Elikkäs kaikkea, mitä netistä löysin pitkän etsinnän jälkeen olen kokeillu, mutta tuloksetta.. Ongelmana on että en saa tietokoneelta ääniä digitaalisena vahvistimeen. Äänikortti on asuksen emolevyyn integroitu SoundMAX Digital audio. Tietokoneessa on coaxial lähtö, optista ei ole. Piuha on 3m 75 ohmin caoxial-johto. tässä mitä tähän asti olen tehnyt: -vahvariin kytketty coax-tila -Päivitin äänikortin ajurit uusimpiin -asensin lisää kodeckkeja(ffdshow) -tarkistin että dvd-asemasta menevä spdif-piuha on oikein päin(kokosin koneen itse parivuotta sitten ja väärinpäinhän se oli),mutta ei auttanut. -varmistin että piuha toimii kytkemällä sen toiseen laitteeseen. -laitoin soundmaxin asetuksista 5.1 kaiuttimet päälle, eri playereistä asetuksista 5.1 tai spdif päälle ja tietysti ruksin kohdat windowsin voimakkuussäädön asetuksista, joissa oli että "ac3 spdif" ja "pcm spdif" -laitoin ohjauspaneeli->ääniastuksista 5.1 kaiuttimet päälle Mutta ei vaan tule signaalia vahvistimeen(ProCaster AV-4330). Oon melko valmis luovuttamaan, mutta osaisko täältä ketään antaa jotai neuvoa joka pelastais mun päivän?
Oletko kokeillut esim. PowerDVD tai WinDVD ohjelmalla valita SPDIF päälle ja katsella elokuvaa? Kuuluuko Stereoäänet ollenkaan?
Joo laitoin Powerdvd:stä sen spdiffin päälle, mut ei kuulu mitää. Ja siis ei kuulu stereoääniäkään ton coaxiaalin kautta. Tuolta "normaali" liitännästä kuuluu stereoääni ihan normaalisti.
siellä on "other controls" kohdassa "ac3 spdif" ja "pcm spdif". Pistin molempiin ruksit ja kokeilin kumpaakin erikseenkin.
asus k8v-x tossa lisätietoa, jos tarvii.. http://www.cooltechzone.com/index.php?option=content&task=view&id=1041 Mahtaiskohan tosta äänipiiristä johtua.. kattelin että melko halvalla voisin saada esim. SB Live! kortin käytettynä, niin ehkäpä pitäisi sellane ostaa..? Varmaankin voittaa äänessäkin ton soundmaxin..
Mihin olet tuon DVD aseman digitaalisen liitännän kytkenyt? Tuossa emolevyssä ei ole omassa äänikortissa S/PDIF sisääntuloa.
aivan! Siitähä se oli kiinni.. spdif outtiinhan se meniki. Eihän se nii voi toimia perskutas Piuha vaan pois ja nyt soi! Paljon kiitoksia agentille!!