Kuten otsikostakin nakyy, ennen ö:ta oleva kirjain lakkasi toimimasta. Myöskaan nappaimistön oikealla laidalla olevien numeroiden 1-nappain ei toimi (kirjainten ylapuolella oleva ykkönen toimii). KOneeni on kannettava Asus G75V, ja ollut minulla vasta puolisen vuotta, joten ei ole kyse aikansa paahan tulleesta masiinasta. Ulkoisesti nappaimissa ei ole vikaa ja varovasti irrotin toisen nappamen kuoren, eika alla ollut likaa tms. ulkoista vikaa. Paivitin myös nappaimiston ohjaimen, ei auttanut sekaan. Auttakee minua, te fiksummat kanssakulkijat! Ikavaa on elella ilman aata kera pisteiden.
Onko käyttiksenä XP? jos on niin alavalikossa pitäisi lukea "EN" kohta, sitä klikkaamalla ja muuttamalla se "FI" pitäisi näppiksen toimia oikein. Jos ei se auta niin pitää mennä control paneliin, ja sieltä olikohan aluekohtaiset asetukset. ja näppäimistö kohdasta määritellä oikea kieli näppikselle. En osaa auttaa paremmin koska minulal on joka koneessa englannin kielinen windows mutta näppis on asetettu suomenkieliseksi.
MInulla on kayttöjarjestelmana Windows 8 ja ö-nappain toimii normaalisti, joten siita ei voi olla kyse. Kiitos kuitenkin vastauksestasi!
Jos koneessa on mitä ilmeisemmin fyysinen vika, kone on korjattava. Kerroit koneesi olevan melko uusi. Silloin siinä on takuu voimassa. Kiikuta koneesi takuuhuoltoon, vaihtavat uuden näppiksen.