missäköhän leffassa olette kokeneet parhaat kotiteatteri-efektit, niin että ääni pyörii ympärillä ja tuntuu olevan itse kaiken keskellä...? haluaisin löytää tehosteleffojen parhaimmistoa uuden kotiteatterin "sisäänajoon"...
Jurassic park 1 oli aika hyvä, rexin mylvintä oli aika komeaa kuunneltavaa. Ja sitten tietenkin Tähtien Sodat, niissä riittää ääniefektejä... Nämä nyt tuli ensimmäisinä mieleen niistä mitä itse on myös kotisohvalla katsellut.
Minusta klassikko on tukkirekka menettää ajoneuvon hallinnan elokuvassa Final Destination 2. Parin minuutin ketjukolari todella toimii ja tuntuu hienolta AC3 äänillä.
Twister. Ei itseasiassa kovinkaan paljon "upeita" ääniefektejä, mutta tuulen tuiverrus on tehty hyvin. Ja eräässä kohtauksessa, jossa pyörremysrky lennättää lehmää, kuuluu hupaisasti kun lehmä lentää katsojan "ympäri".
mielestäni star wars elokuvissa ääni on kohdallaan. en muuten pidä elokuvista, mutta etenkin kun niillä aluksilla lennellään niin kuulostaa hienolta.
itse tykkäsin jossain kohdin saha kakkosessa kun pisti nuo 3 6tuumast subii ja 7 kajarii järjestykseen ja alko kattelee leffaa DTS soundeil Kuten myöskin kaikki matrixit (jytisee muuten kivaaasti, hei mul on sit 6-8 neliöinen huone mis kajarit sijaitsee ^^), Itse asiassa kaikissa kauhuleffoissa on se "kiva" tunne kun kattelee niitä hyvil soundeil
Matrixit on tosiaan äänen puolesta hyviä. Valttikorttina voisin laittaa ihmeperheen DTS äänellä Siinä on yllättävän kova jytinä ja surround.