Eli sain kaverilta pdf-muodossa yhden sähköisen mainoslehtisen, josta minun tulisi irroittaa yksi logo. Kuinka toimii käytännössä, kun ei ole tullut oikein noiden pdf-tiedostojen kanssa säädettyä..? Eikä kehtaa näyttää tietämättömyyttään-joten kysytään täältä.. :-D
Helpoiten onnistuu print screenillä, eli avaa tiedosto -> paina näppäimistöltä Prt Scr -näppäintä -> avaa paint -> muokkaa, liitä -> leikkaa logo -> avaa uusi paint pohja ja liitä logo siihen. -> tallenna kuva koneelle ja that´s it
Juu, kyllähän mulla snap löytyy koneelta, mutta ajattelin jos tuo logo olisi alunperin tungettu vaikkapa TIFF-tiedostona tuonna pdf:fään, niin mieluite sen ottaisin sieltä. Tuo kuvanlaatu kun heti kärsii. Jos se on edes mahdollista..
Eikös pdf:stä saa ihan copypastella kuvia otettua? Joskus olen leikkinyt ohjelmalla PDF-image extractor ( http://www.rlvision.com/pdfwiz/about.asp ) Sillä kuvat saadaan käännettyä bmp/jpg-tiedostoiksi. Aika usein kuva on peilikuva, mutta sellainen on helppo kääntää jopa Paintbrushilla tai Irfanview'lla.
Joo, irtosi tosiaan copy-pastellakin tuo kuva, mutta jonkin verran tuo kuvanlaatu kyllä kärsi. Tietenkin, mutta pitääpä tutkia tuo linkki mitä tuolla edellä mainitulla ohjelmalla olisi tarjottavanaan!
Hae vaikka Adobe Illustratorin trial ja irroita kuva sillä niin pitäisi laadun pysyä alkuperäisenä. Foxit readerissa (kevyt ja erinomainen pdf:ien lukuohjelma) on myös editointitila jossa documentin kuvia pystyy tallentamaan tiedostoiksi, en ole varma pysyykö laatu 100%.