EAC: Exact Audio Copy V0.95 prebeta 5 CD-asema: LG DVD/CDRW COMBO Ensimmäinen ongelma on aidon Nightwishin Century Child levyn kanssa. Laittaessani sen CD-asemaan ei EAC pysty lukemaan koko levyä ollenkaan. Toinen ongelma on erään vanhemman hieman naarmuisen levyn kanssa. Levyn rippaus onnistuu kyllä, mutta kuunnellessa Mp3:sia huomaa muutamissa kohdissä pienen "räsähdyksen". EAC ei itse huomaa levyssä kuitenkaan olevin mitään virheitä, eikä lue mitään tiettyä kohtaa uudestaa raitoja kopioidessaan. Tietäisikö joku mikä voisi olla pielessä ja miten ongelmat saisi korjattua?
Ensimmäinen ongelma johtunee kopiosuojauksesta. En oo varma et saiko tuolla [bold]AnyDvD[/bold] ohjelmal poistettua cd:n suojauksen mut voithan tuota kokeilla. Nii ja [bold]Alcohol 120%[/bold] vois myös tuon kopioimises onnistua... Ja sit ois viel tuo CloneCD: http://www.slysoft.com/fi/clonecd.html Eli uskoisin homman hoituvan jollain näistä.
Tuo jälkimmäinen saattaa johtua huonosta masterista eli virhe on itse levyn audiossa. Noita on joskus tullut luultua pakkausvirheiksi, mutta yllättäen virheet on sitten tullut kuultua pöytäsoittimen kautta kokeiltaessa.
Joo toinen ongelma johtui tosiaan huonosta masterista. Kuuntelin levyä tarkasti CD-soittimella ja siellähän ne samat "räsähdykset" olivat aivan samoissa paikoissa. Outoa että tälläisia ongelmia on aidoissa levyissäkin. Ensimmäiseen ongelmaan ei kuitenkaan auttanut AnyDVD. Jos vielä selvennän ongelmaa, niin CD-asema ei siis pysty lukea koko levyä ollenkaan, vaan vilkuttaa valoaan mitään kuitenkaan tapahtumatta viiteen minuuttiin.
No koititko [bold]Alcohol[/bold]:ia tai [bold]CloneCd[/bold]:tä? Edelleenkin tuo vaikuttais vain kopiosuojaukselta. Eli kun siinä on kopiosuojaus ni normaalisti sitä ei pysty tietokoneella toistamaan eikä näin ollen myöskään kopioimaan.
Levyssä on kopiosuojaus.jotku levyasemat lukevat levyjä kopiosuojauksista riippumatta. kokeilin omaa centry child levyä n 8 eri asemassa ja taisi olla jokin lg:n asema mikä luki sen. testasin joskus 2002 kesällä.
Tuohan on aivan selkeä kopiosuoja, kun asema "jumittaa" tuolla tavoin; Sitä ne on hakenutkin. Kopiosuojaustekniikoitahan on monenlaisia ja jotkut niistä juuri tekee tuota. Kaikki asemat eivät jumita yhtä helposti kuin toiset. Plextor:it on aivan ykkösiä sietämään kopiosuojattuja levyjä. Toistaiseksi ei ole ollut yhtäkään levyä mikä ei olisi Plextorilla saatu luettua EACin avulla.
No hirveän vähän olen muilla asemilla "joutunut" kokeilemaan sen jälkeen kun itselleni ensimmäisen plextorin hommasin. Minulla oli Hitachi GD-8000 DVD-ROM ja HPn 8100i (vai 8200i?) polttava ja huonosti ne molemmat luki kopiosuojattuja, Hitachi vähän paremmin. En omista montaa kopiosuojattua levyä jo ihan periaatteesta (ne kun ei esim soi aina meidän autossa alkuperäsinä), mutta niitäkin on muutama taloudessa. Gimmeli (jeje) ja Joku Madonnan levy löytyy näin yhtäkkiseltään. Sellaisen efektin olen huomannut että kaverit tulee nykyisin tänne rippaamaan levynsä, kun eivät saa kotona esim MP3-soittimeen tehtyä biisejä, tai sitten ovat ostaneet oman Plextorinsa En osaa kyllä sit sanoa yhtään näistä muiden merkkien nykymalleista että kuinka hyvin ne toimii yhteen suojauksien kanssa... Mutta toiset kestä enemmän 'ilkivaltasia' levyjä kuin toiset. Muuta en osaa vastata