PCnäyttö + Digiboksi + Kaiutinsarja = DigiTV?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi DIYnewbie 03.03.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. DIYnewbie

    DIYnewbie Member

    Liittynyt:
    22.02.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen yrittänyt etsiä kattavaa selostusta aiheesta, mutta mitään täysin kysymykseen vastaavaa ei ole osunut silmään. Mikäli aiheesta on jo kirjoitettu kattavasti niin poistakaa tämä ketju.

    Aiheeseen;

    Siis ideana olisi välttää digiaikakauden sotkut ja sähellykset osittain ja kiertää hieman toista kautta kuin TV + digiboksi.
    Pari kysymystä kärkeen: Voiko digiboksin yhdistää vaikka PC:n LCD näyttöön ilman suurempia ongelmia, eli onko digiboksi jo itsessään televisio ilman näyttöpaneelia ja kaiuttimia? Eli onko homma niin yksinkertainen kuin esimerkiksi digiboksin HDMI lähdöstä vain piuha LCD näytön HDMI tuloon?

    Olen pohtinut seuraavan tyylistä kokoonpanoa:
    24 tuumainen LCD näyttö. (esim. BenQ:lta löytyy HD näyttö jossa on 1920x1200 reso)
    Digiboksi (mikä tahansa sopiva mihin tahansa näyttöön, mieluiten tallentava)
    PC:n kaiutinsarja (vaikka joku 20-50€ 2.1 setti jossa on 2 kajaria + subbari)

    Voiko ylempänä kuvattu kokoonpano toimia televisiona? Eli digiboksista kuva LCD näyttöön ja äänilähtö kajarisarjaan. Onko kyseessä mahdottomuus vai halpa kiertotie digitelevision korvaamiseen. Eli tarkoitus olisi välttää kalliita tallentavia digitelkkareita ja samalla saada mahdollinen PC:n kakkosnäyttö.

    Laitetaan vielä kiteytyksenä että, minua kiinnostaa tietää onko yllä kuvailtu viritelmä varteenotettava ja ylipäänsä mahdollinen? ja jos on, niin onko se noin yksinkertainen vai tarvitseeko kikkailla?

    Ei kehotuksia ostaa PC:n USB tai PCI digivirittimiä kiitos. Sellainen jo on ja ne on muutenkin offtopic. Tarkoitus on välttää PC:n käynnissä olo katsellessa ja samalla kalliin television hankinta, koska katseluetäisyydet eivät ole niin suuret.

    Veikkaan että monet muutkin ovat pohtineet tätä, niin olisi kiva saada kattava selostus aiheeseen. Keskustelua kiitos.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu