Eli Kertokaa mitkä on teidän mielestänne kolme parasta älypuhelinta ja minkä takia ne ovat parhaita. Kiitos
3 parasta ovat mielestäni: - Samsung galaxy note: Kätevä kynä, iso näyttö (joillekin liian iso, itselleni ainakin sopiva) ja aika tehokas, toimii sulavasti. 5,3" näyttö. -Nokia Lumia 900: Käyttöjärjestelmänä kyseenalaistettu WP, joka on ainakin mielestäni hyvä ja helppokäyttöinen, tosin vain kerran olen kokeillut. Todella jämäkän ja kestävän tuntuinen, hyvä näyttö joka vaikuttaa kestävältä ks. Lumia 900 Hammer test -Samsung galaxy s3: Tekniikka kohdallaan, vaikken näistä pahemmin ymmärrä. En ole kokeillut, mutta muiden kokemusten perusteella loistava. Tässä myös iso 4,8" näyttö. En itse omista näistä yhtäkään, mutta hankinnan alla joku näistä kolmesta. Kaikkia paitsi SG3 olen kokeillut.
Taloudesta löytyy Samsung Galaxy Note, joka on kyllä hieno vehje - mutta ainakin mulle liian iso. En uskaltais pitää sitä taskussa. Kynä on kätevä, näyttö on erinomainen surffailuun ja vaikka e-kirjojen lukemiseen (resoluutio 1280x800). Lisäksi mulla oli viikonlopun yli testissä Lumia 900. Laitteena varsin laadukas ja näppärä vehje, mutta omasta mielestä Windows Phonesta on tehty "liian yksinkertainen" ts. todella rajoittunut. Windows Phone 7.5 rajoittaa suorittimen yksiytimiseksi, videokuvauksen 720p -laadulle ja näytön resoluutio myös rajoitettu. Jos nämä asiat ei häiritse, on se varmasti peruskäyttöön riittävä. Lumia tuntui olevan tarkoitettu suoraan laatikosta toimivaksi. Eli juuri mitään asetuksia tai kustomointeja ei tarvinnut tehdä eikä edes VOINUT. Sovellukset ladattavissa vain Windows marketplacesta, suurin osa näytti olevan vielä maksullisia (toki ilmaisohjelmista löytynee kaikki tarvittava). Tietokoneelta puhelimeen tietoja siirrettäessä on pakko käyttää Microsoft Zunea. Windows Phone ei tue erillistä muuistikorttia. toisin kuin Androidit. Olin pitkään kuolannut tuota Lumiaa, mutta onneks sain sen testattavaksi ennen ostoa. Itse päädyin ostamaan Galaxy S 3:n, joka oman käsitykseni mukaan vastaa pitkälti tuota Notea, mutta näyttö on puoli tuumaa pienempi, S3 on huomattavasti kevyempi, resoluutio inan pienempi (1280x720), kynää ei ainakaan tule mukana ja komponenteiltaan S3 on hieman parempi, esim dual core vs. quad core. HTC:n One X ja One S malleista voi joku niihin perehtynyt tulla kertomaan. Lienevät likimain samoilla ominaisuuksilla kuin Galaxy S3, ovat kuitenkin kalliimpia. Kylillä kiertää huhu että olisivat paremman näköisiä. Joten oma ehdotukseni kolmen joukolle: 1. Samsung Galaxy S3 2. Samsung Galaxy Note (jos haluaa vähän isomman näytön, valitse tämä) 3. Nokia Lumia 900 (jos et halua säätää puhelinta, vaan haluat sen "vaan toimivan") sijalla x. Apple iPhone (jos haluaa applen niin hankkikoon, itse pysyn loitolla kyseisestä lafkasta)
1. Samsung Galaxy Note [Näyttö <3, kynä, ulkonäkö, näyttö<3] 2. Samsung galaxy S3 [Tehot, Näyttö ok kokoinen, S sarjalainen eli Päivittyy aika moneenkin uusimpaan androidiin tulevaisuudessa] 3. Ei tarvi kolmatta, valinta on nuissa kahdessa !
Itse ajattelin ostaa Nokia Lumia 710:n, joka vaikuttaisi omasta mielestäni parhaalta hinta-laatu-suhteeltaan; suoritin on sama kuin 800 ja 900 Lumioissa, hinta 250€ halvempi (kameraa kun itse en kännykässä tarvitse, se sitä hintaakin vissiinkin noihin toisiin Lumioihin tuo). Kyseinen suoritin kuitenkin kellotaajuudeltaan näyttäisi olevan myös parempi kuin Galaxeissa ja Applella, lukuun ottamatta tietenkään niitä Galaxeja ja iPhonen 4S, joissa tuplaydinprosessorit ja kaksin-, jopa kolminkertaiset hinnat. Lisäksi verrattuna muihin Lumioihin 710:ssä näyttäisi olevan kestävämpi akku, mikä on sinänsä outoa, kuitenkin pääosin samalla laitteistolla. Mitä mieltä muut ovat hinta-laatu-suhteista ja näistä pointeista? add: oho, en huomannut kolmea mallia nimetä, mutta olkoon nyt sitten nämä tuoteperheet näiden kriteerien perusteella 1.Lumia 2.Galaxy 3.iPhone