Minulla on melko uusi PC ja käyttöjärjestelmänä Vista. Olen asentanut koneelle 10 peliä mutta kahdessa tapauksessa sama ongelma eli: Laitan pelin koneeseen, asennusikkuna avautuu ja cd lähtee pyörimään. Nappasen kohtaa autorun.exe ja asennuksen pitäisi alkaa. Kuitenkin levy vain pyörii ja pelin kuvake näkyy ruudulla mutta siihenpä se jumii... Mistä johtuu?? Molemmat pelit on alkuperäisiä ja uusia
Olen kyllä. Kyl mä osaan pelin asentaa. Tämä peli vaan ei lähde asentumaan ja ihmettelenkin miksi? Varsinkin kun vaihdoin pelin toiseen zipaleeseen. Esim. kun avaan cd:n kansion ja koitan sieltä avata jotain (esim. manuals) niin ikkunan yläreunaan, jossa yleensä lukee cd:n/pelin nimi, ilmestyy vain suluissa teksti (ei vastaa). Tarpeeksi kun odottelen niin teksti häviää ja taas voi tutkia... kunnes hetken päästä tulee taas teksti (ei vastaa)... on kyl outoa... Voiko olla mitään tekemistä Vistalla asian kanssa?
Toisinaan ne autorun tiedostot on viallisia jolloin se tiedosto johon se autorun ohjaa toimii. cd/dvd asemassa kait joku häikkä. En tiedä onko vistassa samoin. xp:ssä. Laitehallinta ide-kanavan, jossa asema kiinni on, sen Ominaisuudet > Lisäasetukset > Siirtotapa pitää olla DMA joku. Tietyistä lukuvirheistä, 5kpl, xp tiputtaa siirtotilan PIOksi. Korjaus on Poista ide kanava käytöstä ja boottaa. Winukka löytää aseman ja ide-kanavan uusina laitteina, ajurit jo on ja siirtotapa menee DMAksi. Tuo PIOksi tippuminen mulla kerran pilasi Nerolla cd poltot. Ja muutenkin, onko Laitehallinassa jotain virhettä asemalle?
En ole perehtynyt sen tarkemmin vielä. En ajatellut että vika olisi siellä koska kuitenkin 90% peleistä asentuu aivan moitteettomasti. Paitsi äsken asensin Tomb Raider Legend pelin ja peli toimii vain silloin kun cd on koneessa... Jotain outoa. Sama koskee myös cam-ohjelmointi ohjelmaa jota työnpuolesta käytän. Ohjelma ei toimi ilman että kyseinen cd on koneessa, vaika se toimii muilla ja pitäisikin toimia... weird