Ongelma Pdf luominen ei onnistu..

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PETE11 18.07.2024.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Käytössäni on puhelin Samsung galaxy a15 5g. Mulla ei onnistu pdf luominen, siinä ongelma.

    Olen eräällä autosivulla ja rakennan siellä halutun auton. Sen jälkeen tarkoitus on talleentaa tuo pdf muotoon. Tulee koko ajan viestiä, ettei luominen onnistu. Yritä hetken päästä uudelleen. Tuo on ennen toiminut. Nyt se toimi.

    Olen yrittänyt poistaa evästeet ja historian, mutta mikään ei auta. Käytän adobe readeriä joka on ladattu tuolta play sivustolta.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.reader
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2024
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,567
    Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tässä puhelimessa on useita vaihtoehtoja joilla tuo pdf pitäisi aueta. Ei ole tätä ongelmaa ollut ennen. Mulla on vanhoja pdf tiedostoja puhelimellani ja ne aukeavat tuolla adobella.

    Tuolla kyseisellä sivulla jossa tulee näitä virheilmoituksia menee asia seuraavasti: kun auto on valmis ja haluan tallentaa sen puhelimelleni painan tulostus nappia ja se suoraan tallentaa minun tallennuskansioon tuon pdf tiedoston tai oikeammin pitäisi.

    Ennen se toimi tälläkin sivustolla ihan moitteettomasti ja näin sen tiedoston kun tallensin.Se aukesi tuolla pdf lukijslla.

    Nyt kun painaa tulostus kohtaa siihen tulee näitä virhesanomia. En tajua mikä mättää..

    Tässä tulee se virhesanoma, jota se koko ajan näyttää. Siis kun yritän tallentaa pdf muotoon puhelimeeni..:
    https://aijaa.com/WcqcFq
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2024
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,567
    Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Siis kyse ei ollut avaamisesta vaan luomisesta, siihen tarvitaan se "tulostin".

    T: Vesku
     
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,218
    Kiitokset:
    1,213
    Pisteet:
    243
    Nyt meni keskustelu minun ymmärrys alueeni ulkopuolelle.
    Kyllä PDF-tiedostoja voi luoda ja tallentaa monilla ohjelmilla, ei siinä mitään tulostinta tarvita. Yleensä samoilla ohjelmilla voi avata ja lukea PDF-tiedostot ilman tulostinta.
     
    PETE11 kiitti tästä.
  7. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,567
    Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Niivvarmaan, sinähän se tiedät kaikki paremmin, minä vaan kerroin kuinka niitä tehtiin joskus mikä ei välttämättä ole nykytilanne, mutta kuitenkin ne yleensä luodaan "tulostamalla".

    T: Vesku
     
  8. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,218
    Kiitokset:
    1,213
    Pisteet:
    243
    Tässä ei kysytty, miten niitä tehtiin aikaisemmin. Kyse käsittääkseni on tämä hetkisestä ongelmasta.

    Epäilen, että ongelmasi on sen ettei Adobe Reader versiollasi voi luoda PDF tiedostoja, ainoastaan lukea niitä. Vilkaise Play kauppaan, siellä olevilla versioilla voi luoda myös niitä.
    Sieltä löytyy Android puhelimeen lukuisia eri valmistajien PDF-ohjelmia. En voi niistä mitään suositella, koska en ole käyttänyt niitä.
     
    PETE11 kiitti tästä.
  9. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tätä vähän itsekkin epäilin, mutta käsittääkseni se on toiminut tälläkin sivulla ennen tätä ongelmaa.

    Kun tällä sivulla on painike: tulostus/pdf. Olen käyttänyt sitä sen takia että olen saanut sen tallennettua pdf muotoon puhelimen kansioon.

    Kokeilin poistaa tuon adoben ohjelman ja yritin tallentaa sen jälkeen tiedoston puhelimeeni. Sama tilanne. Vielä. Ei tämä mikään suuri ongelma ole, ihmetyttää vain suuresti..
     
  10. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tuo tulostus/pdf painike. Olen käyttänyt sitä tallentaakseni tiedoston puhelimeeni. Se on tominut ennen ihan moitteettomasti ja mulla on ollut mielestäni tuo adoben sama ohjelma. Nyt vain nuita virhesanomia tulee ja tuo tallennus ei onnistu.
     
  11. call112

    call112 Member

    Liittynyt:
    12.09.2017
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    13
    Oletko pete11 päivittänyt selaimesi ?
    Itse kokeilin onnistuneesti Chromella ja Firefoxilla .
     
    PETE11 kiitti tästä.
  12. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Olen tarkistanut ja äskettäin poistatin selaimen jo otin uudelleen sen käyttöön. Chrome. Kokeilin näin. Ei vaikutusta. Katsonut myös puhelimen päivytykset. Anroid. Ne on ajan tasalla.

    Eilen kokeilin kahdella eri selaimella. Edge ja samsungin oma. Ei vaikutusta.

    Tietääkö joku onko tällä puhelimella mitään ohjelmaa jolla voisi tarkistaa onko puhelimessa kaikki O.K. Joku skannaus tms. ohjelma Samsung galaxy a15 5g...
     
  13. call112

    call112 Member

    Liittynyt:
    12.09.2017
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    13
    voit kokeilla seuraavaa:
    Käynnistä play kauppa - valitse vihreä pallo - valitse listalta play protect - tarkista .
     
    PETE11 kiitti tästä.
  14. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Kiitoksia ohjeista. Se on luultavammin sivuston ongelma. Otin yhteyttä puhelimeni tukeen ja he pyysivät lähettämään viestiä sivustolle. Sen tein.

    Kokeilin eilen useampaa muuta selainta. Ei vaikutusta. Samoin useampaa eri pdf tiedoston lukijaa. Ei vaikutusta.

    Tarkistin päivitykset selaimestani ja puhelimestani. Ne on kunnossa. Kävin vielä toisella samanlaisella sivulla ja siinä pdf tallentaminen ei tuottanut mitään vaikeutta..
     
  15. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tässäkin puhelimessa on esim. Notes. Se on vähänkuin muistiolaput niin olen ymmärtänyt. Sillä voi aukaista pdf tiedostoja. Mutta asia ratkesi. Tässä taisi olla vika tuossa kyseisellä sivulla. Tämän viestiketjun edellinen selvennys asiasta..
     
  16. odzmo

    odzmo Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    151
    Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38
    Ohessa on Win10-koneeni tulostimia ja "tulostimia". Tulostin voi olla fyysinen laite, joka ns. kirjoittaa tulosteen esim. paperille (tässä esim. HP Color Laserjet CP1215).
    Eräänlainen "tulostin" on joissain ohjelmissa oleva "tulostustoiminto" Vie/talleta pdf:ksi, joka "kirjoittaa" esim. ohjelmalla luodun kuvan pdf-tiedostoksi.
    Esimerkki yleiskäyttöisestä, periaatteessa joka ohjelmassa käytettävissä "tulostimesta" on Microsoft Print to PDF eli ohjelma, joka "kirjoittaa" tulosteen pdf-tiedostoksi. Kätevä läppärin kanssa matkatessa tai kun ei varsinaisesti paperitulostetta tarvita vaan lähetetään "tuloste" esim. sähköpostin liitteenä. Voi sitten myöhemmin "oikeasti" tulostaa, mikäli on tarvetta ja fyysinen tulostin saamatteessa.

    Tämä nyt on yleistä horinaa, joka liittyy sekä tietokoneisiin että puhelimiin/tabletteihin. Tai sitten ei liity? En ole puhelimella muuta "tulostanut" kuin ruudunkaappauksia.
     

    Liitetyt tiedostot:

    Viimeksi muokattu: 23.07.2024
  17. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,218
    Kiitokset:
    1,213
    Pisteet:
    243
    Muistan kyllä tämän. Tänä päivänä menettänyt merkityksensä, koska nykyisin on ilmaisia ja maksullisia PDF-ohjelmistoja, jolla suoraan voi tallentaa ja tulosta niitä.
     

Jaa tämä sivu