Mulla on Yamaha RX-V461 vahvistin (Ei nyt mikään uusin ja paraskaan) ja kajarit wharfedale diamond 10.1. Mietin vaan, että parantuuko ääni jos ostasin uudemman ja paremman vahvarin?
Ootko ite tyytyväinen nykyiseen kokoonpanoon? Mikä osa-alue kaipaa mielestäsi parannusta, bassot, keskialue, yläpää? Jos vastaat jompaan kumpaan kysymykseen ehkä tai en tiedä et tarvitse uutta vahvistinta.
Makuasia sano koira kun muniaan nuoli,eron varmasti huomaat mitä enemmän sijoitat. Fiksumpi ois laittaa noi halpis waffet myyntii ja ostaa paremmat.
Monikanavatoistossa uudella vahvistimella saisit viimeisimmät(DTS-HD Master Audio ja Dolby TrueHD) audiokoodeekit ja -formaatit käyttöön joista on iloa blu-ray leffoissa.
No oon aika tyytyväinen, jotenki ääni kuullosti hiukan paremmalle edellisessä kämpässä (paljon pienempi kuin nykyinen kämppä), varmaanki huoneen koolla sit vaikususta myös.. Oon aatellu jos ostas jotkut wharfedale:t kaveriks noille 10.1 ja subbari.
Wharfedaleja liikkuu paljon käytettynä ja usein ihan huippu kuntoisinakin. Siinä vaiheessa kun on enemmän kuin kaiutinpari kannattaa se subbarikin ehdottomasti hommata.
asunnon koko ja rakennusmateriaalit(betoni/puu ym.)sekä kajareitten sijoittelu vaikuttaa hyvinkin paljon siihen että miltä se poppi kuulostaa. ISOimagen neuvo on hyvä.
No joo.. Kylläpä kuullostaa vaisulta jotkut biisit ja muutenki tuntuu, että ei ole "ytyä", kun tässä isommassa kämpässä asuu. Volumee saa olla ihan reilusti, että kuullostaa joltain. Eli, varmaanki noi diamond 10.1 kannattaa myydä ja ostaa paremmat wharfedalet, kuten joku mainitsi. Mutta entäs toi vahvari? Kannattas varmaan sekin vaihtaa? Oon ajatellu Onkyo TX-SR508 tai Denon AVR-1611.
Itse Onkyon omistaja suositan Onkyota. Ei tuo denonkaan ole yhtään huono vaihtoehto valmistajana. Suosittaisin vertailemaan ominaisuuksia ja tehoja jonka pohjalta teet päätöksesi.
Kannattaa huomioida sitten myös se. että Denon AVR 1911 on myös tarjouksessa hintaan 449 ,- Noissa uusissa denoneissa on jo varsin kehittynyt audyssey mittaus järjestelmä joka tekee kaiutinsäädöt mikäli omat taidot/tiedot eivät riitä. Monitor Audio on vakuuttava kaiutin valmistaja, ehkä himpun verran kalliimpi kuin Wharfedale mutta roimasti parempi. Esim: BX2 jalusta kaiutin tuottaa muhkean äänen ja hinta parilta on varsin maltillinen. Olikohan 350 ,- jos en ihan väärin muista.
Nuo Monitor Audio BX2 kajarit vaikuttaa varsin hyviltä (vaikka en ole koe kuunnellut niillä). Ja hintakaan ei ole paha. Onko sulla kokemusta noista sitten? Entä jos wharfedale diamond 10.5 kajareita vertaa noihin? Varmaanki wharfedalet vie voitin, koska puhutaan ihan eri hintaluokan kajareista... ? Mutta nuo Monitor Audiot on kyllä tällä hetkellä harkinta listan ykkösenä.
Mun pojalla on nuo Monitor Audio BX2 kaiuttimet oman kotiteatterin etukanavina. Voin suositella varauksetta. Kaiuttimilla pärjää niin musiikilla kuin leffoilla. Ei ole niin lämmin ja bassovoittoinen saundi kuin wharfedaleissa mutta äänikuva on laajempi ja tasapainoisempi. Itse kyllä tykkään enemmän noista BX2 kuin wharfedaleista, ja molempia olen kuullut livenä. On hivenen väärin verrata BX2 ja 10.5 keskenään koska kyse on kumminmin eri kokoluokan kajareista mutta jos vertaat samankokoisia keskenään Monitor Audio vie voiton kirkkaasti. BX5 on lattiamalli ja sitäkin livenä kuulleena voin sanoa, että loistavat ovat.