1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Paras torrent ohjelma

Viestiketju Yleistä keskustelua P2P-ohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Oscar_X 09.06.2005.

1. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Kokeilet niitä itse ja se, jonka käytöstä itse eniten pidät, on paras :)

2.  
  3. Lappius

Lappius Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    lempiohjelmani on kyllä g3 torrent (ei pahemmin mainostettu), paljon säätämisen varaa, mutta helppo käyttöinen. Lataa nopeasti ja varmasti

4. Puksi

Puksi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

Bitcomet

+nopea
    +selkeä
    +melko kevyt

Azureus
    +nopea
    -kaatuili
    -raskas

Bitcomettia suosittelen. Exeemiä en ole kokeillut enkä muitakaan ohjelmia kun olen tyytyväinen bitcomettiin.

5. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ABC

+ Helppo käyttää
    + Nopea

- Suht. raskas

BitComet

+ Helppo käyttää

- Todella hidas

Viimeksi muokattu: 05.07.2005
  6. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mä olen kokeillut noita kaikkia kolmea, yhtä nopeita ovat eivätkä ne nopeudet ole ainakaan mulla heitelleet. BitCometissa mielestäni on liikaa se vasemmanreunan IE/suosikit valikko..vaikka piiloon saakin se on täysin turha. Azureus todella on raskas mutta varma, java aiheuttaa toisille ongelmia. ABC on todella helppokäyttöinen, mutta ei pysty lataamaan vain tiettyjä paketteja torrentista? BitComet on nykyään itsellä eniten käytössä, Azureuskin löytyy mutta BitCometistakin löytyy ominaisuudet jotka tarvitsen ja on Azua kevyempi.

Edit: Onko tossa G3 torrentissa sitten jotain erityistä vikaa, koska käyttöliittymältään se on erittäin lähellä esim. BitComettia, meinaan kun siitä todella vähän puhutaan.

Viimeksi muokattu: 06.07.2005
  7. Jebuss

Jebuss Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    BitLord:

+vakaa
    +suht nopea
    +helppo säätää

-mainoksia pyörii (ei spywarea)
    -valikossa on joku XXX Chat juttu...

8. kuassa

kuassa Guest

Itse en ole kokeillut muita kuin Azureusta ja sitä 'originaalia'.
    BitTordanoa en saanut edes asentumaan linuxiini.

Tuo Azureus kyllä vaikuttaa kieltämättä vähän raskaalta, toisaalta kun käyttelin pitkään mldonkeytä(edonky jms. sovellus) niin sekin kyllä ihan kivasti tahmasia konetta vaikkei kauheita määriä hakenutkaan nopeasti. Azureus minusta hakenut ihan luotettavasti, eikä ole kaatuillut tms. .

Sen käynnistyksessä tosin joskus tuntuu tapahtuvan niin että imaiseen kerralla ison määrän koneen resursseja, ja kaikki menee ikäänkuin lukkoon.

Itse pyörittelen nykyisin tuota Azureusta konsolista ja tutkiskelen webbisivujen kautta missä mennään. Siinä on webplugini jolla saa nuo tiedot java applettiin.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.07.2005
  9. edge

edge Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Montaa on tullut kokeiltua ja lopulta Bitcomettin on päädytty...

Aikoinaan tuli aloitettua sillä Shadow's Experimental tms. mikä taitaa nykyään kulkea nimellä Bittornado (?), joka on muuten ihan ok, simppeli ohjelma, mutta kun joutuu joka torrentille avaamaan omansa... Sitten tuli kokeiltua ABC:tä joka toimi vallan mainiosti, mutta nämä uusimmat versiot tuntuu kaatuilevan liikaa, kumman raskaiksikin ovat tulleet ja nopeudetkin tuntuu pomppivan. Jossain välissä oli Azureus testissä, mutta se oli turhan raskas enkä koskaan päässyt sen kanssa täysin sinuiksi joten se poistui koneelta kiireen vilkkaan. Bitspirit oli aika jees, hieman sekava ja raskas, mutta eipähän kaatuillut. Bitlord taas tuntuu olevan Bitcomet rehukaupalla, ja mainokset ei sovi minun silmiini.

Bitcomet on ollut ja pysynyt jo hyyyvin pitkään eikä ole vielä tullut minkäänlaista tarvetta vaihtaa. Suht kevyesti pyörii vaikka kyllähän tuo muutaman viikon uptimen jälkeen jo alkaa aika kiitettävästi muistia haukkaamaan. Itsellä ei ole ollut kyseisen ohjelman kanssa minkäänlaisia ongelmia nopeuksien kanssa. Huonona puolena vain se että tuppaa aina välillä seedailemaan minne sattuu...

10. Thimon

Thimon Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    [bold]BitComet:[/bold]

+Paras testaamani
    +Paljon säätömahdollisuuksia
    +Näkee hyvin missä mennnään, näkee toisten clientit, nopudet, keskustelu...
    # Lataus nopeudet hyvät riippuen siitä, onko seedereitä paljonkin ja leechereitä (200-240kt/s luokkaa)

BitComet on paras :)

11. handeran

handeran Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Bitcomet/bitlord
    paras testaamani torrenttisofta,exeemiä/antsia en ole ehtinyt testailla,ehkä sitten syssymmällä.
    + hyvät säädöt(limits,priority,paras NAT,)
    + vakaa(normaalisti)
    + nopeus matalilla seedeillä
    + informatiivinen

- kaatuu joskus sekatallennuksessa(fat32/ntfs/fat16)
    - tahmaa joillakin(vanhemmilla imho) trackereilla
    - BitLordin mainos saattaa ärsyttää(katso linkit screenshotteihin)

bitlord screenshot ->
    http://www.bitlord.com/index_files/bigmain.gif
    bitcomet screenshot ->
    http://www.majorgeeks.com/screenshots/b/bitcomet.jpg

12. Grease

Grease Guest

[bold]Azureus[/bold]

+selkeä, helppokäyttöinen
    +valikot
    +lataa aina max. nopeutta

-liian raskas ohjelma

13. kuassa

kuassa Guest

Enpä oikeastaan tiedä onko tuo Azureus liian raskas.

Kokeilin Bittornadpa äskettäin ja itse en huomannut positiivista eroa.

14. Grease

Grease Guest

Kun se mulla joskus aikoinaan oli koneella niin kyllä se konetta hidasti, eikä pystynyt pelaamaan mitään peliä samaanaikaan.

15. miinis

miinis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olipas vanha topic, mistä lie repäsin tämänkin. Anteeksi tästä. :(

Viimeksi muokattu: 22.06.2007
  16. miinis

miinis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    *pisti sitten tuplat*

Viimeksi muokattu: 22.06.2007
  17. portable

portable Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kokemuksia üTorrentista, ABC:stä seka bitcometista ja sanon että noista kolmesta paras mielestäni on bitcomet.

18. ad07

ad07 Guest

Tuen uTorrenttia, ennen käytin BitComettia. Mutta sen kanssa oli outoja ongelmia ja dev-team ei ollut halukas keskustelemaan asiasta vaikka tein heille varsin yksityiskohtaisen selvityksen ongelmista.

uTorrent on kevyt ja sisältää kaikki tarpeelliset ominaisuudet. Eli siis ihanne-sovellus.

19. Juce

Juce Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kukaan muu huomannut että BitTorrentin ainakin versio 5.0.7 imuttaisi muilta käyttäjiltä, mutta ei seedeiltä?

20. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ainahan se imuttaa muilta käyttäjiltä. Jos lopputulos on ladattu tiedosto toivotussa ajassa, mitähän valitat? Ei ne aina ota seedaajilta, jos niitä on vaikka paljon vähemmän eli kaikki on varattuja.

21. Juce

Juce Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En itse tuota ohjelmaa edes ole käyttänyt. Ihmettelin vain kun itse seedaan ja toisella lataajista on BitTorrent ja toisella esim. Azureus, niin Azureuksen käyttäjä imuttaa suoraan ja BitTorrentin käyttäjä imuttaa pelkästää tältä toiselta peeriltä. Ja näin käy, vaikka uppia olisi reilusti vapaana, mikä hidastaa seedaamista.

Ja itselläni on µTorrent (ja m0n0wall traffic shaperinä).

Viimeksi muokattu: 05.07.2007

Jaa tämä sivu