1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Paras Palomuuri/Antivirusohjelma

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi teuski!!! 08.06.2004.

  1. teuski!!!

    teuski!!! Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä käytän F-secure Internet security 2004 Palomuurina sekä Antivirus ohjelmana. Onko jotain muuta hyvää joka ei ei veisi niin paljoo keskus muistia tietokoneelta?
     
  2.  
  3. vaaris

    vaaris Guest

    No palomuuriksi klassinen ZoneAlarm ja virukset kuriin Nortonilla.

    Mun pisteet menee kuitenkin F-Securelle, pidä se!
     
  4. teuski!!!

    teuski!!! Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin taidan... Ei ole mitään ongelmiakaan tullut niin mitäs sitä alkaa vaihtaa... Mutta kun kattoo noita prosesseja niin siellä on varmaan 5 Fsecuren prosessia käynnissä...
     
  5. teuski!!!

    teuski!!! Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis kun painaa Ctrl+alt+del Ja siit prosessit Ni siel on (korjaan) 12 FS alkuista prosessia... :(
     
  6. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Norton Firewall+Antivirus mun mielestä(kokemuksesta) kevyempi..
    sit ilmaisista Antivir ja joku sygate/zonealarm on kevyt yhdistelmä myös.

    f-secure taitaa olla raskaimmasta päästä..
     
  7. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    F-Secure omistaa tuntemistani ohjelmista onnettomimman Antiviruksen, joten suosittelisin vaihtoa tai toisen ohjelman hankkimista tuohon rinnalle.

    Hyviä vaihtoehtoja olisi ZoneAlarm palomuuriksi (4.xx versio 5.xx ovat hyvin bugisia) ja esim. AVG viruksen torjunnaksi. Nämä siitä syystä, että vievät mahdollisimman vähän tehoja ja ovat ihan hyväksi koettuja, kummastakin saa myöskin ilmais versiot, jotka ovat yhtä hyviä tietoturvan osalta, mutta riisuttuja malleja (pienempi tehon kulutus, mutta ei jotain pieniä ylimääräisiä toimintoja.)

    AVG on siitä hyvä ohjelma, että löytää enemmän viruksia kuin Norton tai F-Secure ja tekee scannin nopeammin, mutta virusten poistossa ja tietojen näkemisessä ongelmia. Joitakin viruksia kun ei pysty poistaan (no kyseistä Troijalaista en saanut käsinkään pois) ja toinen on sitten scannista tuleva tieto ei ole hirveän laadukasta ainakaan scannin aikana. Toki AVG:ltä löytyy netistä hyvin kattava virustietokanta, kuten Nortonilta ja F-Secureltakin. Mutta kannattaa kokeilla ja ottaa tuo vaikka toiseksi virustorjunnaksi. Ei pitäisi syödä koneelta tehoja, mutta luo typeriä kansioita ympäri kovalevyä, noista ei ole haittaa, eivätkä vie oikeastaa mitään tilaa, eivät myöskään näy käyttäjälle ellei tietokone näytä Hidden Filejä.

    Paras tietoturva saadaan tietenkin monella ohjelmalla, mutta ei palomuurista ole paljon apua jollei sitä osaa käyttää joten henkilön tiedot ja valmiudet määräävät tässä enemmän kuin softa.

    EDIT: TYPO

    Norton on aika raskaan päälle ja pidän henkilökohtaisesti enemmän ZoneAlarmin käyttöliittymästä. Nortonin virustarkistus syö tehot täysin ja kestää lähes ikuisuuden...
    AntiVir on kanssa pieni ja kätevä ilmainen virustorjunta, mutta en luottaisi sen haltuun tietokoneeni suojausta.
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2004
  8. teuski!!!

    teuski!!! Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo... Mä en oo mikään Nero näissä Palomuuri jutuissa... Eli taidan pitää tän F-Securen... Ei mulla Viruksia oo ikinä ollu koneessa ni kyllä mä luotan tohon F-secureen. Ennen käytin Nortonia mutta se oli myös "raskas" ohjelma... Mut voinhan mä koittaa laittaa Sen Zone Alarmin ja AVG:n tohon rinnalle jos ne ei hirveesti vie tehoja koneelta. Sit viel jos joku kiltti vois viel laittaa linkin mistä ne saa. Kun niitähän on vaikka mitä eri versioita
     
  9. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    AVG:n saa tuosta http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php

    ja ZoneAlarm:n tuosta
    http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp?lid=zaskulist_download

    AVG vaatii rekisteröitymään, mutta ei lähetä mitään roskapostia jollei sitä halua. Ainoa syy tuohon rekisteröitymiseen on se, että se lähettää sitä kautta serialin joten kannattaa kattoo, että kirjoittaa e-mailin oikein. Tuo serial lähtee heti sähköpostiin kun rekisteröityy joten tuo ei vie hirveästi ylimäärä aikaa.
     
  10. extralow

    extralow Active member

    Liittynyt:
    25.05.2003
    Viestejä:
    1,493
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Koneeni nopeutui suunnattomasti kun vaihdoin norttonista f-secureen,norton on tod. raskas.
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2004
  11. Spotteri

    Spotteri Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei sitä toimivaa kannata vaihtamaan lähteä
     
  12. teuski!!!

    teuski!!! Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En voi asentaa Zone Alarmia, pitää eka poistaa F-Secure... Eli taidan pitää F-securen
     
  13. vaaris

    vaaris Guest

    Tuota temppua en suosittelisi. Kaks palomuuria samassa koneessa voi saada aikaan melkoisen sotkun.

    F-Secure pitää päällä läjän prosesseja, mutta mitäs siitä. Ei savua ilman tulta! F-Secure on yksi markkinoiden luotetuimpia tuotteita.
     
  14. Arnolds2

    Arnolds2 Regular member

    Liittynyt:
    09.04.2004
    Viestejä:
    233
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    F-secure omasssa koneessa ja toimii.Myös työpaikkani koneet joita on useita kymmeniä ja valtakunnassa satoja kaikissa f-secure ei ole ollut ongelmia. Pidä teuski se


    Joo kyllä TM testissä Norton oli paras mutta ei F-Securekaan ollut huono. Testeissä pitää ottaa myös huomioon se, että siihen saattaa vaikuttaa myös testaajan mietymykset. Ittelläni Secure toimii hyvin, päivittyy automaattiseti jne. Tosin jos tarkastusasetukset on laitettu liian tiukaksi ei välttämättä pysty pelaamaan kaikkia pelejä.Säätämällä asetukset kohdalleen niin toimii.
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2004
  15. ResoNas

    ResoNas Guest

    Mulla on palomuurina Sygate Pro ja virustentorjuntaan NOD32. Molempiin olen tyytyväinen.
     
  16. Degra

    Degra Regular member

    Liittynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla McAfeen ohjelmat, ja hyvin toimii
     
  17. joonatank

    joonatank Member

    Liittynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    työokoneelle just laitoin avgn ilmais-antivir-ohjelman ja toimii huomattavasti paremmin kuin edellinen avastin antivirus..
     
  18. teuski!!!

    teuski!!! Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    juu... Taidan pitää sen F-Securen kun ei mitään vikaa ole...
     
  19. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Norton on paras... Vrt Tekniikan Maailma...
     

Jaa tämä sivu