Palomuurin rakentaminen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jameson81 24.09.2005.

1. jameson81

jameson81 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli mulla on kaksi konetta joista toinen on vanha ja raihnainen jolla juuri xp pyörii ja haluaisin juuri tosta vanhasta tehdä palomuurin tälle tehokkaammalle. Eli kuinka se käytännössä onnistuu???

2.  
  3. agoth

agoth Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Enpä oo kauheana asiaan perehtyny mutta joku palomuurilinux oli, 2 verkkokorttia lyöt koneeseen ja sen linuxin ja se on siinä, google varmaan auttaaja kai tähän joku muukin kirjoittaa laajempia vastauksia :D itsekin olen suunnitellut kyllä rautasta palomuuria.

4. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onhan niitä linux palomuuri distroja olemassa, itse kuitenkin rakensin gentoosta ihan itse. Oli aika paljon säätämistä mikä aiheutti hieusten halkomista ja hampaiden kiristelyä mutta mikä sen parempaa :D Itse kun tuosta säätämisestä pidän aika paljonkin. Ainakin yksi palomuuri-distro jonka nyt satun muistamaan on smoothwall, siitä ratkaisu kiireisemmälle. Kannattaa kuitenkin joaka tapauksessa tutustua ainakin jonkinverran palomuurin asetuksiin ja verkottamisen saloihin, huonosti konffattu palomuuri on yhtä hyvä kun ei palomuuria ollenkaan. Aina voi sitten käydä testaamassa palomuurin asetuksia esimerkiksi scan.sygate.com

http://www.smoothwall.org/

5. jameson81

jameson81 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toi Linuxi kuulosti hyvältä, koska en hirveenä jaksa säätää. Olisko jollakin vielä hyviä linkkejä mistä sen sais. Vielä jos joku viitsisi kertoa onko toi systeemi parempi kun esim. 03 norttoni, joka on nyt käytössä vai onko turhaa vaivaa?

Edit: Ainakin yks kirjoitusvirhe!!

Viimeksi muokattu: 24.09.2005
  6. Sakke88

Sakke88 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
  7. jameson81

jameson81 Member

Kiitokset:
    0