Siis mikä on paras? Ja mikä on paras hinta/laatu suhteeltaan? Kannattaako unohtaa DVD+ saman tien vain miten on? Pitää miettiä asiaa, jos vaikka joulupukki toisi sellaisen.
Itse olen ollut tyytyväinen Sonyn DRU500 polttimeen. Tuota mallia kait ei enää saa, seuraaja on DRU510 tms. Poltin on moninormi vehje, eli osaa plussan ja miinuksen. Tuo on sikäli kiva, polttelen pysyvät tallennukset miinus levyille (halvempia kuin plussat) ja taas RW puolella käytän plussaa, koska kirjoitusnopeus on 2,4x. Mulla on myös Pioneerin A03, toimii hyvin. Pioneeri on mielestäni laadukas vehje, jolle löytyy myös kiitettävästi firmware päivityksiä (ja RPC-1 hackeja myös). Uusimmat pioneerit tiaisivat tukea myös plussa kirjoitusta, kuten Sony. Pehu
Jos dvd-poltinta on ostamassa, niin ehdottomasti kannattaa ostaa ±asema joka polttaa molemmat formaatit. Itselläni on Mitsumi DW 7802 TE, johon olen ollut tyytyväinen - virallista firmware päivitystä tosin vielä odottelen. Tosin joidenkin levymerkkien kanssa on ollut ongelmia, mutta niin se tilanne taitaa olla vähän joka aseman kohdalla. Ja ongelmat johtuvat mieluummin huonoista ja halvoista levyistä, kuin tuosta asemasta.
Itsellä on tuo LG. Suosittelen, hyvin on poltot (n.100kpl) onnistuneet!!!! Ja sen hintakin on näköjään nyt laskenut 159Eur (Fintek Oy / Mikkeli).
Gigantista tosiaan saa Lite-on:in asemaa, joka polttelee -/+-levyt mukisematta ja hyvät arvostelut sai cdfreaksin testissäkin. 99,- on hintaa tällä asemalla, vaatii sitten tosin firmwaren ja eepromin päivityksen, jos miinuksia haluaa poltella.
Lite-On. Joo, nykyinen CD-RW on Lite-On, on toiminut ihan hyvin, tosin yksi asema meni paskaksi, mutta tehtaalta tuli uusi ja PALJON NOPEAMPI! Onko Firmware päivitys hankala hoitaa...? Onko Lite-On:in oma?