Olisin tarvinu apua ton mun pakettikoneen kanssa ku pitäis päivitellä sitä tehokkaammaksi. Elikkäs olisin lisänny tohon pakettikoneeseen lisää muistia vanhasta koneesta. Se muistikampa on ddr2 ja tais olla 2gb kampa, joten olisin halunnu tietää käykö se tohon mun koneeseen. tietokone on Acer Aspire M3910 ja en ole varma tukeeko se ddr2. tässä on koneen tiedot mitkä muistan: prossu: Intel i5 650 3.2ghz muisti: 6.00gb ddr3 näyttis: Geforce GT420 muistia 2gb (näyttiksen myös ajattelin vaihtaa tehokkaampaaseen) emolevy: sitä en tiedä koska kone on yli puoltoista vuotta vanha ja siitä ei oikeen löydä helposti tietoja enää. käyttöjärjestelmä: windows 7 home premium 64bit ton näyttiksen suhteen toi budjetti pyöris noin 250€ kiitos jo etukäteen vastauksista
:/ Chipset • PCH: Intel H57 • Design Criteria: • Must meet Intel Lynnfield and Clarkdale platform design guides • Super I/O: ITE8720 • Should support Intel ASFC • Should support Intel PECI elikkä tälläsen teksin kopioin pdf:ltä enpä tiedä onko tosta mitään apua :/
Kyseinen prosessori toimii DDR3 muistien kanssa jolloin emolevy luultavasti tukee vain DDR3 muisteja.
Jos koneessa on DDR3-muistit, niin emolevystä tietämättäkin voi kertoa, että DDR2-kammat eivät siihen käy.
no tätä tietoa tässä olenkin odottanut, mutta onko sitten sellaisia emolevyjä, jotka tukee muitakin muistikampoja kuin vain sitä yhtä tiettyä ddr:ää?
AMD puolelta löytyy ainakin. Intel puolelta ei vissiin löydy, koska prosessorit tukevat vain DDR3 muistityyppiä. Kuitenkin samaan aikaan voi olla vain yhden tyyppisiä muisteja eli DDR2 ja DD3 muisteja ei mielestäni voi käyttää edes AMD puolella sekaisin. Saa korjata jos olen väärässä.
Mainittakoon vielä, että DDR2-muistikampa ei sovi samaan paikkaan kuin DDR3. Jos emolevy tukee kumpaakin muistityyppiä, sillä täytyy olla kahdet muistipaikat.