Tilasin eräästä nettikaupasta postiennakolla näytönohjaimen. Sitten, myöhemmin huomasin että tämä näytönohjain ei olekaan mikään paras vaihtoehto, paremman olisi saanut jo halvemmallakin. Pystyykö tämän palauttamaan postissa? Onnistuuko se niin, että menee vain postin tiskille, antaa lapun ja sanoo: "Haluan palauttaa tämän paketin."? Tarvitseeko jokin "palautuspaketti"-lappu täyttää? Kaikilla tuotteilla on 14vrk:n palautusoikeus, mutta onnistuuko se palautus noin helposti?
Riippuu aika paljon firmasta mistä sen tilasit.. toisilla firmoilla on sopimus postin kanssa ja silloin ei tarvitse postimaksua maksaa, muuten on itse maksettava postikulut jonka firma sitten maksaa takaisin. kysy firmasta mista ostit ohjaimen miten menettelet.
Kuluttajaviraston sivustolta löydettyä: "Etämyynnissä - kuten puhelinmyynnissa, postimyynnissä, Internetkaupassa, TV-shopissa - kuluttajalla on oikeus 14 päivän kuluessa peruuttaa kauppa syytä ilmoittamatta. Sama oikeus kaupan peruuttamiseen kuluttajalla on kotimyynnissä. Etämyynnissä ostajalle on annettava vahvistus, joka sisältää mm. ohjeet peruuttamisoikeuden käyttämistä varten. Kotimyynnissä ostajalle on annettava kotimyyntiasiakirja. Jos ostaja ei saa vahvistusta tai kotimyyntiasiakirjaa, sopimus ei ole sitova. Tällöin ostaja voi vuoden sisällä sopimuksen tekemisestä ilmoittaa myyjälle sopimuksen purkautuneen. Peruutuksen tekemiselle ei ole muotovaatimuksia, sen voi tehdä mm. puhelimitse. Koti- tai etämyyntikaupan voi peruuttaa myös palauttamalla tavaran." Vaikka kaupan voikin purkaa palauttamalla tavaran, suosittelisin silti olemaan yhteydessä myyjään. Ihan vaan väärinkäsitysten välttämiseksi.