Pöytäkoneessani on Dvi -ulostulo ja taulutv:ssä Hdmi -sisäänmeno. Ajattelin kytkeä laitteet toisiinsa ja kokeilla Voddleria. Ääni täytyy ottaa eri piuhalla, mutta tv:ssä on sellainen sisäänmeno, jossa on Hdmi ja 3,5 mm:n plugi samassa av -kanavassa. Mitä ongelmia saattaa tulla? Minulla on Windows 7 käyttöjärjestelmä. Televisio on kolme vuotta vanha Sonyn KDL 40 HD ready taulutv. Olen kuullut, että joskus kuvaa ei vain tule. En viitsisi ostaa pitkää piuhaa turhaan, jos jotain isompaa ongelmaa on heti luvassa. Osaisiko joku konsultoida?
Yleensä pitkillä vedoilla ensimmäiseksi ongelmaksi saattaa muodostua itse kaapeli, eli jos se ei ole tarpeeksi hyvälaatuinen niin kuvaa ei välttämättä saa kunnolla näkymään. Halvankin kaapelin saa yleensä kyllä toimimaan kun siihen lisää signaalinvahvistimen vastaanottavaan päähän. Myös näytönohjaimissa on eroa ja itse olen huomannut että nvidian kortit pelaavat hdmi:llä paljon helpommin kuin ati. Voi olla myös pieni mahdollisuus että juuri sinun tv:ssäsi ja näytönohjaimessa sattuu olemaan jokin yhteensopivuusongelma, mutta se on harvinaista. Voit tietenkin etukäteen googlettaa tv:n mallinumerolla ja lukea netistä onko kellään muulla ollut ongelmia hdmi:n ja pc:n kanssa.