Pelikannettavaa?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Klobbi 23.07.2008.

1. Klobbi

Klobbi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!

Olen etsinyt pelikannettavaa, jonka hintaluokka olisi 900-1300.
    Kannettavalla tulisi pystyä pyörittämään ainakin hyvin Wolfenstein Enemy Territoryä. Myös normaali käyttö pitäisi onnistua. Olen ajatellut ostaa: http://kannettavatietokone.fi/tuotteet/GX610P-054NE.html. Onko tuossa oikean verran muistia ja näytönohjain. Vastailkaa nopeasti kiitos!

2.  
  3. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Linkki ei toimi.

Acerilla taitaa olla parhaat koneet hinta/laatu/teho suhteeltaan tuossa hintaluokassa. Muut tuppaa käyttämään harmittavan usein X3100 integroitua näyttistä josta ei ole mihinkään. Uusista malleista alkaa löytää nyt kieltämättä muiltakin jotain muuta. Itse katsoisin jokun acerin itselleni.

Jos on vista niin läppärissä kannattaa olla se 2-3gb muistia vähintään 667Mhz kelloilla.

Tässä vielä vertailua läppäreiden näyttiksistä 3d käytössä:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

4. Klobbi

Klobbi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo löysin paremman (ehkä) koneen. Tietoa:

Asus C90S on jälleen yksi vallankumouksellinen uutuus Asukselta. Kannettava on tehty päivitettäväksi, eli koneen suoritin ja näytönohjain on mahdollista vaihtaa myöhemmin tehokkaampiin. Koneen vakio komponentitkin takaavat tehon riittävyyden vielä pitkälle tulevaisuuteen. Todella tehokas Intel Conroe E6600 (2,4GHz)-suoritin, GeForce 8600M GT näytönohjain omalla 512Mt muistilla ja 2 gigatavun keskumsuiti takaavat tehon kaikkeen käyttöön. Tarkka 1680x1050 -resoluution näyttö soveltuu myös kuvankäsittelijöille tai suunnittelijoille. Näytön yläreunassa myös todella laadukas 2 megapikselin web-kamera kasvojentunnistuksella. Takuu vakiona 2 vuotta ja pakkauksessa mukana laukku ja hiiri!

Tässä mallissa suurempi 250Gt kiintolevy ja TPM-turvapiiri.

Suorittimen nopeus: 2400 Mhz
    Muistin määrä: 2048 Mt
    Muistin maksimimäärä: 3072 Mt
    Kovalevyn koko: 250 Gt
    Kovalevyn nopeus: 5400 rpm
    Näytönohjain: nVidia GeForce 8600M GT, 512Mt DDR2 VRAM
    Näytön koko: 15.4"
    Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Home Premium (FI/SE/UK)

Hintaa löytyy 1015e.

Joten ilmoitelkaapas, jos jollakin on tuosta kokemuksia tai tietää minkälainen tuo on.

5. mijuve

mijuve Guest

Tuo näyttäs mun silmään just semmoselta, mikä ois hyvä mulle. Oon hankkimassa läppäria ja käyny kattelemassa kaupoissa, mutta hinnat on ollu ihan hirveitä. Tuo reilu tonni ei kuulosta kovin paljolta tuosta koneesta. En oo koskaan kuullutkaan tuosta intel conroesta? Montako ydintä siinä on?

6. jeeroo

jeeroo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on ollu toi C90S nyt kuukauden verran ja muuten oon ollu ihan tyytyväinen mut akku sais kestää vähän pidempään ja kone lämpiää jo normaali käytössä todella paljon. Mut jos akun kesto ja koneen lämmöt ei haittaa ni suosittelen.

E: ja e6600:ssa on kaksi ydintä

Viimeksi muokattu: 29.07.2008
  7. mijuve

mijuve Guest

Niin no saishan se akku sen 3-5 tuntia mielellään kestää, mutta sehän toimii loputtomiin ku pistä töpselin seinään? :) Kaveri osti applen kannettavan ja kestää 5 tuntia.

E: Onko läppäriin mahdollista ostaa parempaa akkua erikseen?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.07.2008
  8. stargiver

stargiver Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä pystyy. Ja Applet eli macit, niin niissä akku kestää todella pitkään. Kannattaa ottaa tuo Asus C90S meinaan vaikuttaa hyvältä ;)

9. mijuve

mijuve Guest

Ei sattus löytymään tolla hinnalla mistään normi tavaratalosta, kuten anttila, stockman tai jostai elektroniikka liikkeistä?

10. jeeroo

jeeroo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Veikkaan et ei löydy, sain omani 900eurolla multitronic:sta.

11. mijuve

mijuve Guest

Siis tuon koneen 900 €? :O No voi perhana ku ei huvittais noita nettitilauksia alkaa tekemään. Pakko kai se on jostaki servit OY:stä tai Lapstoresta löytyä?

12. jeeroo

jeeroo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viimeksi muokattu: 29.07.2008
  13. mijuve

mijuve Guest

Oijoi. Pitäskö ostaa nyt samantien? Ei hinta paljoa päätä huimaa, mutta saisko samalla hinnalla vielä paremman jostaki?
    Onko tuo prossu oikeesti nyt niin hyvä ku luulen, eli kaks 2,4 Ghz:n ydintä? Luulin että se oli 1,9 Ghz. Tuo näyttishän on läppärin näyttikseksi aika hyvä, mutta ei sillä paljon huippuasetuksilla juhlita.

14. mijuve

mijuve Guest

Mitäs tosta sanositte?

Jaa tämä sivu