Hei. Omasta takaa löytyy kova pelikone, mutta nyt tulee vietettyä paljon aikaa reissussa ja mökillä, joten pelikannettava olisi hakusessa. Olen kaverini Lenovo ideapad Y500 käyttänyt ja sillä pelaaminen sujuu ainakin sujuvasti. Kysymys kuuluukin onko noin 1000€ - 1200€ hintaluokassa tehokkaampaa kannettavaa kuin http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Y500-15-6-Full-HD-Core-i7-3630QM-2-x-GT650M-2 Tuosta löytyy ainakin GT650M 2 GB SLI, i7-3630QM ja full hd näyttö. Itse en ole löytänyt tuohon hintaan parempaa vehjettä. Jos löytyy parempaa rautaa jota suosittelette, niin laittakaahan viestiä. Tuo full hd näyttö on ainakin oltava ja mielellään myös hyvä näppäimistö. SSD-aseman voin asentaa jälkikäteen, joten kiintolevyllä ei ole juurikaan merkitystä. Edit. Tuolla kaverin koneella pikaisesti testattuani: Far Cry Blood Dragon pyöri medium / high, AA x 4, 1080p 60-80 fps. Dishonored kaikki asetukset täysillä n. 90fps. Ei ole kokemusta oikeastaan ollenkaan läppäreistä ja niiden näytönohjaimista. Tuo gtx 650M SLI vaikutti pieneen pakettiin kohtuu tehokkaalta. En oikein tahtonut löytää hyviä vertailuita mobiilikorteista. Miten 650m SLI pärjää esim 670m vastaan.
Liekö tuolla SLI:llä niin hirveästi loppujen lopuksi merkitystä kannettavassa. Eihän läheskään jokainen peli tuota systeemiä edes tue. Aika samoihin FPS:iin päästään sigun läppärillä. Uskoisin siis, että tuon perusteella aika samalla viivalla mennään 670M:n kanssa. Ainakin kyseisissä peleissä.
Kaksi vuotta olen SLI:llä pelejä pelannut tuhottomat määrät ja yksi ainoa peli heti julkaisussa ei toiminut. Siihenkin tuli päivitys seuraavana päivänä. Eli melkoista liioittelua sinun suunnalta. Perusteluja kaipaisin myös tuohon väittämään koskien SLI kannettavassa. Samalla tavalla se toimii kannettavassa kuin normikoneessa. Eli peleihin tuo tuo melkein tuplasti tehoja. On tullut testattua lukemattomia määriä eri pelejä. Voisin tänään käydä kaverilla testaamassa fps eroa ilman SLI:tä. Minun kysymys kuuluukin, löytyykö jostain tehokkaampaa läppäriä samasta hintaluokasta. Siinä olisi oltava vähintään 670m tai parempi näytönohjain. Selasin yöllä arvosteluja ja törmäsin testiin, jossa oli 650m sli, 670mx ja 675mx. 650sli voitti 670mx:n selvällä erolla, mutta hävisi niukasti 675mx:lle.
Menee yli budjetista. Tuohon ideapadiin saa jälkikäteen ostettua isomman msata ssd aseman ja kone tulee senkin jälkeen reilusti halvemmaksi. Lisäksi tuo 15" kokoluokka on kätevämpi mukana pidettäväksi.
tuo on tehokkaampi: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-Y510p-15-6-Full-HD-Core-i7-4700MQ-2-x-GT755M tossa tulee käyttiksellekkin ssd mukana. ja pari 755m sli E. olet varmaankin ostanu jo huomasin että hieman vanha ketju