Eli kun asennan jotain koneelle ja pitää käynistää uudelleen tulee onkelmia, kone testaa muistit OK mut sitten pitää hakea asemia se kestää tolkuttoman kauan, mutta löytää kaikki asemat 1kovo 2cd:tä. Sitten kun kone etsii buuttiasema niin sama viive, nutta buuttia ei löydy eikä kone käynisty. Mutta jos sammutan virran koneesta kokonaan ja käynistän uudestaan niin ei mitään ongelmia. Mulla on ollut irti cdeet ja biosista ainoastaan kovo buuttina ja oon tehnyt "default" mut mikään ei tunnu auttavan. Prossu AMB 2,8 barton emo ASUS A7N8X-E Deluxe ja muisti 512/400 DDR. Onko kellään apua ongelmaan? Että sieltä kentältä löytyy varmaan minua viisaampi tässä asiassa,kitti etukäteen.
Jumpperointi olis kai hyvä varmistaa, bootti kovon pitäisi olla master. Säädä biosista bootti HDD0 vaikka joka kohtaan ja irrota cd:t vielä(ja poista mahdollisuus käynnistää A: asemalta(floppy disk)). Jos kone käynnistyy ja näytöllä näkyy primary master (kovosi), biosissa kovosi näkyy oikean kokoisena ei pitäisi olla ongelmia. Jos on, kokeilisin vielä kovoa siinä toisessa IDE väylässä(yksinään ensin masterina).