Kertokaapas mitkä on parhaat/nopeimmat VIA 4in1 ajurit? luin netistä, että 4.35 olis nopein? tiedä sitä sitten. Vai pitäisikö hakea suoraan uusimmat vian ajurit?
Yleisenä ohjeenahan on ollut noissa ajureiden tai biossien päivityksissä se että "älä päivitä jos nykyisten kanssa ei ole ongelmia, uusien kanssa voi niitä tulla" ______________________ Näin on viisaammat kertoneet...
Via:n ajureita on tosiaan saatavilla melko varhaiseen historiaan asti. Itse olen käyttänyt lähes kaikkia versioita aina 4.40(a)P3:een asti. Uudempiakin on jo tarjolla, mutta en ole katsonut saavani niistä mitään lisäpotkua, koska laitteistoni on kuitenkin pysynyt lähes samana jo kolmatta vuotta, enkä tarvitse vielä tukea AGP 8x kortille, kun ovat vielä niin kalliita. Tuo versio 4.35 oli ensimmäinen, joka tuki mm. XP:tä kunnolla. Mikäli laitteesi on uudempi kuin minun, suosittelen kyllä käyttämään uusimpia virallisia (ei beta) versioita. Itsekin voit mitata koneesi nopeutta aina ennen ja jälkeen asennuksen. Se on ainoa "luotettava" testitulos. Näet pian, ettei todellisia nopeuseroja huomaa, muuten kuin numeroissa. Sekin on ehkä yllätys, ettei uusin ole aina se nopein, mutta ehkä sopivin laitteistollesi sen vakauden kannalta. Ohessa linkki VIA:n historiasivuille, mistä nopeasti näkee suurimmat muutokset ajureihin: http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v_ReleaseNote.htm
Mulla just on epäväkausongelmia, heittä BSOD:ia aina välillä, ei kovin usein ehkä noin joka toinen vuorokausi. vois kokeilla jos eri ajurit toimis paremmin.