Paras palomuuri??

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi aaANDY 28.11.2005.

1. aaANDY

aaANDY Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toi nettiselain kallub antoi mahtavan tuloksen.

Entäs toinen arkipäivänen asia eli mikäs on Afterdawnin jäsenten mielestä paras PALOMUURI??

Viimeksi muokattu: 28.11.2005
  2.  
  3. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    muistathan että ei tarvitse niitä galluppeja alkaa urakalla tehdä, ehkä joskus.. mut ei jatkuvaa

ja sit ihan aiheesee, rautapalomuuri :) softamuureista windowsii kerio ja sygate mun suosikkeja.. linuxii iptables ;)

4. raino1

raino1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ZoneAlarm Pro

5. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Softamuureista olen tykästynyt tuohon (maksullinen) Outpost Firewall PRO,jokaisen euron arvoinen.

6. aaANDY

aaANDY Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu ei oo tarkoituskaan tehdä kallubien valtakuntaa loistavista sivuista. Mutta tällä tavalla voi ehkä auttaa muitakin lukijoita. ja ainakin ns.kallub antaa hyviä vihjeitä siitä mitä on olemassa. Ainakin itse löysin uusia nettiselaimia ja toivon että mieluinen palomuurikin löytyy. toivottavasti ei ole syntynyt väärinkäsityksiä.

7. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Zone Alarm, testeissä näkyi olevan ykkönen. Kokeilin ja voin sanoa että sillä hetkellä unohdin mitä virus on :)

Säätöjä on paljon kuitenkin ja niitä pitää opetella ja säädellä mukavuuden mukaan tämä alkoi kuitenkin rasittaa. palasin Nortoniin ja virukset pääsevät joskus taas kiusamaan.
    aD sivustoltakin taitaa nähdä että eniten ongelmia tulee Zone Alarmin kanssa, muuten suosittelen ja tuntuu Keriota ja Sygatee olevan reilusti edellä kehityksessä.

8. koju

koju Guest

rautamuuri tietysti on oltava. softamuureista win-Xp:n oma on ihan riittävä.

9. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Windowsin Palomuuri ei sitten yksistään ainakaan riitä, jos joku viel saa sen käsityksen tuosta.

10. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    SOFTA PALOMUUREISTA - se joka toimii sinulla ja on mielestäsi helppo käyttöinen! Parempi olla edes joku kun ei mitään.

niitä on niin monia ja monenlaisia - testannut useita erilaisia ja eri versiota - josku hyvä palomuuri saadaan"pilattua" seuraavassa päivityksessä...

Zone Alarm pitäisi olla helppo (mulla meni hihat viimeisimpään versioon jota testasin) ja ilmainen. Sygate OLI mulla joskus, vanha versio oli kiva, uusista en enää pidä. Muitakin on tullu testattua...

Outpost Pro on nykyinen softapalomuurini ja toimii hyvin (mitä nyt välillä "temppuilee", mutta saannut sen aina "toimimaan). Säädöt ja säännöt ovat mielestäni helppoa "selittää" sille jne.

11. shamaar

shamaar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hinta-laatu suhteeltaan paras mielestäni on Sygate personal firewall, ilmainen. Pro:ksi päivittäminen maksaa. On ollut minulla käytössä 3 vuotta jo eikä ikinä mitään bugeja, kaatumisia, tms. Porttien säätäminen on helppoa. Palomuuri on myös todella kevyt, ja sen saa ikään kuin piiloon taustalle ettei sitä edes huomaa. Ei syö prosessori tehoja yhtään.

12. peex

peex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No se on tietysti vähän käyttäjästä kiinni, minkälaisia ominaisuuksia kaipaa.. Softa palomuureista pistäisin rahani ZoneAlarmille, ikinä ei oo ollu mitään ongelmia sen kanssa ja helppo konffaus on plussaa.

Itse käytän nykyää rautamuuria ( Zyxel Zywall 2 ) johon olen ollut erittäin tyytyväinen.

13. Aslakki71

Aslakki71 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Norttoni oli pitkän aikaa, mutta alkoi v... kun pitkien poissaolo taukojen jälkeen päivitti kaikki virustunnisteet ym. niin koko kone jumissa. Nyt käytössä f-secure ja toiminta ok, mutta päivitys tökkii välillä.

Mikä on mielestänne helppo käyttöisin??
    Jos jotain portteja pitää alkaa säätään palomuurista, niin ei sovi minulle ja tuhansille muille.
    Yksinkertainen ja tehokas palomuuri MIKÄ SE ON???

14. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hyvin käyttäjäkohtaista, luulisin kuitenkin että Kerio tai Sygate.

15. .W.

.W. Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    iptables. Asentamalla iptablesin säästyy monelta muultakin pikkupahalta..
    (Ok, vanha vitsi jo, mu 6:35 ei kykene parempaan..)

16. Upx

Upx Guest

Kerio on aika hyvä tohon windowsiin. tai joynalarm

17. Jouko?

Jouko? Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Viimeksi muokattu: 29.11.2005
  18. jokke70

jokke70 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  19. Viljam

Viljam Regular member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Täältä ääni myös Sygatelle.

20. koju

koju Guest

ja tuosta voi saada sellaisen käsityksen, että kukaan ei pärjäisi pelkällä wintoosan softamuurilla.

21. L1M175

L1M175 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä käytössä Zonealarmi jo toista vuotta eikä ongelmia ole ollut yhtään (lukuun ottamatta formatoinnin jälkeistä alkusekaannusta :p)

Jaa tämä sivu