. Se olis siinä mielessä parempi, koska kahdesta näytönohjaimesta ei saa täyttä hyötyä irti kuin teoriassa. Muita ehdotuksia: Kiintolevyksi Western Digitalin 640 Gb WD6400AAKS (hinta nousee vain vähän ja tilaa rutkasti enemmän eli parempi ratkaisu) Muisteiksi jotain halvempaa, noilla ei tee yhtään mitään, käy halvimmat mahdolliset. Esim A-Datan 2x2Gb 800MHz ~69€... Ja lisäksi vielä, että nyt pärjäisit kyllä ihan hyvin yhdeläkin HD 4870:llä... Sillä pyörii kyllä pelit paremminkin kuin hyvin. Ja sit jos tulevaisuudessa tehot loppuu niin sit iskisit toisen kiinni luultavasti halvempaan hintaan. Kehitys kun on tietokonealalla hirmuisen nopeaa... Mut odotapas nyt vielä jonkun toisenkin mielipidettä
Eieiei vettä missään nimessä ekaan koneeseen. Paljon saat sen kanssa säätää ja voipi olla haitallinen koneelle. Ilma on paljon parempi ja kestävämpi ratkaisu, ellet ole aivan varma että pystyt turvallisesti vettä koneessa käyttämään. 1 cpu blokki, 2 gpu blokkia, pumppu, säiliö yms tulevat maksamaan useita satoja euroja kunnolla toteutettuna. Siihen saat tuhlattua tuon 600e jos haluat. Yksi näyttis aluksi, mutta crossfirea tukevan emon voit toki ottaa. Toinen kylkeen kun alkaa vanhat graffat tympimään tai reso loppuu kesken. DDR3 muistit heivaat myös samaan paikkaan kuin nvidian kortit. Et tule tekemään niillä mitään. Halvinta ddr2 800mhz muistia mitä löytyy, tosin PQI merkkiset muistit voit jättää hyllyyn. A-Datan yllämainittu 2x2gb kitti sopii hyvin. WD AAKS sarja on hyvä vaihtoehto kovalevyksi, vaikkei samsugissa mitään vikaa olekkaan. Vincent90:n kanssa siis samalla linjalla. Tästä sitten kannattaa toteuttaa tuo quad core prossu. Ei muuta. Vettä ei saa toteutettua kunnolla ja crossfire on turha hankkia heti. Toinen sitten kylkeen kun teho loppuu kesken.
joo elikkä toi hd 4870x2 sellane venaan siihe saakka ja vedet tungen sinne mistä repäsinki elikkä tässähän on paketti jo aika selvä
luin valmistajan sivuilta, että hd4870 vie kaksi korttipaikkaa jäähdytyksen vuoksi. eli mitenkähän sen toisen kortin lisäämisen kanssa on? onko x16 paikat vierekkäin?