Siis kun asennan pelin kaikki menee vallan mainiosti, jonka jälkeen alkavat ongelmat... Joissakin peleissä tulee toppi heti alussa ja tulee viesti ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon, ja jotkut taas alkavat kunnolla ja vähän aikaa kun olen pelannut niin kuva jämähtää joissakin pääsen pois siitä joissakin en. Toimimaan olen saanut Tribes 2:sen, Half-Lifen ja Red Alert 2:sen. Ja luullakseni vika ei ole lämmöissä koska olen sen tarkistanut ja ostin juuri kunnollisen coolerin. Enkä oikein usko että vika olisi jännitteissäkään koska minulla on VIA:n hardware monitor ja se olisi ruvennut piippaamaan jos jännitteet olisi menneet liian alas. Ja kun koitin niitä kaverin koneessa ne toimivat vallan mainiosti!!!
Siis prossu:AMD Athlon TB 1,4GHz emo:Soltek SL-KAV75 näyttis:Gainward GeForce 3 powerpack!!! Ti/500 TV 128MB DDR JUMBO Golden Sample ja poweri on joku 300Wattinen ja 384 megaa RAMmia. Ja win98 mutta tekee saman homman XP:llä ja sitten on vielä toi verkkokortti se on joku merkitön halpis! Riittääkö noi tiedot vai tartteeko jotain vielä?
Kannattanee ensin asentaa uusimmat detonator-ajurit näytönohjaimelle, se on ehkä yleisin syy pelien toimimattomuuteen. Löytynee sivulta http://www.nvidia.com
Ei pelkästään näyttiksen ajurit, ääni, bios, käyttis, pelin kaikki uusimmat päivitykset, sitten on tietysti, defrag,scandisk yms jotka voi vaikuttaa. Muistin lisääminen voi auttaa mutta ei välttämättä, sitten on tietysti virtuaali muistin koko.
Entäs taustalla pyörivät ohjelmat? Sulje ylimääräiset pois ja kokeile sitte uudestaan. Onkos konetta kelloteltu? Lataa biosista defaultit ja muuta vain oleelliset oikeiksi eli prossun ja muistin nopeudet. Älä kuitenkaan muuta muistin ajoituksia jos et ole varma mihin nopeuteen se pystyy.
"uusimmat detonaattorit, uusimmat VIA 4in1 ajurit, muut ajuripäivitykset, muistipalikoiden tarkistus" toi on sieltä linkistä minkä snapsix pistit mulle... siis mitä toi muistipalikoiden tarkistus meinaa? Ja mitä tämä tarkoittaa mikä oli tuolla sivulla "4in1 via bus mastering driver"?
Ite varmaan tekisin tommosessa paikassa kovalevyn alustuksen (jos järkevällä vaivalla mahdollista). Se on ainakin semmonen yleislääke kaikkiin ongelmiin... Sittenhän voi tietysti kokeilla semmosta että kokeilee pyörittää 3d kiihdytettyjä pelejä softalla ja kattoo toimiiko sillain. Tai sitten repii kaikki ylimääräset osat (verkko-, ääni-, etc-kortit) pois ja kattoo toimiiko. Sais vähän rajattua vika aluetta.
joo muuten hyvä mutta taidan uskoa tota snapsix:sia ku kävin lukemassa ne tekstit ja perhana se ilmeisesti on mahdollista et microsofti on kussu tän homman ja pahasti toivottavasti seuraava directx toimii paremmin mut voiko kovoo formatoida ns. järkevällä vaivalla en tiä pitäskö vaihtaa penaan...? Se on kyl niin samperin kallis että ei tosikaaan ja kunnolliset emotkin siihen maksaa omaisuuden. Jaa niin ja eikä oo mitään muuta kiinni ku näyttis ja verkkokortti...
Sain (joitakin) pelejä toimiin näin että käytin tämmöistä ohjelmaa (DirectX Eradicator joka löytyy täältä http://www.voodoofiles.com/3117 ) joka poistaa direct X:n kokonaan ja asensin sen uudestaan sitten kun olin asentanut uusiksi uusimman detonatorin Axilolle kiitos tuosta ohjelmasta