Palomuuri ja turvallisuusriskit

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kuqu 22.10.2002.

1. kuqu

kuqu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oisin kyselly teiltä netin turvallisuusriskeistä + kuinka niiltä olisi parasta suojautua kummiskin netin käytön siitä pahemmin kärsimättä? Ite oon käyttäny Nortonia kaikilla höysteillä. Eilen taas joku nakkas troijalaisen niskaan (Subseven), mut firewall blockkas sen. Millasia asetuksia ootte käyttäneet Norton Personal Firewalissa? Nimittäin niin paljon säätöjä ulos- ja sisäänmenevän datan suhteen jne. Kummiskin jos meinaa käyttää P2P-ohjelmia niin niillehän pitää oikeudet antaa, eikö? Jos troijalainen ois sattunu pääsemään koneelle asti, millasia merkkejä se itestään antaa? Riittääkö suojautumiseen virusscanneri + firewall + esim. Ad-awarella viel ylimääräiset nöyftät pois! Heittäkää käyttökokemuksianne kehiin! :)

2.  
  3. Jaanz

Jaanz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Norton internet securityä olen käyttänyt ja se tuntuu suhteellisen luotettavalta, silloin tällöin joku ilmoitus näkyy että joku on koputellut troijalaisen porttia ulkoapäin.
    Nortoniin pystyy antamaan ohjelma kohtaisesti oikeuden kuten myös zonealarmiin, mutta kaikki ei välttämättä toimi siltikään, esim. jos kyseessä on peli-/ftp-serveri niin silloin olen "porannut" reiän palomuuriin "System wide settingsiä" käyttäen ja määritellyt mikä portti on auki ja onko se local vai remote ja tyypin.

Muuten on kyllä ihan perus-asetukset toimineet käytännössä, jonkinlainen pop-up suojakin siinä on mutta sille ei ole ollut pahemmin tarvetta, kun on tuota netscapea tullut käytettyä, poistettu javat ym. "turha".

Jaa tämä sivu