Pari viikkoa kun on konetta pitänyt päällä - netti koko ajan käytössä - tulee aina viimeistään kahden viikon, aikaisintaan viikon päästä ohjelmien konsoleihin tai status-ikkunoihin teksti "unable to connect" tai "Vastaketoimintoa ei voi suorittaa, koska järjestelmän puskuritila ei riitä tai koska jono on täynnä." ipconfig /renew, ADSL-modeemin bootti tai muut samankaltaiset eivät toimi toivotulla tavalla, n. 20 minuutin päästä menee taas yhteys. Tähän tuntuu auttavan vain koneen boottaus ja netillä on elinaikaa taas se viikko tai kaksi. Tietoja: yhteys: Sonera Fullrate (8/1MB) ADSL-boksi: Siemens SpeedStream 5100 antivirus- ja palomuuri: Avast! + Sygate Personal Firewall antivirus- ja palomuuriohjelmilla ei pitäisi olla tämän kanssa tekemistä, tuli jo aiempien ohjelmien kanssa.) Kiitos avustanne ja neuvoista etukäteen!
Tällaset kommentit auttaa todella paljon :| kaverilla nyt uptime 7 viikkoa eli kyl ny enemmän ku 2 pitäis ainaki mennä... en tajua mikä ihmeen puskuritila? Siis netin puskuritila vai mikä? Onko jokin asetus olemassa missä puskuroidaan netin kaistaa tai jotain muuta sekavaa.. sen kun tietäis
mulla oli itelläni sama modeemi eikä se kestä 2 megaa enempää. eli toisin sanoen jos imet täydellä kaistalla tavaraa niin ei ihme että yhteytes katkee tai ainaki menee lähes nolliin. Mulla netti kosahti noin 5 minuutin päästä. Kun kävi kattomassa nopeustestejä ni nopeus näytti aivan jotai muuta mitä sen piti. Soitin Elisalle ja sanosivat että tämä kyseinen modeemi ei kestä fullratea
Ei vaihdu IP, pysyy samana. Voisin koittaa tota toista modeemia mutta sillä ei tunnu pääsevän nettiin ollenkaan ja se sentään tuli netin asennuksen mukana. Katsotaan jos sen saisi toimimaan jos kerran tämä ei tue näin nopeaa liikennettä. Kiitos avustanne katsotaan onnistuuko
Mulla sama homma...Siis aika usein tulee ilmoitus: "Vastaketoimintoa ei voi suorittaa, koska järjestelmän puskuritila ei riitä tai koska jono on täynnä." Tuo ilmoitus tulee siis dc++:sta. Mulla on kolme konetta netissä ja ainostaan tolla koneella, jolla tuo ilmoitus tulee, niin netti pätkäsee. Kahdessa muussa nettiyhteys ei pätkäse. Eli mitä on tehtävissä. Koitin katella tuota Szorin linkkiä ja sen ohjetta. Siinä käskettin avata rekisterieditori ja löytää sieltä kohta: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters Ja lisätä seuraava: Value Name: MaxUserPort Value Type: DWORD Value data: 65534 Valid Range: 5000-65534 (decimal) Default: 0x1388 (5000 decimal) Mutta en mä tuollaista kohtaa mistään löytäny. Nyt tarvisin kyllä tosiaan apua, kun meinaa hieman mennä hermot tuon kanssa
Apua tarvittas täälläkin ko ongelmaan.. Löydän kyllä tuon paikan jne mutta kirjoitetaanko sinne "tekstikenttään" nämä Value Name: MaxUserPort Value Type: DWORD Value data: 65534 Valid Range: 5000-65534 (decimal) Default: 0x1388 (5000 decimal) Ilmeisesti nimetään se MaxUserPort -nimiseksi mutta entäs nuo muuta?
Samaa ongelmaa ilmeni tänään... soneran 8/1. Miten tuo homma nyt tehdään? Voisiko joku laittaa tähän kädestä pitäen ohjeet, kun ainakin minun winukka on suomenkielinen eikä siellä ole mitään valid rangeja...