PCIEX1

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Ravendal 02.06.2008.

1. Ravendal

Ravendal Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo eli mulla ois tässä mielessä uuden näytönohjaimen tilaus verkkokaupan kautta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19212 .En ole varma käykö tämä väylään joka on pciex1, joten ajattelin varmistaa.. kiitos jo etukäteen jos joku tietää :) + saa esittää mielipiteitä tosta koska en ole varma onko toi ees hyvä mutta olis juuri sopiva mun budjetille.

2.  
  3. Euphemos

Euphemos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eipä ole käymässä x1 -väylään vaan vaatii sen x16 tai toisesta päästä avoimen x4 -slotin. PCI-E x1 on tarkoitettu äänikorteille, tv-korteille ja sen semmoisille lisälaitteille.

4. Ravendal

Ravendal Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo, huomasin itse saman tossa äsken. en aluks nähnyt että tossa emolevyssä onkin toi pci-e 16x väylä. mut nyt tuli sellanen ongelma vastaan kun huomasin että aika moni näytönohjain on pci-e väylään sopivia ja osa pcie 16x, niin sopiiko toi pcie tohon pcie16x:ään?

5. Euphemos

Euphemos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ovat sama asia, mainosmiehet eivät vain jaksa kirjoitella joka kerta sitä x16:tta siihen perään.

6. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Koita metsästää käytettynä näyttiksiä mm. afterdawnista, murobbs:sta tai huuto.netistä, sillä tuolla kortilla ei pelailla.

Pääasia on, että väylä on fyysisesti PCI-E x16. Monesti esim. CF-emoissa on 2x PCI-E x16, joista toinen toimii CF-tilassa 8x-nopeudella ja toinen 4x-nopeudella.

Ihan näin soppaa hämmeentäkseni ;D

Jaa tämä sivu