Kuten otsikosta huomaa olen etsimässä mahdollisimman tehokasta pelikonetta 1300 eurolla, mutta budjettiin pitäisi sisältyä keskusyksikön lisäksi myös näyttö, näppäimistö, hiiri ja käyttis. Pitkän testien ja foruumien lukemisen jälkeen olen päätynyt tämmöiseen koneeseen: Emolevy: MSI P43 NEO-F, ATX, P43, LGA775, 8ch Audio 80.00€ Kiintolevy: Western Digital 640 GB, Caviar SE, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM 71.40€ CD/DVD/RW: Samsung DVD+-RW Dual Layer, SH-S203N/BEBN, Light Scribe, 20x8x48x, SATA, musta, bulk 27.00€ Kotelo: Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) 104.00€ Muisti: G.Skill 4GB Dual Kit DDR2-800 F2-6400CL6D-4GBMQ 6-6-6-18 74.00€ Näytönohjain: Sapphire Ati Radeon HD 4870 512MB, PCI-E, GDDR5, Dual DVI 241.00€ Prosessori: Intel CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 1333MHz 6M S775 Tray 148.00€ Prosessoricooleri: Xigmatek HDT-S1283 Prosessoricooleri 42.00€ Käyttis: WINDOWS VISTA HOME PREM 64-BIT, UK, OEM 102.00€ Näyttö: Eizo 22" WIDE TFT S2201WSEK, 5ms, 1000:1, DVI/VGA, musta (MikroPC 6/2008 testivoittaja) 294.00€ Hiiri: Logitech MX518 Optical Gaming Mouse, Retail, 1800dpi 47.00€ Näppäimistö: Microsoft Wired Keyboard 500 musta PS/2, Retail 11.00€ Ja lisäksi vielä kasaus Jimm's PC-Store:sta 50.00€ Yhteensä: 1291.80€ Tray-prosessorin otin sen takia, että jos joskus koneen hankkimisen myötä hurahdan kellotteluun, tai jos en, niin ainakaan kone ei pidä meteliä. Nyt haluaisin tietää jos koneessa on parantelemista varaa ilman että hinta nousee, tai jos jotkut osat eivät sovi keskenään. Kiitos etukäteen
Mun mielestä toi näyttää iha hyvältä. Emolevystä en osaa sanoa mitään... Oikea valinta ottaa prosessorin tray-malli ja siihen kunnon jäähyt =P
En oikein itsekään tiedä tuosta emolevystä mitään. Tietääkseni kaikki osat sopivat tuohon, mutta jos joku tietää jonkun paremman emolevyn jolla voi kellottaa paremmin, niin kertokaa toki. Tietenkään budjetin ei pitäisi kauheasti ylittyä
Itse vaihtaisin näytön kun Jimissä on tuo http://www.jimmspc-store.fi/tuote/9J.0BJ72.JBZ?t=false tarjouksessa itse ottaisin tuon EHDOTTOMASTI mutta nostaa hintaa, toisaalta on 40e lisä hinnan arvoinen! Itselläni on myös toi antec sonata 3, ja itse pidän itse koppaa huonona, koska todella pieni ei todellakaan ole mukava kasata sitä, sinulla liike kasaa, joten ei ole niiin iso juttu ja muutenkaan ei ole eri tyisen hyvä näköne. Ja turhat avain systeemit CD asema luukussa ja kyljessä jotka vaan ärsyttää lukot on muutenkin liimalla kiinni... Jos nytten voisin mennä ajas taakse päin vaihtaisin kopan johonki toiseen. Kopassakin hyvät puolet Hyvä poweri mukana ( itse en päässyt siitä nauttimaan koska powerissa oli valmistus virhe) Mutta muuta hyvää en osaa sanoa. Eikä todellakaan ole hiljainen yhtä hiljainen kun mikä tahansa muukin pelti koppa! Jos pari kymppia likenee lisää koppa budjettiin nii kannattaa sijoittaa se. Mutta noilla muutoksilla hinta on vähän yli 1350e Mutta todellakin sen arvosta!
Kyllä tuo BenQ menisi tähän pakettiin kanssa. Jos tuota koteloa alkaa vaihtamaan niin pitää varmaan ostaa erikseen kotelo ja virtalähde, ja laskelmieni mukaan niin kotelo tekee 100€ ja virtalähde noin 70-80€. Eli se tulee hieman kalliiksi, mutta esim. Antecin P182B on pirun tyylikäs joten sen voisin ottaa tilalle, nyt vain pitäisi löytyä joku hyvä virtalähde joka riittää tuohon kokoonpanoon, ehdotuksia..?
Kyllä hyviä koteloja on about 60 - 90e hinta luokassa paljonki kattelee et mikä o hyvän näköne hiljanen ja kotelo tuulettimien määrää nykyään suuressa osassa on ainakin yksi vakiona monissa on enemmänki kun yksi.
Budjetti menee kyllä satasella yli, mutta ei voi mitään, otan tuommoisen Antec P182 ja kaveriks Corsairin 520W 520HX ATX2.2-virtalähteen. Molempia kehuttu, ja tuo Antec on piru hieno. Ehkä tuo 520 wattinen voi olla vähän yli-ampuvaa, mutta riittääkö tuohon kokoonpanoon muka pienempi virtalähde??
Corsairin 520W 520HX ATX2.2 -> Enermax Modu82+ 525w, vielä hiukkasen laadukkaampi eikä hintaa ole yhtään enempää. Antaa pelivaraa jos vaikka haluat lätkäistä toisen kortin rinnalle. Tuollaiselle koneelle riittää 350-400w laadukas virtalähde. Watit eivät ratkaise vaan se, paljonko virtalähde antaa ampereita 12v-linjaan.
Ajattelin kyllä pelata kyseisellä paketilla pari vuotta eteenpäin ilman suurempia muutoksia, joten löytyisikö jotain laadukasta virtalähdettä vähän halvemmalla joka pyörittäisi tätä kokoonpanoa?(70-80€) Ainiin, tuo Enermax on nollilla tuolla Jimm'sissä, enkä ajatellut tilaavani koneeni osia eri paikoista
Ota vaan tuo 520w Corsair, onhan se sentään laatutavaraa ja kaiken lisäksi modulaarinen (voit vetää turhat johdot pois -> siistimpi koppa + parempi ilmankierto). Jos halvempaa virtalähdettä etsit niin 450W Corsair (ei modulaarinen) maksaa 72€. http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CMPSU-450VXEU?t=false
Jos kerran tuo 520 wattinen on laatu-tavaraa, niin sen pikku-veli(450W) ei varmaankaan ole mitään pili-pali kamaa..? Eli jos tuo 450 wattinen riittää, niin otan sen
Ok, kiitos vastauksista! Nyt vain pitää odottaa tuota perhanan HD4870. Saattaa olla että se on loppu jonkin aikaa, joten vain jonon hännille odottamaan, ja tilaus vetämään Jimmssiin...
Sillä on kyllä aika huono saatavuus - näköjään menekki on ollut suurta. Ensi viikon puolella luultavasti jo saatavilla, mutta jos ei ole, niin HD4850 on myös hyvä vaihtoehto. =)
Juu, no kyllä tuo HD4870 on sen verran varmaan parempi tuohon 4850 verrattuna, että tuota kalliimpaa jaksaa odotella Tietenkin 4850 on myös hyvä näytönohjain, mutta 4870 on parempi